......... in principe vind ik in het schaduwstation remsectie niet nodig tenzij dit slecht voor de loc is om gelijk te stoppen?
Je werkt met bezetmelders. Ik neem aan dat je dan met treinbesturing zoals iTrain of Koploper gaat werken?Nee ik wou eigenlijk de treinen zelf besturen maar dan met leds werken dat ik wel weet waar een trein op het spoor staat en welke vrij is.de bedoeling is eigenlijk dat mijn schaduwstations digitaal te besturen zijn kwa wissels maar dat ik de treinen zelf aanstuurt en dat bezetmelders of iets dergelijks aangeeft op welk spoor een trein staat. Het automatisch rijden is niks voor mij vind persoonlijk het besturen juist leuk
Ah, op die fiets. Dan heb je ook geen remmodule nodig: ledje aan trein laten stoppen met de rijregelaar.
Maar dat zeg'tie toch: "voor het einde stoppen en dat de laatste wagon al binnen is"? Stukkie spoorstaaf isoleren en aan een ledje hangen. En de voeding van je ledjes aan één zijde verbinden met de bruine draad van de digitale baanvoeding. Komt een lok of karretje in de geïsoleerde sectie dan worden beide spoorstaven door de assen door verbonden en krijgt het ledje spanning.
OK.Geen ambitie om volautomatisch te rijden ?
Ok.Ga je wel half-automatisch rijden, bijvoorbeeld met een treinbesturingsprogramma, van waaruit je zelf treinritten initieert?
Hoi Hans,Je bent lekker bezig met dit warme weer Voor het uitrijden van mijn schaduwstation heb ik in mijn wissels geen aandrijving zitten en is het hele binnenwerk eruit gehaald.De trein rijd dan door de wissel heen en zet de wisseltong in de juiste stand zonder dat je het tikken van de tong hoort als hij open gereden wordt.Dit scheeld behoorlijk in de kosten en werkt altijd.Mvg,Peter Degeluidsman