Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

RM-DEC-88 terugmelder probleem

Gestart door Kees van Veen dinsdag 31 juli 2018, 20:39:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
RM-DEC-88 terugmelder probleem
Beste mensen,
onlangs deze terugmelder goedkoop kunnen scoren en wilde hem als 10e S88-melder inschakelen.
De 9 eerdere waren allemaal Viessmann 5217.
Als ik 'm aansluit op de zie ik op de Ecos dat er al 6 ingangen bezet zouden zijn (3-7-13-14-15-16)
en ik heb nog niks aangesloten ? De kabel kan maar op 1 manier doorgelust worden (omdraaien onmogelijk).
Alle andere melders blijven gewoon goed werken.
Zijn de melders wel te combineren??

Groeten, Kees van Veen

Re: RM-DEC-88 terugmelder probleem
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: RM-DEC-88 terugmelder probleem
Hoi Kees,

Zover ik weet zijn alle S88 gelijk aan elkaar, weet je zeker dat je de stekker niet 180 graden gedraaid hebt ( kan volgens mij namelijk wel ).

Je zou als test hem even op de eerste plaats in de keten kunnen zetten en kijken wat er gebeurd.
Ben wel benieuwd wat je ervoor betaald hebt, voor ? 25 koop je een splinternieuwe Rosoft.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: RM-DEC-88 terugmelder probleem
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: RM-DEC-88 terugmelder probleem
Beste Kees,

Plug hem, als test, even in tussen bijvoorbeeld no. 3  en 4, er zijn "getuigenissen" dat hoe langer de data verbinding wordt, er fouten kunnen gaan optreden.

Groet, Anne W
Re: RM-DEC-88 terugmelder probleem
Zou dat rede zijn waarom hij goedkoop is aangeboden?? Zou zo maar kunnen, denk ik denkelijk.

Groetjes
Re: RM-DEC-88 terugmelder probleem
Hoi Anne W,
ik had al zoiets gelezen en deze optie zal ik zeker uitproberen.
Je zit dat wel net de nummering, maar dan ben wel wat wijzer.
Had nog een paar ingangen over op mijn laatste terugmelder, ben die nu eerst aan het aanlsuiten,
je wilt vooruit met de uitbreiding uiteraard.
Maar ik heb die tiende zeker nodig dus ik houd jullie op de hoogte.

Groeten, Kees
Re: RM-DEC-88 terugmelder probleem
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: RM-DEC-88 terugmelder probleem
Beste Kees,

Mijn voorstel is alleen maar om te kijken of je dezelfde bezette ingangen ziet, dus niets met nummering, in welk geval Sprinter helemaal gelijk heeft.

Groet, Anne W
Re: RM-DEC-88 terugmelder probleem
Hoi Anne W,
heb de nieuwe terugmelder op verschillende plaatsen ingeplugd, maar steeds bleken dezelfde ingangen
onterecht die bezetmeldingen geven. Lijkt erop dat deze 6 ingangen onbruikbaar zijn.
Even een andere ingang geprobeerd en deze lijkt te werken.
Ik zou genoeg hebben aan de overgebleven 12 ingangen, maar ben wel een beetje huiverig om 'm te gaan gebruiken.

Groeten, Kees
Re: RM-DEC-88 terugmelder probleem
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: RM-DEC-88 terugmelder probleem
Beste Kees,

O.K. oorzaak duidelijk, als je meer als 20 Euro betaald hebt, dan is "goedkoop = duurkoop" van toepassing.

Ik denk niet dat je huiverig hoeft te zijn, ik denk niet dat er andere apparatuur kapot kan gaan.

Groet, Anne W
Re: RM-DEC-88 terugmelder probleem
Tja mensen,
de baan is klaar en de terugmelders zitten erin, maar.....
uiteindelijk 5 ingangen van de RM-DEC-88 aan de praat gekregen.
Wat geschoven met melders en daardoor heb ik toch net genoeg om de uitbreiding te realiseren,
maar het was dus achteraf een verkeerde keuze.
Of de combinaties nu ongelukkig zijn, of dat deze ene terugmelder  gewoon slecht was, dat weet ik eigenlijk niet,
maar ik zal iedereen de combinaties afraden.
Maar verder niet klagen, ik kan gaan rijden en de nieuwe routes gaan testen.

Groeten, Kees
Re: RM-DEC-88 terugmelder probleem
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: RM-DEC-88 terugmelder probleem
2e handsje of nieuw met garantie tot om de hoek, is meestal duurkoop, een nadeel van een ander, in ons land veel gebruikt spreekwoord: voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Mocht je nog punten te kort komen, voor weinig een nieuwe eenheid bij Rosoft kopen.

Groet, Anne W
Re: RM-DEC-88 terugmelder probleem
Citaat van: Kees van Veen op dinsdag 14 augustus 2018, 19:10:29
Of de combinaties nu ongelukkig zijn, of dat deze ene terugmelder  gewoon slecht was, dat weet ik eigenlijk niet,
maar ik zal iedereen de combinaties afraden.

Dat heeft HELEMAAL niets met de combinatie te maken.
De 5217 en de RM-DEC-88 gebruiken namelijk exact de dezelfde IC's voor het s88 deel. namelijk: 2x 4014 en 4x 4044.

Groetjes
Re: RM-DEC-88 terugmelder probleem
Lid sinds: 2007

Meine (Landkreis Gifhorn)

offline
Re: RM-DEC-88 terugmelder probleem
Kees,

Ik heb dit ook gehad (met 1 ingang). Ik had toen de fout gemaakt om aan alle terugmelders de "nul" te hangen.

Dit gaf bij mij het probleem. Vervolgens alle "nullen" behalve van de eerste S88 eraf gehaald en het probleem wat verholpen.

Mijn originele S88en (en een aantal RM-DEC-88) gaven geen probleem. Het was bij mij een RM-DEC-88 die het probleem gaf.

Meine
Re: RM-DEC-88 terugmelder probleem
Ook dit heeft weer HELEMAAL niets met het merk te maken van de s88 module, maar alles met het niet juist aansluiten van de modules.
De schuld zit en ligt niet bij de modules, maar bij degene die het aansluit/aanlegt

En in dit geval is de module defect.

Groetjes
Re: RM-DEC-88 terugmelder probleem
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: RM-DEC-88 terugmelder probleem
 @citaat

Beste Kees,

Helemaal met Sprinter eens, bij mij hangen er al een jaar of 25 een aantal Edits (zelfbouw) terugmeldeenheden onder, ook die gebruikt de 4014 en de 4044 IC's......, dus je hebt gewoon een kapotte gekocht.

Overigens, als je binnen in kijkt en ziet dat de IC's in voetjes zitten, dan kun je proberen de melder te repareren.

Groet, Anne W