Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!

Gestart door Ton van het Fort zaterdag 04 augustus 2018, 09:55:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Voor de liefhebbers,
Marklin is gestart met de uitlevering van deze mooie rangeerloc. Inmiddels zijn er al een aantal korte filmpjes op Youtube verschenen.
Interessant is het nieuwe koppelsysteem.
Ik wacht met interesse op het bericht van mijn leverancier.
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Een prachtige machine Ton,
Gisterenavond draaide hij wat rondjes op de Stamtafelavond Utrecht
Geniet ervan straks
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Ik kan niet wachten hopelijk belt mijn favoriete leverancier snel met het bericht dat ik hem op kan halen. :)

Groet Michel
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Ik ben met name benieuwd naar de werking van de telex of hoe die nu dan ook genoemd word en of dat rechtstreeks door de decoder word gedaan of dat er een extra stuur print tussen zit.
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Bijgaand filmpje op Youtube over de nieuwe rangierkrokodil 39567



Veel kijkplezier
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Zo'n filmpje maakt het wachten wat aangenamer. ;)
Nu maar afwachten tot je zelf ermee kunt rijden.
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Ton,

Bedankt voor het plaatsen van dit mooie filmpje over deze schitterende loc. :) :thumbup:
Het nadeel van dit filmpje is dat mijn verlangen naar deze loc nog groter is geworden zal morgen mijn favoriete leverancier eens bellen of ze al iets weten wanneer hij verwacht wordt bij hun.

Groet Michel
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Mijn verlangen naar dit model wordt door dit soort geplaatste filmpjes ook steeds groter.
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Aangezien ik geen insider lid ben heb ik maar een Roco Kroko besteld. Moet er ook een hebben, hoop dat hij leverbaar is. :D
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Ik heb zelf drie krokodillen, vind ik genoeg. Is niet zoveel in vergelijk met mijn duitse krokodillen, daar zit ik rond de 30.  :D

Al ziet deze rangeerkrokodil er wel heel fraai uit.  :)
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Ik zat, net de verslagen te lezen, over deze lok, bij de oosterburen.
Dit ging over de plastic onderdelen en natuurlijk weer over het geluid, is dit echt zo belabberd, ja, ik weet zelf ook, dat het geluid wel wat beter kan.
Maar goed, ik heb zelf ook diverse krok's en stomers met het standaard blikken geluid.
Maar wat zijn jullie bevindingen????.
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Niets is perfekt, zelfs niet voor 500 euro...
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Het geluid echt super maken kan wel maar daar zitten dan kosten aan die ze waarschijnlijk niet gaan terug verdienen :(
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Probleem bij deze lok is dat er veel meer kunststof wordt gebruikt, voor o.a. de omlopen en delen die hieronder "hangen", vergeleken met de oude Krokodil (bijv 3756).
Zo breken de "kruisjes" (overdrukventiel??) aan de persluchttanks, met rode pijl aangegeven de op de foto, makkelijk af bij het vastnemen van de lok.
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Ach Mark, voor het geld wat ze vragen, mag je toch wat goeds verwachten.
Ik kraak het in z'n geheel niet af, maar dit is niet de eerste krok die de produceren, dus het lijk mij,  dat ze heus wel orignele opnames hebben.
En als het goed is voor je eigen, Prima.
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Als je een modelletje koopt wil je dat het iets weg heeft van het origineel, dat geldt ook voor het geluid. En dat lijkt nergens op vergeleken met zo'n machtige machine:



Met de makrolens een filmpje maken van het model zoals Brunellorosso altijd doet vind ik onzinnig, uiteraard zie je er dan van alles aan en je zit er nooit met je snufferd bovenop toch? Verder is het (vind ik) een fraaie lok.

Gr, Ben.
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Dat is zo Ben, wat Brunellorosso doet is inderdaad onzinnig, het is net zoals bij behangen, dat moet je ook van een afstandje bekijken.
Als ik zelf er een hekel aan had, dan had ik ze zelf ook niet gekocht en met een "bijzondere nagedachtenis" aan een mooi persoon.
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Bedankt voor de tips over de fijne en kwetsbare onderdelen. Ik ga het geluid beluisteren en als ik echt wat anders wil, neem ik dat zelf op. Leuk uitje naar Zwitserland is daar wel voor nodig.
Voor mijn br 64 van VSM heb ik ook zelf geluiden opgenomen in Beekbergen. Volgens mij kun je die ook als MP3 uploaden, maar daar ga ik nog studie van maken.
Eerst wachten op mijn krok.
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Natuurlijk is 500 euro een smak geld voor een Kroko met maar 1 panto... >:-D

Echter, als je ziet bij Marklin hoeveel mensen (ontwerpers, tekenaars, ingenieurs, mallen-makers,
en montagehanden) er nodig zijn voor zo,n metalen model met 2 ! motoren met vliegwiel en op afstand bedienbare panto en dito telex-koppelingen, mfx+ en sound, is het opeens niet zo duur meer...

Nee, je vraagt je af hoe zij het kunnen doen voor die prijs.

Mensen die naar de Marklin fabriek zijn geweest kunnen dit beamen.
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Helemaal met je eens. Maar realiseer je dan ook dat de fabriek maar ca. 300 euro ontvangt en de rest is voor de handel. Kortom nogmaals hoe kunnen ze het doen voor die 300 euro.
En ja ik ben ook meermalen in de fabriek geweest en om dit te kunnen doen moet je wel gebruik maken waar het kan van geautomatiseerde apparatuur om die grote nauwkeurigheid in herhaling te behouden. Vaklui zijn het.
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Het is nog minder.
E 500 minus btw is 413; winkelier betaald ca 248; verpakkings en vrachtkosten gaan er ook nog af,
dus de hoeveelheid verkochte loks moet het goedmaken. En inderdaad, als je ziet door hoeveel
handjes de lok gaat, voordat die de fabriek verlaat, vraag je je inderdaad af, hoe kunnen ze het
er voor maken.
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Goedemiddag,
Helaas bij Maerklin zijn de sound decoder mfx gelockt. Wij kunnen geen andere geluiden programmeren.
Alleen met de Msd3 decoder kun jij sound programmeren op basis van het Maerklin Sound bibliothèque.
Ik heb de stoomlok 241 A65 van de SNCF, die vorige jaar uitgekomen is, met een mfx plus decoder met 31 functies. De lok heeft euro 600 gekost. Het is een prachtig model, zeer fijn gedetailleerd, maar de geluiden zijn echt niet goed. De franse fluit kling als een fietsbel. Niks mee te maken met het originele fluit. Het stoomgeluid is ook verkeerd, geen geluid van een franse compound stoomlok. Mijn over grootvader was machinist op deze mountain, bij de compagnie de l?Ouest, daarna État, en daarna SNCF. Ik ken eeg goed deze machine. Het geluid kling total anders. Voor euro 600 dat is onacceptabel.
Ik kan ook niet het geluid veranderen, zoals bij een Esu decoder. Of moet ik een hacker kennen die dat voor mij kan doen.
Philippe
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Hoi,
dat is jammer dat ie gelocked is...en raar.
Dien een klacht in bij Marklin.

Aan de andere kant is de Msd3 decoder ook niet de hoofdprijs op zo'n model,
maar je wordt dan toch onnodig op kosten gejaagd.
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Wim,

Ik heb zeker 10 mails naar Maerklin geatuurd, over mijn deceptie over de geluiden van deze model a euro 600. Ik heb zelf tijdens het Intermodellbau beurs in Dortmund met Karl Heinz Graßsle gesproken, maar zij hebben geen enkel reclamatie ontvangen, iedereen is zeer tevreden over. Zij hebben het geluid vanuit het origineel model opgenomen, dus het klopt als een bus. Zij kunnen, willen, niks meer doen.
Erg erg jameer, voor een model a euro 600,verwacht je een top product zonder fouten. Ik kan niet begrijen dat Maerklin zo slecht geluiden kan programmeren. Zijn hebben de geluiden niet zelf geluistert, en vergelijken met het origineel. De decoder zijn gelockt, wij kunnen zelf niks meer doen. Of mieten wj een hacker vinden, die dat kan voor ons doen.
Philippe
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Hallo

Man wat een gezeur weer. :O
Waarom koop je dan überhaupt een lok die je niet bevalt?
Om daarna over de prijs en het geluid te kunnen gaan mekkeren?

Zet hem op ebay, maak je waarschijnlijk nog flink winst ook en is bovendien beter voor jouw (en mijn) gemoedsrust. O:-D

OEM decoders zijn trouwens altijd "gelocked". Ook bij andere merken.

