Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Koppeling DC voedingen op netvoeding en -

Gestart door Simon BR39 donderdag 19 juli 2018, 12:13:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Koppeling DC voedingen op netvoeding en -
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Koppeling DC voedingen op netvoeding en -
:offtopic:
Ook die doet niet wat hij zou moeten doen als de bedrading in je huis te dun zou zijn.

Genoeg daarover, ik probeer Simon aan een manier van beveiligen te helpen die enerzijds redelijk veilig is en anderzijds werkbaar.
Re: Koppeling DC voedingen op netvoeding en -
 :offtopic:

Citaat van: Hanzi op vrijdag 27 juli 2018, 08:51:25
Genoeg daarover, ik probeer Simon aan een manier van beveiligen te helpen die enerzijds redelijk veilig is en anderzijds werkbaar.

Zoals ik het ook al aan mark vroeg: Voer jij je eigen adviezen bij je Eigen bouwsels en Eigen baan ook uit? Of blijft het bij advies geven en zelf gewoon alles doen wat "niet" goed is?

Citaat van: Kappa op donderdag 26 juli 2018, 19:36:08
Al lijkt me al het afzekeren een beetje over de top en zou je beter met meerdere kleine voedingen werken.

Inderdaad. Afstemmen op het verbruik.

Groet Ronald.
Re: Koppeling DC voedingen op netvoeding en -
Tijd voor chips en cola..... :D
Re: Koppeling DC voedingen op netvoeding en -
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Koppeling DC voedingen op netvoeding en -
en/of weer aan de hobby.   :D

groet
Harald
Re: Koppeling DC voedingen op netvoeding en -
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Koppeling DC voedingen op netvoeding en -
Citaat van: Ben den Hollander op dinsdag 24 juli 2018, 17:52:11
Hoeveel stroom heb je eigenlijk nodig Simon, wat rechtvaardigt 5V / 30A? Hier draaien 45 servo's plus nog een hoop lichtrommel en decoders op 9V / 5A.


Tsja... Onkunde lijkt n gevaarlijk woord in dit topic, dus ik zal het een combinatie van zuinigheid en zekerheid noemen. Hoe groter hrt vermogen, hoe goedkoper. Verder wilde ik toentertijd in 1x klaar zijn met het vermogen van de voeding voor een grote baan. Zodoende gewoon een in mijn ogen lekker grote voeding gekocht voor een leuke prijs...


Citaat van: Hanzi op vrijdag 27 juli 2018, 08:51:25
...
Genoeg daarover, ik probeer Simon aan een manier van beveiligen te helpen die enerzijds redelijk veilig is en anderzijds werkbaar.


Waarvoor dank ;)
Re: Koppeling DC voedingen op netvoeding en -
Citaat van: ronaldk op vrijdag 20 juli 2018, 21:23:28
hoi,

Citaat van: Janvis op vrijdag 20 juli 2018, 20:45:18
Maar misschien draaf ik door hoor, uiteindelijk moet iedereen helemaal zelf weten hoe hij/zij het doet ;-)

Denk het wel...  O:-D Ik ben altijd zo benieuwd of de mensen die roepen van "zekeren", "zekeren" en nog eens "zekeren" hun eigen bedrading, installatie en soldeerwerk beoordelen of willen laten beoordelen door de rest van het forum. Want meestal zie je ook bij die mensen niet de dingen die ze zelf adviseren.

Groet Ronald.

Ja ik neem de stroomvoorziening onder mijn baan erg serieus en geef geen advies om er vervolgens zelf een zooitje van te maken. Ik heb een aantal netvoedingen van tante Ali onder de baan hangen die ook 20A per stuk kunnen bij leveren bij 12 en 24 volt. Dat zijn serieuze vermogens waar ik geen risico mee wil lopen. We wonen in een twee-onder-één-kap en heb dus niet alleen de verantwoording van onze eigen woning maar ook voor dat van de buren

Dit zijn de schakelingen die ik heb gemaakt die dienst doen als stroombeveiliging voor de diverse ketens. Het tripniveau van de schakeling is traploos instelbaar middels een nauwkeurige trimpotmeter van 0-20 ampère. De stroom word gemeten middels een ACS712 IC en de gemeten stroom wordt middels een comparator vergeleken met een ingesteld triplevel. Het is een eenvoudige maar doeltreffende schakeling.

Re: Koppeling DC voedingen op netvoeding en -
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Koppeling DC voedingen op netvoeding en -
Citaat van: ronaldk op vrijdag 27 juli 2018, 09:06:50
:offtopic:

Citaat van: Hanzi op vrijdag 27 juli 2018, 08:51:25
Genoeg daarover, ik probeer Simon aan een manier van beveiligen te helpen die enerzijds redelijk veilig is en anderzijds werkbaar.

Zoals ik het ook al aan mark vroeg: Voer jij je eigen adviezen bij je Eigen bouwsels en Eigen baan ook uit? Of blijft het bij advies geven en zelf gewoon alles doen wat "niet" goed is?

Lekker belangrijk, maar als je t echt wil weten:
Neem de moeite om te lezen en je weet t 😉
Re: Koppeling DC voedingen op netvoeding en -
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Koppeling DC voedingen op netvoeding en -
Deze discussie heeft een hoog expert-gehalte  8)

Citaat van: hmmglaser op donderdag 26 juli 2018, 13:11:52
Als je het mooi en goed wilt doen dan zou je aansluitklemmen moeten gebruiken ipv kroonsteentjes en dan de draden van aardereindhulzen voorzien en je hebt aansluitklemmen met een zekeringhouder erin.
Heb je daar (aansluitklem met zekeringhouder) een foto van of een linkje bij?
Re: Koppeling DC voedingen op netvoeding en -
 @citaat Zie (o.a.) ===> klik
Meer voorbeelden ===> klak