Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Loc verzwaren ?!

Gestart door ^Rook vrijdag 04 januari 2008, 11:43:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Loc verzwaren ?!
Gerard maar dan moet je er wel je naam bij schrijven he.  :D
Re: Loc verzwaren ?!
Lid sinds: 2007

offline
Re: Loc verzwaren ?!
Citaat van: ^Rook op vrijdag 04 januari 2008, 12:24:24
Zelf zat ik overigens ook te denken aan visloodjes :idea: Ben zelf geen visser maar dacht dat voor de sportvisserij ook allerlei verschillen soorten en maten loodjes gebruikt worden. Helaas zit er hier in de buurt geen hengelsportzaak, anders zou ik daar zeker ff binnen lopen 8)

Geen hengelsport zaak in de buurt, waar in Woerden woon jij dan?  ;-)
Volgens mij kun je zo even naar het Fontaineplein en bij Faunaland Hoodie daar vind je lood te over. :-)
Of anders in de stad op de Nieuwstraat bij Verweij????

Maarre is het al gelukt om een andere wijze?

Gr. Marco
Re: Loc verzwaren ?!
Woon al 34 jaar in de gemeente en ken ze geen van allen :oops: Thanks :idea:
Re: Loc verzwaren ?!
Nou ben ik niet zo heel bekent in woerden(maar er woont wel famielie) maar bij het tuincentrem bosrijk (zo heet het geloof ik) hebben ze een hengelsport afeling geloof ik en in het winkelcentrum bij de nieuwe wijk waar ook die nieuwescholen en sportvelden zijn aangelegd zit ook een dierenwinkel ( als je voor het winkelcentrum staat helemaal links) daar hebben ze volgens mij ook een hengelsport afdeling.
Zit er anders geen boerenbond/welkoop in woerden.

Bas
Re: Loc verzwaren ?!
Zijn er dan echt geen preisertjes die helpen duwen.......
Je kunt ook je baan een ietsiepietsie schuin zetten haha, wim
Re: Loc verzwaren ?!
Lid sinds: 2006

offline
Re: Loc verzwaren ?!
Heren

Gaat dit nog om lok verzwaren
of is het stom stoom geoh

Groetjes
Peter R.
Re: Loc verzwaren ?!
Helaas helaas helaas :( Heb het locje als test verzwaard (gewoon gewicht er bovenop). De hoeveelheid gewicht die nodig is om een goede tractie te krijgen is te groot :| Dat ga ik nooit kwijt kunnen in dit kleine locje. Heb het hele dingetje goed bekeken, alle hoekjes en gaatjes. Maar Märklin heeft zelf alle beschikbare ruimte redelijk optimaal benut 8)

Voor wat betreft dit locje ga ik mijn heil dus elders zoeken. Begrijp dat hele korte goederentreintjes met één of twee wagentjes vroeger ook best gereden kunnen hebben. Ga dus eens naar wat leuke goederenwagonnetjes kijken en het passagierstreintje gaat in de verkoop 8)

Mag ik iedereen die een bijdrage aan dit topic heeft gegeven van harte danken. Volgens mij is het best een leuke opsomming van verzwaringsmogelijkheden geworden. Zal vast nog eens iemand iets aan hebben :)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Loc verzwaren ?!
Lid sinds: 2006

offline
Re: Loc verzwaren ?!
Ik heb net m'n 3033.10 verzwaard, in tegenstelling tot de BR103 , slipte deze loc door bij optrekken vanaf stilstand 8), terwijl er dezelfde hoogvermogen set in zit als de BR103.
Zit een stam rijtuigen achter van 10.

Loc is gewoon te licht !, dus reepjes lood op maat geknipt en met plakpasta (dit blijft zacht! en is dus weer makkelijk te verwijderen) hier en daar bevestigd.

