Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Bouw Woudstervenen

Gestart door SEC126 zondag 29 juli 2018, 21:14:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Bouw Woudstervenen
SEC126
gast

Bouw Woudstervenen
Beste allemaal,
Ik lees al een tijdje mee, maar heb tot op heden nog geen berichten geplaatst.

Ik beschik sinds een aantal maanden over al een behoorlijk aantal te bouwen gebouwtjes. Een daadwerkelijk baanplan heb ik nog niet. Wel is er al een digitale Roco NS-trein aangeschaft en loopt het hoofd bij tijden over van ideeën :). Mijn voorkeur ligt bij scenery en aankleding. Het spoor zal 'bijzaak' worden. Zoals in het onderwerp aangegeven zal mijn dorp/streek 'Woudstervenen' gaan heten; een afgeleide van het gebied waar ik  woon, namelijk in de Friese Wouden nabij de Alde Feanen.

Bijgaand een Piko-huisje door mij gebouwd. Het is nog niet helemaal af, maar het leek me leuk om hier te tonen.
Re: Bouw Woudstervenen
En nog een aantal plaatjes:
Re: Bouw Woudstervenen
En de laatste reeks:
Re: Bouw Woudstervenen
En zo had de fabrikant het graag gezien  :D
Re: Bouw Woudstervenen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Bouw Woudstervenen
Ik vind jou uitvoering een stuk mooier, het lijkt wel of het gebouw er al jaren staat.

Ps. Vermeld onder aan je berichten even je voornaam, dat maakt het wat persoonlijker  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Bouw Woudstervenen
Dank je Peter!

En de handtekening onderaan mijn berichten geplaatst ;)
Re: Bouw Woudstervenen
Lid sinds: 2014

offline
Re: Bouw Woudstervenen
Maar in Duitsland houden ze niet van schoonmetselwerk daar schilderen ze alles over ;) :D
Re: Bouw Woudstervenen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Bouw Woudstervenen
Dat ziet er erg goed uit, Hielke !

Je hebt het in de vingers en de smaak te pakken, zo te zien  :P

Grtz Tony
Re: Bouw Woudstervenen
Lid sinds: 2007

offline
Re: Bouw Woudstervenen
Hielke.
al een leuke verzameling huisjes en al verouderd zo te zien.
Nu vind ik dat lovenswaardig natuurlijk maar ik vraag mij af of de rollage niet wat vet uit deverf komen
Wat is hier mee ge beurd?......@
De muren zijn wel goed maar er is duidelijk verschil te zien en datis storend.
Als het voegsel wat je heb gebruikt opwaterbasis iskan je dat mmet een vochtig doekje wel goed krijgen.
groeten Jaap.

Zorg er ook voor dat er loodslabben bij de schoorstenen komen anders regent het
binnen op zolder.
Re: Bouw Woudstervenen
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Bouw Woudstervenen
 @citaat ik denk dat hij Silvo zilverpoets met een beetje verf als voegsel gebruikt. Want volgens mij zie ik dat potje op de achtergrond staan.

Het word wel een gezellig huisje/dorpje.  :thumbup:
Re: Bouw Woudstervenen
Citaat van: vriend op maandag 30 juli 2018, 16:25:48
Hielke.
al een leuke verzameling huisjes en al verouderd zo te zien.
Nu vind ik dat lovenswaardig natuurlijk maar ik vraag mij af of de rollage niet wat vet uit deverf komen
Wat is hier mee ge beurd?......@
De muren zijn wel goed maar er is duidelijk verschil te zien en datis storend.
Als het voegsel wat je heb gebruikt opwaterbasis iskan je dat mmet een vochtig doekje wel goed krijgen.
groeten Jaap.

Zorg er ook voor dat er loodslabben bij de schoorstenen komen anders regent het
binnen op zolder.

Beste Jaap,

Ik ben inderdaad rijkelijk tekeer gegaan met de Silvo-zilverpoets. Jammer dat slordigheidjes op de foto altijd zo duidelijk zichtbaar zijn hahaha! Maar je hebt gelijk, ik zal alles hier en daar nog ?s bij langs lopen en met een speld of ander scherp puntig iets de overtollige voegrommel verwijderen.

En die loodslabben gaan er komen, bedankt voor de tip! Of dit nou met een likje aluminiumverf wordt gedaan of op een andere manie, zal ik nog even bedenken.
Re: Bouw Woudstervenen
Lid sinds: 2007

offline
Re: Bouw Woudstervenen
Hilke,
mooi dat je het voegsels even naloop źal het van op knappen.
Over de loodslabben heb ik wel de oplossing, als je een monteur ziet werken aan lucht verwarmings buizen dan licht daar de oplossing.
De mensen gebruiken dit tape om buizen op de naden dicht te maken.
Ik knip hier kleine strookjes van en omdat het een kleef laag heeft plak je het zo op de plaats waar jij het wil hebben.
Ook keuken monteurs hebben het voor de wasem kap aansluiting .
Hoop dat je er wat aan heb ik gebruik dit al jaren voor mijn gebouwen en maquettes.
Succes groeten Jaap
Re: Bouw Woudstervenen
Lid sinds: 2010

