Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

kunstof wissel met servo ?

Gestart door Martin87 zaterdag 14 juli 2018, 09:09:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
kunstof wissel met servo ?
Hallo allemaal,

ik heb even een vraagje...

Ik wil een modelbaantje gaan maken waarmee ik op enkele beurzen/evenementen wil gaan staan waar kinderen zelf mogen rijden.
het betreft een Marklin my world baan.

Omdat de gehele baan kunstof is, zo ook de wissels zijn die door mijn huidige opset niet tot nauwelijks door de kinderen handmatig over te zetten.
Nu kan ik er voor kiezen om er digitale wissels tussen te zetten, maar vindt dit zelf niet zo mooi staan naast al het kunstof.

Helaas ben ik niet zo technisch, maar zou het mogelijk zijn om een servo onder de wissel te plaatsen, dat de kinderen op een knopje drukken en hierdoor de wissel door de servo wordt omgezet?
Re: kunstof wissel met servo ?
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: kunstof wissel met servo ?
Hi Martin, ?

Natuurlijk kan je er servo's onder plaatsen maar daar moet wel ook elektronica bij.
Waarom niet gewoon met wissel spoelen of evt. een motor die kan je gewoon met een drukknop bedienen.

groet
Harald
Re: kunstof wissel met servo ?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: kunstof wissel met servo ?
 @citaat Harald, je zegt "natuurlijk", maar de laatste versie wissels uit het my world programma met kunststof rail zien er qua constructie wel anders uit.
Zo is het platform waar de wisselhendel zit niet aanwezig en steekt er een palletje door de bedding voor de bediening.
De kans lijkt me groot dat deze wissels niet voor inbouw van een wisselspoel geschikt zijn.