Testritje gemaakt, Loc slipt nu niet meer door, en vetrekt heel rustig zoals het hoort 8)

Mvg Gert
Re: Loc verzwaren ?!
matthijs popken
gast

Re: Loc verzwaren ?!
hallo

van die luchtbuks kogeltjes, is dat niet wat voor de T3. :lol:
ik gebruik ze zelf ook voor de loks die te licht zijn.
diameter 4,5 :D

vr groet matje
Re: Loc verzwaren ?!
markos
gast

Re: Loc verzwaren ?!
hee rolf,

een lang draadje onder tussen, maar als ik het goed zie heb je nog geen lood in het lokje én in je lijf :lol:

Misschien een klein tipje:
plak eens een gewichtje (maakt niet uit wat) aan de BOVENkant op je lokje....
Dan weet je iig of het helpt.......
vervolgens weeg je het blokje en kijk je hoeveel volume je kwijt kan.
als je dat weet ga je kijken wat er met dat volume mogelijk is met de soortelijke massa van verschillende materialen....

Re: Loc verzwaren ?!
Hey Marco,

Citaat van: markos op zaterdag 22 maart 2008, 20:26:37
een lang draadje onder tussen

Iets te lang voor je denk ik :mrgreen: Jij schreef:

CiteerMisschien een klein tipje:
plak eens een gewichtje (maakt niet uit wat) aan de BOVENkant op je lokje....

En ik een paar berichten hiervoor:

Citaat van: ^Rook op maandag 21 januari 2008, 17:02:31
Helaas helaas helaas :( Heb het locje als test verzwaard (gewoon gewicht er bovenop).

Hahahaha...bedankt voor het meedenken heh ;) 8)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Loc verzwaren ?!
Lid sinds: 2006

offline
Re: Loc verzwaren ?!
Hallo Rolf als ik jou was dan zou ik het wiel vervangen waar geen antislipband om past,dit wiel is volgens mij zo te bestellen en dan heb je wel 2 antislipbanden...

groetjes Huib
Re: Loc verzwaren ?!
markos
gast

Re: Loc verzwaren ?!
Citaat van: ^Rook op zaterdag 22 maart 2008, 23:02:13
Hey Marco,

Citaat van: markos op zaterdag 22 maart 2008, 20:26:37
een lang draadje onder tussen

Iets te lang voor je denk ik :mrgreen: Jij schreef:

CiteerMisschien een klein tipje:
plak eens een gewichtje (maakt niet uit wat) aan de BOVENkant op je lokje....

En ik een paar berichten hiervoor:

Citaat van: ^Rook op maandag 21 januari 2008, 17:02:31
Helaas helaas helaas :( Heb het locje als test verzwaard (gewoon gewicht er bovenop).

Hahahaha...bedankt voor het meedenken heh ;) 8)

Vriendelijke groeten,

Rolf

oeps :oops: :oops: :oops:
Re: Loc verzwaren ?!
Wat een gedoe allemaal.
De T3 heeft gewoon niet veel trekkracht. leef daar maar mee. Ik ga ervanuit dat de loc normaal wel goed loopt laat daarom eerst je loc met 2 waggontjes beide kanten zeker een half uurtje rijden. Dan is je lokje goed ingereden en dat zelfde geldt ook voor het antislipbandje. De reden waarom dit lokje maar 1 bandje heeft is simpel anders komen er weer massa problemen.

En je kan misschien ergens een plekje vinden om er wat lood in te zetten, maar veel ruimte is er niet in dit lokje en ik denk niet dat het veel zal uithalen.

Op hellingen is het met de trekkracht van dit lokje heel vlug bekeken trouwens en dat geldt ook voor de Brawa versie die ik heb die laat het achteruit op mijn helling al met 2 2 assers de brui er aan geven.

Re: Loc verzwaren ?!
Beste Rolf,

Voorzichtig met het vervangen van een wiel met een wiel geschikt voor een extra antislipband. Voor digitaal bedrijf heeft je loc een constant contact nodig met de massa (via de wielen). Zijn er onderbrekingen (hoe klein ook) kan dat de werking van de decoder storen. Dat is trouwens ook de reden waarom digitale locs minder antislipbanden hebben dan overeenkomstige analoge modellen.

Groetjes,
Wim
Re: Loc verzwaren ?!
Als je het nou eens niet zoekt in gewicht maar in tractie.
Ik zeg een ding; pritt aan de wielen...
:D

Gr
Arjan
Re: Loc verzwaren ?!
J.v.H.
gast

Re: Loc verzwaren ?!
Ha die Arjan,

Nu weet ik hoe jij aan die 1378 berichten komt!

