Hartelijk bedankt voor het meedenken

Die sleper die onder jou wagon zit, is dat een sleper met een gaatje?
Ja, in sleper 73406 die ik onder het achterste rijtuig van deze trein heb zitten, zit een gaatje. In de sleper onder de wagon uit set 26603 niet.
Wat er gebeurd is met jou lok durf ik niet te zeggen. Maar ik hoop echt niet dat je decoder opgeblazen is. Zet er eens een andere decoder in, misschien doet ie het dan wel. Kan je ook de decoder uitlezen op een programmeer unit?
Hij is niet helemaal opgeblazen want hij doet soms wel heel eventjes iets. Maar dan raar gedrag. Rijden 50cm en dan weer uit. De toeter die een soort stroboscoop is (toet-toet-toet-toet-toet) in plaats van een lange stoot. Soms meldt de loc zich even aan op het CS3+ en dan zien de instellingen er normaal uit na een reset.
Misschien is er iemand hier op het forum die deze lok heeft en kan uitvinden waarop deze spanningsvoerende koppeling gemappt is.
Dat was inderdaad gelukt met dank aan de behulpzame mensen hier. De koppeling zit aan Aux 3 en mappen aan een functie was gelukt.
Voordat je conclusies trekt, controleer eerst eens of de sleper nog goed zit en de stroomvoorziening in orde is.
Het kan ook zijn dat de decoder los is geschoten.
Het zou natuurlijk niet mogen gebeuren, maar is nooit 100% uit te sluiten en daar dient dan tenslotte de garantie voor.
Sleper zit goed voor zover ik kan inschatten. En ook alles onder de kap lijkt gewoon muurvast te zitten. Het is mysterieus. Blij dat ik 'em in een winkel gekocht heb.
Weet er iemand of ik dan perse naar die specifieke winkel terug moet of dat ik dit via iedere Marklin Shop/Store kan regelen? De winkel waar de loc gekocht is, is 40 min rijden. Er zit ook een Marklin Shop/Store op 10 minuten. Is het raar als ik daar naar binnen loop met de vraag of ze de loc even kunnen testen?
Baal er wel van maar hoort er kennelijk bij. Net als de ontbrekende ring op het CS3+. Omdat het handwerk is?