Hier de beloofde foto's:
Ze zijn gemaakt te Freiburg-goederen op 17-7-2009.
Als trekkracht de SBB Re 4/4.
Deze komt hier het goederenbahnhof binnen rijden met de trein:
Ook Nederlandse vervoerders pakken de trein.
Hier de begeleidingswagen om de chauffeurs een zit/slaapplaats te bieden.
Dit is hier nu de laatste wagen en trein rijdt nu als het ware achteruit.
Normaal bevind de begeleidingswagen zich direct achter de loc.
Wagens worden naar een losspoor gedrukt, waar het begeleidingsrijtuig wordt afgekoppeld. (hier naast een andere geplaatst)
Nu kunnen de chaufeurs uitstappen.
Daarna worden de lagevloerwagens ca een 50 meter weer teruggetrokken.
Daarna word een mobiele oprit naar de wagen geduwd, waar inmiddels de bufferbalk is losgekoppeld en uit het rijpad is weggedraaid. *
(* voor de oplettende lezer: de laatste 3 foto's geven dezelfde handelingen weer, doch hier wordt de oprit bij een al lege trein geplaatst)
Na het vergrendelen kan het lossen beginnen.
Na het lossen wordt een bord geplaatst, zodat bij het laden de chauffeurs niet de verkeerde wagon kunnen oprijden.
Inmiddels staan er nl 3 treinen. Op de achtergrond wordt een andere trein beladen.
De treinen bestaan uit een vast hoeveelheid wagens. Hier gaat het om 20 wagens.
De eerste en laatste worden met een bufferbalk uitgerust, die in principe bij elke wagen kan worden geplaatst.
(ook in Nederland worden dit soort wagens wel eens gebruikt, doch meer bij spooronderhoud. Dan wordt er een mobiele kraan (hudraulische graafmachine) of wel eens een betonmixer op geplaatst voor baanwerkzaamheden)
Infrastructuur laad-/ lospunt:Foto's genomen vanaf de brug, met blik op toegangsweg, aanmeldpunt en toegang van het laad/los terrein.
ingezoomd:
Opstelterrein van de vrachtauto's welke nog moeten worden geladen.
En de aanmeldbalie en toegang slagboom.
Wordt vervolgd voor details van de wagens.
Mvg, Marcel