Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

IR kleurstelling & ICE

Gestart door Steem maandag 30 juli 2018, 13:55:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
IR kleurstelling & ICE
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
IR kleurstelling & ICE
Ik ben voor mijn Nederlandse baan op zoek naar een gestroomlijnde hogesnelheidstrein. Voor zover ik kan zien heb ik dan 2 duidelijke keuzes: een ICE of een TGV. Aangezien ik zoveel mogelijk Oost-Nederland aan wil houden heeft de ICE mijn voorkeur. Alleen heb ik al een mooie blauw/witte IR stam dus dan steekt een wit/rode ICE 3 nogal af. En dat lijkt mij ook niet te kloppen. Ik kan wel vinden vanaf wanneer de wit/blauwe huisstijl is aangenomen (1988) maar voor wanneer dit is overgegaan in rood/wit vind ik slechts de term "midden jaren 90". Heeft dit elkaar toevallig nog overlapt en kan ik een beetje sjoemelen? Of kan een ICE als ik strikt ben niet samen met een blauw/witte DB InterRegio trein?

(misschien moet ik sowieso maar wat losser gaan denken maar ik kan het nog niet los laten :P)
Re: IR kleurstelling & ICE
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: IR kleurstelling & ICE
De ICE-treinen van het type ICE1 en ICE2 zijn ingevoerd in de periode dat ook de blauwe IRs reden.
Alleen voor de ICE in Nederland heb je dan een probleem, want de ICE3 (BR 406) verscheen pas veel later.
Er is nog wel een stukje overlap. De IC's naar Duitsland (Amsterdam-Berlijn) reden vrij lanmg met blauw-wit IR-materieel en zijn pas vrij laat overgeaan naar Ic-materieel met de grijswitte kleur met rode band.
De riijtuigen met de rode vensterband hebben sporadisch in NL gereden en vooral in de nachtreinen Amsterdam - Keulen.

Voor Oost-Nederland is daarmee de spoeling wat dun.

John
Re: IR kleurstelling & ICE
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: IR kleurstelling & ICE
Bedankt voor het heldere antwoord. Misschien dan toch wat gaan schuiven of versoepelen.