Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Wat ik zo al tegenkom... Kunstige Containers

Gestart door Eric-Paul woensdag 20 juni 2018, 18:33:42

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wat ik zo al tegenkom... uitwaaien langs de Rijn
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Wat ik zo al tegenkom... uitwaaien langs de Rijn
Heren, heren, bedankt voor het opbeurende commentaar, ik ga er bijna van blozen en daar krijg ik het met dit weer alleen maar warmer van... ;)

Dus vanmorgen voor de grote warmte er op uit getrokken om uit te waaien.
Mijn vriendin wist daar wel een mooi plekje voor: stukje land wat bij hoge waterstand onder water komt te staan, langs de Rijn (linksrheinisch) net buiten Bingen.

Geen straf overigens, mooi uitzicht op natuur en trein, dus ook wat plaatjes geschoten.

Eerst parkeren en direct na ons gingen de spoorbomen dicht, ergo snel het fototoestel pakken en deze BR 460 van TransRegio MittelrheinBahn vastgelegd:


En vervolgens een stukje lopen de Rijn "in":


Onderweg steeds weer natuurfoto's maken en bijna te laat voor deze rechtsrheinisch rijdende goederentrein, getrokken door 2 x BR 185:


Ondertussen hoorde ik weer eens de bel van de overweg en zag even later (in de verte) een volgende goederentrein rijden, nu linksrheinisch.


Genieten dus van natuur en trein, al waren wij niet de enigen die van de natuur genoten:


Ook aan het uitwaaien komt een einde, maar niet voordat ik aan de overkant (rechtsrheinisch) deze Vectron van European Locomotive Leasing met een sleep bestelwagens voorbij zag komen.
91 80 6193 725-9 D-ELOC:




Bijna terug bij de auto waarschuwden de waarschuwingssignalen van de overweg mij alweer voor de volgende trein.
Weet gelijk waarom het waarschuwingssignalen zijn ... Let op: fototoestel pakken, er komt nog een trein.

Ditmaal een ICE T (BR 411) op weg naar München (ICE 1521):





Men had daar op die plek overigens kort geleden nog gewerkt.
Zo is hier rechts te zien dat aan het wissel het nodige is vernieuwd:


Overigens apart te zien dat het stootjuk er al een tijdje lijkt te staan, maar ook de gleissperren en het Sh sein nog aanwezig zijn.
Kort voor het wissel ligt de overweg, waarbij de rijplaten van dit zijspoortje van extra steunen zijn voorzien die ze op hun plek te houden.


Mocht overigens nog iemand twijfelen of een overweg vlak na een wissel kan liggen...


Langs de weg stond nog deze Kleinwagen (Nr. 34.1.4845) van Bahnbau Gruppe, moederziel alleen.
Deze wagen mag overigens alleen als aanhanger van een Gleiskraftwagen worden gebruikt (nee, mijn auto heeft geen trekhaak).





► Inhoudsopgave

Re: Wat ik zo al tegenkom... uitwaaien langs de Rijn
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wat ik zo al tegenkom... uitwaaien langs de Rijn
-Eric-Paul,
Dat gaat zij de volgende keer echt niet meer doen vlak bij een overweg parkeren!! Jammer, want dan missen wij wel een set prachtige foto's! En nog eens leerrijk ook! Dus bedankt jouw vriendin maar, want zij heeft gezorgd, dat wij weer heel wat moois van die omgeving hebben kunnen aanschouwen!  :-*
Ik zie graag weer zo'n uitstapje verschijnen!  8)  :-)
Re: Wat ik zo al tegenkom... uitwaaien langs de Rijn
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wat ik zo al tegenkom... uitwaaien langs de Rijn
Eric-Paul,

Prachtige fotoreportages laat je ons steeds zien. :) :thumbup:
Kom maar op met de volgende update. ;)

