Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Ervaring met Fengda airbrush

Gestart door Steem donderdag 28 juni 2018, 17:52:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ervaring met Fengda airbrush
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Ervaring met Fengda airbrush
Ik wil (sommige) locs en wagons zowel gaan weatheren als compleet overspuiten. Ik zit daarom te kijken naar een airbrush apparaat. Bij bol kwam ik de Airbrush Set Fengda AS-186K tegen. Ik lees er behoorlijk goede reviews over. In het verleden kwam het pistool als het zwakste element uit de bus maar die hebben ze inmiddels aangepast.

Zijn er mensen met ervaring met deze of soortgelijke airbrushes? Ik vind 105 euro een prima prijs om er mee te beginnen maar het is zonde als het een complete miskoop is.
Re: Ervaring met Fengda airbrush
Steven,

Het is allemaal niet verkeerd. De compressor heeft een druktankje en een drukregelaar, zelfs met waterscheider. Dus dat is in orde. Er zijn vast degelijker gebouwde machines, maar dit werkt vast goed. Ik heb een Lidl (Parkside) compressortje met een later erbij gekochte druktank. Werkt super.
Die spuit zal niet heel geweldig zijn, maar werkt ook. Ik heb niet zo lang geleden een Harder en Steenbeck airbrush gekocht en dat is wel heel fijn werken. Maar om te proberen lijkt mij de door jou gevonden Fengda set prima geschikt.

Groet,
Peter
Re: Ervaring met Fengda airbrush
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Ervaring met Fengda airbrush
Bedankt. Kreeg gister ook nog van de modelspoorwinkel te horen dat die compressor sowieso goed was. Mochten de accessoires tegenvallen kan ik die altijd nog vervangen.
Re: Ervaring met Fengda airbrush
Deze airbrush gebruik ik nu al ruimten jaar, heel fijn de drie maatbekers en de verschillende naalden. Kosten €25,00 De Compressor had ik al want spoot met een badger met glazen onderbeker, ook goed.
Maar met de fengda, geeft meer mogelijk heden en is dubbel action.
Op YouTube instructie filmpjes gevolg waardoor je handigheid krijg in het bedienen.
 Ik ben er als amateur heel blij mee voor dit geld.
Mvg mallet
Re: Ervaring met Fengda airbrush
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Ervaring met Fengda airbrush
Prima, setje. Ik heb hem nu 4 jaar en nog geen moment spijt van gehad.

Re: Ervaring met Fengda airbrush
'Tis allemaal leuk en aardig die blije woorden maar we zien zo weinig van het gebruik van het ding. Wat zijn jullie aan het bouwen?
Re: Ervaring met Fengda airbrush
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Ervaring met Fengda airbrush
 @citaat Sorry dat ik mijn "blije" woorden niet voor heb voorzien van visueel bewijs. Maar volgens mij was de vraag naar ervaring met het setje.

Om wat duidelijker te maken waar ik de set voor gebruik... Ik gebruik deze set voor mijn modelbaan en voor modelvrachtwagens.
Re: Ervaring met Fengda airbrush
Citaat van: ks1985 op zaterdag 03 december 2022, 08:51:00@citaat Sorry dat ik mijn "blije" woorden niet voor heb voorzien van visueel bewijs.
Ik interpreteer Ben's woorden niet als (negatieve) kritiek, maar als geïnteresseert in het resultaat.
Re: Ervaring met Fengda airbrush
Ik doel op ervaringen, in woord en beeld. Dat is juist zo aardig op een modelspoor forum. Maar mensen zijn snel op de staart getrapt, dat blijkt maar weer.
Re: Ervaring met Fengda airbrush
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Ervaring met Fengda airbrush
 @citaat dan had ik dat inderdaad verkeerd geïnterpreteerd. Sorry voor mijn geïrriteerde reactie dan.

Ik heb helaas weinig foto's van mijn creaties momenteel. Wel heb ik eerder op het forum ooit een draadje gestart met daarop wat creaties die ik ook mede met deze airbrush gemaakt had.
Re: Ervaring met Fengda airbrush
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Ervaring met Fengda airbrush
Dat is mooi. En welk draadje is dat dan? Dan kunnen we dat bewonderen.
Re: Ervaring met Fengda airbrush