Bart
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Bahn-ag,

Voor een lok a euro 600,kan jij toch verwachten dat de geluiden goed zijn. Het is geen gezeur. Men is bereid om euro 600 voor te betalen, maar wel voor iets goed.
Het is jammer dat Maerklin niet erkend dat hij fout zit. Of hij moet ons de moggelijkheid om ons eigen sound te programmeren. Als je iets doet, doe het geod, dat kost net zoveel tijd.
Philippe
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
HAG-info forum verwijst xxxxxx door naar het stummiforum met de vraag of men dat forum nog wel serieus kan nemen.  :D

Edit Herman05: Ziekte verwijderd.
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Deze is ook AC, en ?180,-

Roco 69527 AC H0 E-Lok Ce 6/8 II Rangier Krokodil der SBB, Digital, OVP
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Citaat van: FILIPI op vrijdag 17 augustus 2018, 16:53:10
Bahn-ag,

Voor een lok a euro 600,kan jij toch verwachten dat de geluiden goed zijn. Het is geen gezeur. Men is bereid om euro 600 voor te betalen, maar wel voor iets goed.
Het is jammer dat Maerklin niet erkend dat hij fout zit. Of hij moet ons de moggelijkheid om ons eigen sound te programmeren. Als je iets doet, doe het geod, dat kost net zoveel tijd.
Philippe
Ga hem voor de koop eerst goed beluisteren bij een modelspoorwinkel . Koop hem daar en zo houden we de modelspoorwinkel in stand!
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Vandaag mijn rangeerkrokodil 39567 opgehaald. Direct natuurlijk op mijn baan getest op rijgedrag, geluid en de rangeermogelijkheden met de nieuwe telexkoppeling. Alles werkt prima. Alleen de wagons die een koppeling hebben die licht is ?verbogen? omhoog of omlaag maken het af-en aankoppelen eigenlijk niet mogelijk. Dus de wagons allemaal 200 stuks hierop controleren. Ik zag overigens bij mijn fabriekbezoek in Göppingen dat de loks allemaal hierop worden gecontroleerd. De dame die de test uitvoerde maakte mij hierop ook attent. Nu dus maar verder genieten. Ik vind het een erg mooie aanwinst van een bijzonder model met veel Märklinhistorie. Overigens snap ik nu na bezoek aan Göppingen waarom de loks zo kostbaar zijn. Erg veel handwerk.
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Hoi Ton,

Misschien leuk om ook even een foto te plaatsen van jouw model.
Alvast veel plezier ermee.

Groeten,
Ton.
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Eens kijken of ik dit weekend een mooi plaatje kan schieten.😉
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Hallo allemaal,
Ik heb ook deze mooi loc. Alles werkt perfekt behalve een probleem met het aan- en loskoppelen van wagons. De telexkoppeling werkt want ik zie deze bewegen bij het aanroepen van de funktie op de centrale. Wanneer ik wagons wil aankoppelen en ik laat vervolgens de lok vertrekken blijven de wagons mooi staan waar ze stonden. Omgekeerd wanneer ik ze wil loskoppelen en laat de lok vertrekken blijven de wagons aan de lok. Als ik dan met mijn hand lichtjes op de resp. wagon duw als de lok rijdt blijft de wagon wel stilstaan. Dus ik vermoed dat dit met het gewicht te makeb heeft. Heb dit wel niet getest met een lange sleep. Iemand een idee wat ik eventueel fout doe of wat er juist fout loopt.
Mvg

755philippe
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Beste phillipe,
Heeft met twee mogelijke oorzaken te maken. De eerste is inderdaad het gewicht van de wagon. Een te lochte wagon blijft eerder hangen. Een belangrijker oorzaak is dat de koppelingen van de wagons vaak te laag staan afgesteld. Daardoor klikt hij moeilijker aan en als hij dan vastzit en je hem wilt loskoppelen, blijft hij hangen. Storing die veel voorkomt. Hij werd ook in Göppingen aangegeven door degene die de telex-koppelingen testte. Jijste stand van de koppelingen kun je meten met het ijzertje Märklin 7001, handig om te hebben.
Zelf heb ik diverse tests uitgevoerd en heb het euvel kunnen oplossen door de koppelingen van de wagons beter af te stellen.
Succes.
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Hallo Philippe,

Wellicht heb ik nog een andere oorzaak waar we bij de rijdag in almere tegen aan liepen.
Wat we ook probeerde, de wagon bleef aan de Kroko.
Tot we in de gaten kregen dat de tafel , niet recht stond.
De zwaarte kracht duwde de wagon steeds terug. Op een recht stuk werkte hij perfect.
Groet, erik
Insider model "Rangeer Krokodil" nr.39567
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Insider model "Rangeer Krokodil" nr.39567
Beste medespoorders,

Gisteren heb ik mijn bestelde "rangeer krokodil", het insider model van 2018, mogen ontvangen en ik vind hem erg mooi.
Ben er dan ook verguld mee. Vandaag even laten rijden en dan gaat hij voorlopig even in de vitrine, omdat mijn baan nog niet klaar is.

Na het uitpakken en doorlezen van de beschrijving viel me wat op.
Op bladzijde 24 van de beschrijving staat dat de je remslangen kunt plaatsen in de kleine gaatjes die aan de voor- en achterzijde van de loc in het front zitten. Dat was ook het geval met het insider model van 2017, de mooie loc BR103.
In de doos van die loc zat een klein zakje met wat accessoires. Maar bij de krokodil ontbreekt dat bij mij.
Zijn er meer leden die deze krokodil nu in bezit hebben en klopt het dat er niets bij zit, of is dat alleen bij mij het geval?
Ik ben nieuwgierig naar jullie reacties.
Alvast bedankt.

Re: Insider model "Rangeer Krokodil" nr.39567
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Insider model "Rangeer Krokodil" nr.39567
Hoi Martin,

Gewoon even bij je dealer vragen, die kan dat wel regelen.
Losse zakjes met kunststof onderdelen kosten ?6,-en voor die prijs hoort het er zeker bij te zitten.
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Citaat van: Ton van het Fort op zondag 30 september 2018, 21:41:38
Jijste stand van de koppelingen kun je meten met het ijzertje Märklin 7001, handig om te hebben.
De 7001 werkt alleen voor de vroegere metalen Relex koppelingen, welke je op de juiste hoogte kon buigen, maar de huidige kortkoppelingen zijn niet in hoogte verstelbaar.
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Dank je wel voor je snelle reactie Ad. Fijn om te horen dat losse onderdelen besteld kunnen worden. dat wist ik niet.
Ik zal morgen even bellen met de dealer en kijken wat deze zegt.
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Ik lees nu ook dat er een rangeerders figuurtje bij hoort te zitten voor op het bordes van de loc. Die zit er ook niet bij.
Waarschijnlijk hoort die in hetzelfde zakje.
Zijn er meer leden waarbij dit ontbreekt?
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Martin,
Het rangeer preisertje zit in een apart zakje niet bij de onderdelen zakje bij mij zat alles er wel bij.
Jammer dat het bij jouw niet het geval is.
Neem even contact op met je dealer waar je de loc opgehaald hebt die moet het voor je in orde maken vindt ik.
Succes.

Groet Michel
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
bij ons zat gelukkig het rangeerpoppetje en het zakje er gewoon bij
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Ik ga er morgen even achteraan.
Moet goed komen.

Nog even wat anders....de loc heeft een DCC basisadres 3 meegekregen (zoals alle nieuwe locs) Aangezien ik geen MFX gebruik (Tams MC) stel ik mijn locs in op een DCC adres. Nu gebruik ik meestal een deel van het serie nummer, omdat dat makkelijk onthoud. Voor deze loc wil ik het adres 142 installeren (de 1e 3 cijfers van het serienummer), dus in de honderd tallen.
Dat is een lang adres en daarvoor heb ik bit 5 van CV29 op waarde 1 gezet. Toch lukt het me niet om dat adres in te stellen.
De centrale zegt OK, maar de loc reageert niet. Wat doe ik fout...vergeet ik nog wat?
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Het lange adres zit in CV17 en 18.

Voor 142:
CV17 = 192
CV18 = 142

Over CV29: als je het lange adres actief wilt hebben dien je bit 5 te zetten, die vertegenwoordigt een waarde 32. Zet CV29 maar op 34, dat is lang adres en 28/128 stappen.
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Hoi Ben dank je....ik was er zelf al achter gekomen, voordat ik je antwoord las.

Ik wist dat ik ergens nog wat was vergeten, dus maar weer even het internet geraadpleegd en daar stond inderdaad hetzelfde.
Zojuist weer achter de centrale gaan zitten en alle stappen weer doorlopen....en het werkt.  :-)
Nu best wel een beetje trots op mezelf...langzaam...HEEL langzaam begint alles me een beetje te dagen en ik ga het nog leuk vinden ook.



Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Het lange adres is een rekentruukje maar er zijn ook calculators, deze bijvoorbeeld: http://www.digitrax.com/support/cv/calculators/
Daar vind je ook CV29.
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Dat is inderdaad een goeie site hiervoor  :thumbup:. Er zijn er wel meerdere heb ik gezien. De Tams MC  kan echter een lang adres verwerken en stelt dan zelf de CV17 en CV18 in. Wel zo makkelijk, ;)
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Huidige kortkoppelingen zijn wel degelijk te verstellen. Ik gebruik de volgende eenvoudige methode. Van het model afhalen, warm maken bijv met een föhn en daarna bijstellen. Kortkoppelingen wijken onderling nogal af en bij een gevoelige telexkoppeling wil het ook bij deze koppelingen nog wel een fout gaan.
Re: Rangeerkrokodil 39567 Insidermodel 2018 uitgeleverd !!
Hallo,zijn er nog meer spoorders die zitten te wachten op de rangeer krokodil? zou hem nu wel willen uit proberen(kan ook komen door de late bestelling)