Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Mijn LS models Benelux trein.

Gestart door Arnold vrijdag 03 augustus 2018, 18:54:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Mijn LS models Benelux trein.
Lid sinds: 2015

offline
Mijn LS models Benelux trein.
Mijn Benelux trein, met LS models lok en stuurstand, en Marklin wagonnen.



Dit op een baan in aan bouw 7m-10m in Adelaide (Australië)

Mvg,
Arnold
Re: Mijn LS models Benelux trein.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn LS models Benelux trein.
Hier komt de 1:87 schaal mooi tot zijn recht Arnold  :thumbup: :thumbup:
Leuk dat deze Nederlandse trein helemaal in Australië zijn rondjes rijd.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Mijn LS models Benelux trein.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Mijn LS models Benelux trein.

Dank voor het filmpje vanuit de andere kant van de wereld, Arnold !

Zo te zien, hebben jullie een fijn clublokaal :thumbup:
( van de vorderingen daar, mag je ook gerust eens verslagjes posten )
En je trein heeft alle ruimte en tijd  :P

Grtz Tony
Re: Mijn LS models Benelux trein.
Hi Peter en Tony,

Dit is meer dan een half jaar geleden dat dit is opgenomen.
Ik wist het niet, en kwam het vorige week tegen tussen allen andere
video?s van de club op youtube.
Ik woon sinds Februari weer gewoon in Nederland.

Maar ik heb nog contact met de mensen over daar, maar alles gaat
nog langzamer daar, omdat je alles van Marklin in Europa moet bestellen.

In Adelaide zijn zo ver ik weet 2 treinwinkels, dit verkopen Hornby en andere merken,
maar geen Marklin.
Toen ik het vroeg, zeiden ze: We moeten een veel te groten order plaatsen, en de markt voor
Marklin in Australië is te klein hier voor.

En ben momenteel bezig aan kasteel ?Neuschwanstein?, de foto?s staan in het blok ?Scenery?en dan
?Mijn project, eerste zelfbouw?

Mvg,
Arnold


Re: Mijn LS models Benelux trein.
Citaat van: Arnold op zondag 05 augustus 2018, 07:01:27
In Adelaide zijn zo ver ik weet 2 treinwinkels, dit verkopen Hornby en andere merken,
maar geen Marklin.
Toen ik het vroeg, zeiden ze: We moeten een veel te groten order plaatsen, en de markt voor
Marklin in Australië is te klein hier voor.
Men is gewoon bang om te investeren de fabrikanten maar ook de winkeliers :( en men blijft vast houden aan oude gewoontes.
En ze zijn trage met nieuwe toepassingen doen ook te laat en te weinig met social media.
Re: Mijn LS models Benelux trein.
Leuk om dit te zien. Ik heb dezelfde Bemelux set van LSModels ook laten rijden op de laatste open dagen van de Haagse Modelbouw Club toen we nog op de Tarwekamp in Den Haag "woonden". Daar heb ik tegelijkertijd de nieuwste set met een Maerklin E 186 012 lok en 6 LSM NS wagons en stuurstand laten rijden. Dat was een leuke combinatie op onze test en demo baan.

Afgelopen halfjaar zijn we moeten verhuizen en alles opnieuw aan het opbouwen aan de Werf in Den Haag. Hier hebben we een grote gelijkstroombaan in de jaren 50/60 stijl van vorige eeuw met Hollands Spoor station en Staatspoor station (nu Den Haag Centraal geheten). Ik ben verantwoordelijk voor de bedrading van deze baan met de voorbereidingen om deze baan met het PicommIT systeem te gaan besturen in de toekomst. Op dit moment nog druk om alle bedrading onder de baan weer op orde te krijgen na de verhuizing. Maar hopelijk over 2 tot 3 weken weer alles rijdend.

Daarnaast hebben we een grote N-baan en losse bakken in de aanbouw die uiteindelijk in delen de vroegere Hofpleinlijn Rotterdam - Scheveningen gaan voorstellen.

Daarnaast geef ik ook sturing aan het project om een nieuwe test/demo baan op te bouwen waarop op 3 banen met Maerklin K rails zowel 3-rail als met 2-rail gereden en getest kan worden. Verder komen er testbanen voor H0m, N en Z-spoor en een busbaan.

Ik weet niet waar je woont, maar je kunt me kontakten op xxx om eens bij onze oudste club van Nederland te komen kijken.

Helge van Kalken

Edit Herman05: emailadres verwijderd uit het bericht om spam tegen te gaan. Graag met elkaar contact opnemen via een pb.
Re: Mijn LS models Benelux trein.
Ben den Hollander
gast

Re: Mijn LS models Benelux trein.
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 04 augustus 2018, 05:57:48

Hier komt de 1:87 schaal mooi tot zijn recht Arnold  :thumbup: :thumbup:


Ik zie te korte Marklin rijtuigen in combinatie met een lok en stuurstand welke wel de juiste lengteschaal heeft. Dat doet niets af aan de lol maar 1:87 komt hier juist niet tot zijn recht.

Dit gaat weer uitgelegd worden als "anti Marklin" en ik ga weer zeur pb'jes krijgen maar ik schrijf slechts op wat ik zie.

Gr, Ben.
Re: Mijn LS models Benelux trein.
Geen pb, Ben. Het ondersteunt alleen mijn gedachte, dat personentreinen eigenlijk alleen thuishoren op de tischbanen, zoals Laurent een paar maanden geleden had. :D >:-D
Re: Mijn LS models Benelux trein.
Moet alles zo realistisch zijn, want dan kan je bijna alles wel in de winkel laten, het gaat om de lol die je er aan beleefd.
Re: Mijn LS models Benelux trein.
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Mijn LS models Benelux trein.
Citaat van: Ben den Hollander op vrijdag 24 augustus 2018, 09:20:19
Ik zie te korte Marklin rijtuigen in combinatie met een lok en stuurstand welke wel de juiste lengteschaal heeft. Dat doet niets af aan de lol maar 1:87 komt hier juist niet tot zijn recht.
Mee eens, maar het scheelt al behoorlijk dat alleen de stuurstand 1:87 is en vanwege zijn afwijkende "uiterlijk" sowieso al anders is.