offline
Re: Bouw Woudstervenen
Zeer soepel en dun alufolie zit om een Lindt chocolade reep.
Geen straf om er een aan te schaffen om te kijken of je het bruikbaar vindt.  ;)
Re: Bouw Woudstervenen
Ik reageer slecht op chocolade, dus het wordt aluminium band/tape deze keer! Er moet ergens in de garage nog een rolletje omzwerven dat ik heb gebruikt om stroken ondervloerfolie tegen elkaar aan te plakken. Ik ga er mee aan de slag!
Re: Bouw Woudstervenen
Gister en vandaag met een ander geveltje bezig geweest. Iets secuurder gewerkt met het voegmiddel deze keer.
Re: Bouw Woudstervenen
 @citaat Dat zier 'r stukken beter uit. :thumbup:
Re: Bouw Woudstervenen
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Bouw Woudstervenen
Ziet er alweer een stuk beter uit. Ik zou er, persoonlijk, nog een keer heel zachtjes met een vochtige katoenen doek overheen gaan. Zodat de witte gloed die nu nogsteeds een beetje op de steentjes zit nog meer weggehaald word :thumbup:

En heb je het grijs geschilderd voor of nadat je de voegen hebt aangebracht?
Re: Bouw Woudstervenen
Ik heb eerst de gevelkleur aangebracht en een enkel gevelsteentje van een andere kleur voorzien. Vervolgens de vensterbanken en onderrand. Daarna het voegsel erop gesmeerd.
Re: Bouw Woudstervenen
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Bouw Woudstervenen
Hielke dat ziet er stukken beter uit. :arrow: :thumbup:
Re: Bouw Woudstervenen
Lid sinds: 2007

offline
Re: Bouw Woudstervenen
Hielke,
Daar wordt ik vrolijk van, ziet er veel beter uit.
groeten jaap
Re: Bouw Woudstervenen
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Bouw Woudstervenen
Je zou nog kunnen kijken of het je het mooi vind om de in dit geval grijze dingetjes van hun kleur te voorzien nadat je het geveltje gevoegd hebt. Dat geeft vind ik een nog mooier resultaat. En mijn ervaring is dat je met het weghalen van de zilverpoets ook de verf op de vensterbank enzo er een beetje afgaat wat zonde is.

Maar dat is natuurlijk geheel aan jou om te bepalen, voor nu ziet het er in ieder geval al mooi uit!  :thumbup:
Re: Bouw Woudstervenen
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Bouw Woudstervenen
Hallo Hielke, het gaat natuurlijk niet alleen om het huis, je terrein/parkeerplaats mag er ook zijn.

Citaat van: hmmglaser op maandag 30 juli 2018, 12:10:03
Maar in Duitsland houden ze niet van schoonmetselwerk daar schilderen ze alles over ;) :D
Dat valt best mee, zojuist een foto bij mij in de straat gemaakt ...
Re: Bouw Woudstervenen
@Koen: klopt, met het verwijderen van de zilverpoets is er bij één van de vensterbanken wat verf af gegaan. Die stip ik zo weer bij. Het voegsel voelt ietwat vettig, dus daarom leek het me beter om het verfwerk vooraf te doen. Jouw ervaring is kennelijk anders, dus dat ga ik bij één van de volgende projecten (zie bijlagen) maar eens proberen. Nog meer dan genoeg uitdagingen! :)
Re: Bouw Woudstervenen
@ Wim, Cees, Jaap en Eric-Paul ook bedankt!
Re: Bouw Woudstervenen
Terwijl de bouw van het mansarde-dak-huisje zijn voltooiing nadert, is er ook gestart met de bouw van "Club Esmeralda".
De bruine verf op het geveltje is op bepaalde plaatsen te dik aangebracht, dus daar kan ik de voegen weer openkrabben met een speld. Verder een zaak van veel details bijwerken!
Re: Bouw Woudstervenen
Lid sinds: 2013

offline
Re: Bouw Woudstervenen
Bijzonder geslaagd.
De details zoals regenpijp en vensterbanken maken het helemaal af!

Frans
Re: Bouw Woudstervenen
 @citaat Vensterbanken bevinden zich aan de andere zijde van de muur ===> klik
Re: Bouw Woudstervenen
Dank je, Frans (en ik noem het ook vensterbanken ;))
Re: Bouw Woudstervenen
 @citaat Tja, ik noem Angelique, Truus...
Maar die dingen zijn vensterdorpels ===> klik
Re: Bouw Woudstervenen
Jan, bedankt voor de verhelderende toevoeging :P
Re: Bouw Woudstervenen
@ Lucien: heel erg bedankt voor de bemoedigende woorden!
Re: Bouw Woudstervenen
En ondertussen is er verder gebouwd aan het huisje van plezier voor de ondeugende Woudsterveenstertjes
Re: Bouw Woudstervenen
Oh ja, die klimstruik wortelt niet vanuit de muur hoor. Stammetje volgt zodra het gebouwtje kan staan.
Re: Bouw Woudstervenen
De kozijntjes mogen nóg wel een keertje worden bijgewerkt...
Re: Bouw Woudstervenen
Ben den Hollander
gast

Re: Bouw Woudstervenen
Gein. :)
Re: Bouw Woudstervenen
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Bouw Woudstervenen
Leuk gemaakt  :thumbup:
Re: Bouw Woudstervenen
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Bouw Woudstervenen
Leuk gedaan

groet
Harald
Re: Bouw Woudstervenen
Een kleine update van mijn scenerybouw!

