Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

LUX ombouw

Gestart door Loet donderdag 05 juli 2018, 22:59:04

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
LUX ombouw
Lid sinds: 2011

offline
LUX ombouw
Hallo forum.

Ik heb ergens een oude set LUX met stofzuiger en schuur wagon gevonden. Helaas niet digitaal. De stofzuiger heeft een Mabuchi motor.
Ik heb gezien dat er al verscheidene keren hier over geschreven is, maar kon niets vinden over hoe ik het wil doen.
Kan ik een Lokpilot FX decoder aansluiten direct op de rode en zwarte draad en de motoruitgang van de decoder op het motortje van de stofzuiger en een andere decoder op de motor van de schuur wagon?
Of moet ik de draadjes van de motoruitgang ergens anders aansluiten? Ik heb die Duitse website bekeken maar het lezen van elektrische tekeningen is niet mijn sterkste kant.

Groeten

Loet
Re: LUX ombouw
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: LUX ombouw
dan ga je gewoon je motortje opblazen want die draait op max 5 volt.Zet je decoder gewoon tussen de railspanning en de schakeling die er nu inzit.Maw de rode en zwarte van de rails aan je decoder ingang en de functieuitgang naar de nu bestaande rode en zwarte draden.
Re: LUX ombouw
Lid sinds: 2011

offline
Re: LUX ombouw
Hallo Johnny.

Dat heb ik gedaan. De blauwe en de groen draad van de functiedecoder verbonden.(De rode en zwarte natuurlijk ook) Dan doet de motor tik-tik en draait een heel klein stukje. De witte draad geprobeerd ipv de groene, zelfde resultaat. Toen de decoder er uit gehaald en draden weer gewoon aangesloten. Motor draait normaal. Nu een oude Lokpilot V1 erin gezet en op de motor uitgang aangesloten en nu loopt hij zoals het moet
Vreem dat de Functie decoder het niet deed, was toch nieuw.
Maar goed het werkt. Dus bedankt voor de hulp.

Groeten

Loet