Nieuws: Steun de Stichting 3rail met uw donatie. Kijk in onze webshop voor de mogelijkheden.
+  3railforum
|-+  Modelbesprekingen
| |-+  Ombouwen Märklin H0 Modellen
| | |-+  Märklin ICR rijtuigen overspuiten
Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag

Auteur Topic: Märklin ICR rijtuigen overspuiten  (gelezen 7038 keer)

Steem

• Vaste Gast
  • Ik hou van hobbies
Re: Märklin ICR rijtuigen overspuiten
« Reactie #100 Gepost op: donderdag 30 augustus 2018, 15:24:52 »

Dankjewel Jorrit, fijn om te lezen.

De tweede laag primer heb ik er dinsdag nog op gedaan, en gister de eerste laag lak. Ik heb het dak en de roosters ook grof afgeplakt om onnodig dikke verflagen te voorkomen. Vanavond een tweede laag lak en dan kan het mooi over het weekend goed drogen zodat ik volgende week het dak en misschien de grote blauwe banen kan doen. De goede blauwe verf van KleiNSpoor is nu ook binnen en de masking tape is onderweg.

Het proefmodel lijkt iets op te vrolijken met de lak maar of het ooit een rijtuig is waar preisers in mogen stappen betwijfel ik.

« Laatst bewerkt op: donderdag 30 augustus 2018, 17:12:21 door Steem »
Mvg,
Steven

Jakop

• Toffe Gast
    • Station Waldijk
« Reactie #101 Gepost op: donderdag 30 augustus 2018, 17:08:17 »

Goed bezig!  :thumbup:
Station Waldijk
Koploper - LocoNet - IB IR - K-rail

PaT

• Stamgast
  • Hoe sneller, hoe mooier!
« Reactie #102 Gepost op: vrijdag 31 augustus 2018, 21:53:03 »

Hoi Steven,

Ik had op de moduleclub al gehoord over je pogingen, maar zojuist pas je belevingen doorgelezen. Leuk ook dat je naast de successen ook de missers hier wil delen. Voor degene die het eng vinden om aan zo'n project te beginnen een hele geruststelling om dit ook eens te lezen. Al die bijna perfecte werkjes van wat oudgedienden hier zorgen er bij mij wel eens voor om ergens maar niet aan te beginnen, terwijl gewoon doen toch echt het beste is.

Ik ben benieuwd hoe het uiteindelijk allemaal uitpakt. Ga zo door, ik ga je nu volgen!

hmmglaser

• Stamgast
« Reactie #103 Gepost op: vrijdag 14 februari 2020, 17:21:23 »

Even een waarschuwing als je blue wonder gebruikt laat een zalmac behuizing niet te lang hierin liggen omdat deze dan aangetast word door de oplosmiddelen welke in de blue wonder zitten :(
Het lijkt nu net alsof mijn 1600 behuizing zinkpest heeft.
Mvg Mark

nobody

• Vaste Inboedel
  • ......semper idem......
« Reactie #104 Gepost op: vrijdag 14 februari 2020, 17:48:49 »

een zalmac behuizing
Je bedoelt: Zamac. Zie ===> klik
Met vriendelijke groet: Wim.                                  Met kleine onderbreking (ban), lid sinds 2009.

Steem

• Vaste Gast
  • Ik hou van hobbies
« Reactie #105 Gepost op: vrijdag 14 februari 2020, 22:15:58 »

Dag Patrick,

Ik heb mijn pogingen gestaakt toen ik erachter kwam dat Märklin ook ICR verkocht met betere kleuren. Inmiddels heb ik 7 van die wagons en staan de behuizingen van de andere ICR er nog hetzelfde bij. Wellicht maak ik er eentje af in de toekomst die dan terzijde gesteld kan worden op een rangeerterrein oid. Ik ben dat helemaal vergeten hier te melden.

Momenteel staan er wel 2 gestripte 1600en te wachten op een spuitbeurt. Maar ook dat kan nog even duren. 20 juni volg ik een paintbrush workshop.
Mvg,
Steven

loc1200

• Stamgast
  • Veel lukt met geduld, liefde en precisie.
« Reactie #106 Gepost op: vrijdag 14 februari 2020, 22:39:37 »

:thumbup:
Succes alvast.
Mvg. Marcel
Gebruikt:  Raptor; Märklin Central/Control-unit en de rest van de fam. (6040/41/43/50 enz) MS1/2;
In- en ombouw/gebruik van dec: Mä, ESU.
=> in opdracht OOK VOOR DERDEN =>

Bajn-AG

• Nieuwe Gast
« Reactie #107 Gepost op: woensdag 19 februari 2020, 14:28:23 »

Even een waarschuwing als je blue wonder gebruikt laat een zalmac behuizing niet te lang hierin liggen omdat deze dan aangetast word door de oplosmiddelen welke in de blue wonder zitten :(
Het lijkt nu net alsof mijn 1600 behuizing zinkpest heeft.

Hallo

Als je al zo nodig natronloog wil gebruiken dan koop je liever het echte spul, niet een of ander "blue rommel" spul waar je geen invloed op hebt.
Gewoon de korreltjes dus.
Lwkker buiten in een grote bak; flink korrels op je kap; kokend water erop; en hoppa: Kaal binnen een minuutje.

Beschermende kleding is een must, adembescherming ook en je ogen al helemaal beschermen. Eigenlijk niet doen dus, tenzij het echt niet anders kan.

Overigens..thinner werkt net zo goed, en is een stuk veiliger voor mens en materiaal. Maar wel goed opletten dat er geen kunstof onderdeeltjes meer aan je kap zitten. Deze verdwijnen als sneeuw voor de zon. B)

Kunstof doe je met dowanol-PM. Remolie en andere bagger is ook hier uit den boze.

Vraag je echter vantevoren eerst eens af of je de oude kap wel moet ontlakken. Een beetje glad schuren is vaak al voldoende.

Bart
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog