Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Bovenleiding: Marklin of Viessmann

Gestart door Baardo zaterdag 13 januari 2007, 21:54:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Bovenleiding: Marklin of Viessmann
Ben zover om wat bovenleiding (opnieuw) aan te schaffen. Mijn oude Marklin wil ik wegdoen en er nieuwe voor terugkopen.

Ik zit te dubben of ik Marklin of Viessmann moet nemen. Het nieuwe Marklin lijkt daar erg op alleen,.......de prijs is anders.

Wie kan mij wat advies geven of een ervaring uitwisselen over de verschillen / overeenkomsten / voordelen / nadelen/  oid?
Re: Bovenleiding: Marklin of Viessmann
Enige voordeel de Marklin bovenleiding is waarschijnlijk op meer plaatsen verkrijgbaar.

Kijk bij: http://www.modeltreinexpress.nl/sqlsite/menuhoofdcategorie.asp?hoofdmenunr=1
om alles te vergelijken.

Re: Bovenleiding: Marklin of Viessmann
de nieuwe marklin bovenleiding is toch eigelijk van viessman?
Re: Bovenleiding: Marklin of Viessmann
Ja dat dacht ik ook. Marklin en Viessmann hebben het Viesmann-concept gebruikt, alleen heeft Marklin aanpassingen (verbinding voor aan C-rail e.d) aangepast.

Er is echter wel een groot verschilin de prijs. Ik heb set 70000 gezien die kost ongeveer 150 euro (gemiddeld) dit set is speciaal voor een beginset met de gebogen wissels. Viessmann heeft dit ook en die kost om en nabij de 95 euro (dat sprak mijn vrouw het meeste aan). Dan moet je alleen de paaltjes op een andere manier bevestigen.
Ik zag ook van iemand hierboven dat Viessmann meer in zijn assortiment heeft.

Dus ik denk al met al dat ik op Viessmann verder ga.

Bedankt voor jullie antwoordjes. Ik heb er best wat aan gehad.
Re: Bovenleiding: Marklin of Viessmann
Pak dit draadje even opnieuw op, is van bijna een jaar geleden.
Heeft iemand hier intussen al meer ervaring mee, dan bedoel ik dus de verschillen tussen deze 2 merken?

Re: Bovenleiding: Marklin of Viessmann
Nog even extra merk noemen sommerfeldt
Waarom wel/niet dit merk gebruiken?
Re: Bovenleiding: Marklin of Viessmann
Hallo,

Ik gebruik deels Marklin masten en voor een groter deel Viessmann masten omdat bij de Viessmann masten over het gehele deel van de uithanger de rijdraden bevestigd kunnen worden. Dit werkt een stuk gemakkelijker zeker bij wissels waar ik masten met dubbele uithanger gebruik. Natuurlijk heeft Viessmann mooie afspanmasten en bochtafspanmasten en draden met grondankers. Wel gebruik ik Marklin rijdraden.

Groetjes,

Tighfield :D
Re: Bovenleiding: Marklin of Viessmann
Tighfield,
Waarom de Märklin rijdraden?
Re: Bovenleiding: Marklin of Viessmann
Hoi,

Omdat ik daar in eerste instantie mee begonnen was. Ik ben volgens de Profi-methode van Viessmann verder gegaan en had dientengevolge items van Viessmann nodig.
Een andere reden had ik niet. Intussen is alles op m'n baan, daar waar elocs kunnen komen, gereed v.w.b. de bovenleiding.

Groetjes,

Tighfield :D
Re: Bovenleiding: Marklin of Viessmann
Thanks