Groetjes uit het zuiden.
Re: Loc verzwaren ?!
Welke 1378... je loopt achter.

Soms weet ik ook nog wel eens wat zinnigs te melden hoor...!
Re: Loc verzwaren ?!
woodymax
gast

Re: Loc verzwaren ?!
Citaat van: J.v.H. op maandag 21 april 2008, 01:30:29
Ha die Arjan,

Nu weet ik hoe jij aan die 1378 berichten komt!

Groetjes uit het zuiden.

En dit is geen bericht om je post aantallen omhoog te krikken???  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Re:Loc verzwaren ?!
Lid sinds: 2007

V65

offline
Re:Loc verzwaren ?!
ik heb hetzelfde probleem met de T3. Zelfs de glaskast heeft meer grip dan de T3 op een helling. weeet iemand of er ruimte is om wat lood in het dak van het machinistenhuis te doen?
Re:Loc verzwaren ?!
Romar
gast

Re:Loc verzwaren ?!
Dat kun je toch ook zelf uitzoeken?
Het model open maken, kijken wat er in zit en een schatting maken van de ruimte.

Anders maak je eerst met wat karton een vormpje die er in doet, past deze, dan maak je het uit lood of iets.

Mvg,

Romar
Re:Loc verzwaren ?!
veldkamp
gast

Re:Loc verzwaren ?!
je kunt ook de kolen vervangen voor zwarte bolletje lood  is even een werk maar :D

gr erik >:-D


Ik zeg dit met lood in mijn schoenen en wellicht is dit ook wel een remedie :D :D :D :D
Re:Loc verzwaren ?!
markos
gast

Re:Loc verzwaren ?!
Leuk, een oud draadje weer aanslingeren.... :D

Ik heb mijn loks ondertussen ook stevig verzwaard kijk maar eens :KLIK
en als je ze in het echt wil zien op 6 augustus houden we open dag!
Iedereen is natuurlijk van harte welkom!
Re:Loc verzwaren ?!
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re:Loc verzwaren ?!
De set 26555 bestaat uit de T3 met 4 rijtuigen op draaistellen type Langenschwalbacher.
Die trekt het lokje vrolijk rond op de baan. Dit zonder de boel te verzwaren.
Het lokje kan dus wel met 4 rijtuigen an de haal. Het scheelt natuurlijk wel hoe zwaar de rijtuigen lopen. asjes smeren dus.

Overigens, de assen van de rijtuigen smeren voor het eerste gebruik is niet overbodig, ik heb tweedehands rijtuigen waar het lagerhuis is uitgesleten en de wielen vast lopen tegen de wagenbodem.

De binnenverlichting van de rijtuigen zou ik koppelen met een stroomvoerende koppeling. of rechtstreeks met rijstroom (en een funktiedecoder in de rijtuigen) of gekoppeld met de front-)verlichting.
Ik ga er dan van uit dat de mfx decoder geen extra uitgang heeft. Da's wel jammer
Re:Loc verzwaren ?!
Silbermann
gast

Re:Loc verzwaren ?!
Hallo Rolf,

De stam wagons kun je ook stroom laten krijgen via een stroomvoerende koppeling van de lok.
Ik heb dat met een B VI gedaan: rechstreeks de stroomvoerende koppeling aansluiten op de sleper van de Lok (dus buiten de decoder om). Dat scheelt weer een sleper.

Overigens heb ik de T3 ook (in de KPEVuitvoering). En ook deze heeft weinig trekkracht. Goed de rails schoonmaken helpt wel, maar toch zullen er niet veel meer dan 2 wagons achter passen.

Groet,
Rob
Re:Loc verzwaren ?!
bluey
gast

Re:Loc verzwaren ?!
Vergeet niet dat de grootste weerstand niet door de sleper wordt veroorzaakt, maar door de massaveren die tegen de assen drukken!

Een t3 heeft daar absoluut moeite mee. In dat geval zou je een dubbele stroomvoerende koppeling van bijv viessmann kunnen overwegen

Roland