Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Fleischmann sprinter front-/sluitlichten blijven branden

Gestart door sebastian-97 vrijdag 22 juni 2018, 12:33:13

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Fleischmann sprinter front-/sluitlichten blijven branden
Hallo allemaal,

ik heb een Fleischmann sprinter plan y (397103) en ik zit met het volgende probleem. Ik heb een tijdje geleden een beetje lopen klooien met de sprinter. Hierbij heb ik de connector tussen de wagens niet goed aangesloten waardoor 1 pin niet in de connector zat. Ik had dit niet door en wilde gaan rijden (wat natuurlijk niet lukte). Nadat ik de wagons goed aangekoppeld had en wat dingetjes wilde veranderen waaronder het adres, kwam onderstaand probleem naar voren.

De front en sluitseinen blijven namelijk in de 'vooruit' richting branden. Zodra er stroom op de rails komt branden de lampen gelijk, ook als ik de verlichting uit zet op de mobile station. Als ik dan van richting verander op de mobile station, branden aan beide kanten alle lichtjes (front en sluitseinen tegelijk). ik ben nog vrij nieuw in deze wereld en heb op het internet gezocht waar het aan kan liggen maar niks gevonden. Weet iemand waar het aan ligt?

Alvast bedankt!

sebaje
Re: Fleischmann sprinter front-/sluitlichten blijven branden
Ik ben bang dat je decoder is overleden
Heb hier ook een sprinter staan met het zelfde probleem draadje los gekomen en deze heeft mogelijk kortsluiting gemaakt.