Van DAS-klei heb ik het terrein voor Huize Esmeralda gemaakt. Na drogen de boel in de schoolbordverf gezet en vervolgens met een grijs poeder (ik had nog een doos Eurocol tegelvoegmiddel staan) afgewerkt door met een plantenspuit het oppervlak te benevelen. Resultaat is naar tevredenheid!
Re: Bouw Woudstervenen
En zo staat het dan! Rondom zal ik een groot aantal struiken en bomen plaatsen. De preisertjes zijn vast gesteld op enige privacy ;)
Re: Bouw Woudstervenen
Radislav, de baas, kwam gister nog een kijkje nemen bij zijn etablissement. Op zijn zachtst gezegd was hij not amused over de, in zijn ogen, veel te krappe toe- en afrit links van het pand. Of ik wel wist hoe duur krassen op zijn BMW wel niet waren... Snoeien van de struiken was geen optie, want 'dat moet je dan ook altijd bijhouden'.
Dus aangezien de baas altijd gelijk heeft, is er direct begonnen met asfalteren en bestraten.
 
Re: Bouw Woudstervenen
En hierbij plaatjes van de eerste begroeiing! De struiken aan de achterkant van het terrein komen nog. Eerst dat deel voorzien van een container, fietsenrek en nog wat kleine zaken.
Re: Bouw Woudstervenen
Ben den Hollander
gast

Re: Bouw Woudstervenen
Citaat van: SEC126 op woensdag 19 september 2018, 18:15:13

Radislav, de baas.....


Oostblok souteneur? 8o

Goed bezig en leuk dat klanten ook op de fiets kunnen komen. :D

Gr, Ben.
Re: Bouw Woudstervenen
Citaat van: Ben den Hollander op woensdag 19 september 2018, 18:44:50
Citaat van: SEC126 op woensdag 19 september 2018, 18:15:13

Radislav, de baas.....


Oostblok souteneur? 8o

Goed bezig en leuk dat klanten ook op de fiets kunnen komen. :D

Gr, Ben.

Hahaha, ja Radislav komt van de Balkan. Hij is een beetje vaag over z?n achtergrond maar gezien zijn voorkeur voor cevapcici met ajvar, rauwe ui en hütenkäse gemengd met zure room denk ik dat hij oorspronkelijk uit Bosnië komt.

En ja, het fietsenrek is er zowel voor klanten als ook voor personeel 😁
Re: Bouw Woudstervenen
Ben den Hollander
gast

Re: Bouw Woudstervenen
 :D
Re: Bouw Woudstervenen
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Bouw Woudstervenen
 :) Je bent lekker bezig, en goed dat je voor de baas het effe netjes bestraat. :D
Je weet goed de sfeer te pakken, het ziet er erg realistisch uit. B) :thumbup:
:o) Hopelijk is die Radislav de Bosniër wel een beetje Preiservrouwvriendelijk, die plastic meiden doen ook maar hun best. O:-D

Dirk-Jan

Re: Bouw Woudstervenen
Dank je!

En ik denk dat het met Radislav wel goed zit. Hij heeft alle vergunningen op zak en is ook bezig zich in Woudstervenen te vestigen. Men kent hem daar dus zometeen wel en de sociale controle is er groot.
Re: Bouw Woudstervenen
Je hebt het louche pand heel mooi vormgegeven. :thumbup:
Re: Bouw Woudstervenen
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Bouw Woudstervenen
Mooi resultaat van alle inspanningen die je hebt gedaan. :arrow: :thumbup:
Re: Bouw Woudstervenen
Thanks! 👍🏻
Re: Bouw Woudstervenen
Eventjes bezig geweest met deze kleine module.

De eerste vlijtige Liesjes zijn er, zowel per fiets gearriveerd als ook per taxi. Daarnaast in de vorm van flora achter het bijgebouwtje genesteld :)
Gemaakt van Woodland coarse turf bestrooid met gekleurd strooisel dat aan een setje hele lelijke kant-en-klaar-bomen zit. Zijn ze toch nog ergens nuttig voor...

Geldt ook voor de hortensia's naast de blauwe deur; afgeknipt van kant-en-klare lelijke bomen. Ooit 's een hele doos vol van gekocht via marktplaats. Blij dat ik ze niet alsnog heb weggegooid.