Groet Michel
Re: Wat ik zo al tegenkom... uitwaaien langs de Rijn
@Eric-Paul
Je blijft ons steeds maar verrassen met je fotoreportages, super. :arrow: :thumbup: :thumbup:
Re: Wat ik zo al tegenkom... uitwaaien langs de Rijn
Ze zijn weer mooi.  :thumbup:
Re: Wat ik zo al tegenkom... uitwaaien langs de Rijn
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Wat ik zo al tegenkom... uitwaaien langs de Rijn
Waarschijnlijk dient desbetreffende aanhanger ook altijd aan een Krol gekoppeld te zijn. Aan zo'n stom aanhangertje dat alleen in werkzaamheden gebruikt wordt, zit (sowieso in Nederland) nog een behoorlijke berg regelgeving. Met een stageopdracht eens aan een tweewegaanhangertje bezig geweest, de hoeveelheid regelgeving is niet mis, ook qua verlichting e.d., al wordt die bij een krol door de kraan gevoerd.
Re: Wat ik zo al tegenkom... uitwaaien langs de Rijn
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wat ik zo al tegenkom... uitwaaien langs de Rijn
Wil ik heden ochtend nog eventjes van de mooie foto's genieten zie ik alleen maar kruisjes staan ipv foto's. :(
Geen één foto is op mijn laptop niet meer zichtbaar jammer heel jammer.

Groet Michel
Re: Wat ik zo al tegenkom... uitwaaien langs de Rijn
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wat ik zo al tegenkom... uitwaaien langs de Rijn
Ik kan ze gewoon zien Mies.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wat ik zo al tegenkom... uitwaaien langs de Rijn
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Wat ik zo al tegenkom... uitwaaien langs de Rijn
Hi Eric-Paul,

Een mooie verscheidenheid aan interessante plaatjes.

groet
Harald
Re: Wat ik zo al tegenkom... uitwaaien langs de Rijn
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wat ik zo al tegenkom... uitwaaien langs de Rijn
Ik kan ze ook weer zien. :P :thumbup:

Groet Michel
Wat ik zo al tegenkom... sfeerbeelden
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Wat ik zo al tegenkom... sfeerbeelden
Die warmte was deze week nog goed te merken, daarom donderdag nog vroeger wakker dan normaal.
Omdat ik ook weer vroeg thuis wilde zijn (bleek achteraf een goed idee), toch maar opgestaan.

Even na 4:00 was ik op het station in Bingen voor de trein van 4:17 naar Mainz om daar over te stappen.
En op dat tijdstip ben je dan niet alleen, er stapten zo'n 10 reizigers in de trein en in Mainz was de S-Bahn (S8) naar Frankfurt behoorlijk gevuld.

Afijn, rond 4:00 begint men in Bingen zo'n beetje met het gereedmaken van de verschillende treinstellen en blijkt TransRegio (MittelrheinBahn) ook langs de perrons nogal wat treinstellen geparkeerd te hebben.
3 stellen op spoor 201 (richting Mainz) en 2 stellen op spoor 103 (richting Koblenz), met nog een aantal op de opstelsporen.
Dat leverde de volgende 2 sfeervolle plaatjes op:

Spoor 201


Spoor 103

Eenmaal rond 5:45 in Frankfurt aangekomen, begon het al wat lichter te worden.
Voor de liefhebber een foto van een BR 143:

91 80 6143 138-6 D-DB




Het station wordt natuurlijk niet alleen door de DB aangedaan, ook bijvoorbeeld door de HLB (Hessische Landesbahn), waarvan ik vind dat ze best wel een mooie huisstijl hebben.
Op dit vroege tijdstip bleek daar nieuw materieel van de HLB te staan, welke in december 2018 in dienst genomen wordt.
Het gaat hier om de BR 1440 van Alstom, Coradia Continental, welke 3 en 4-delig zijn.

94 80 1440 162-4 D-HEB


94 80 1440 346-3 D-HEB

Zoals al gezegd, weer vroeg naar huis en rond het middaguur in Frankfurt deze FLIRTs van de HLB gekiekt:


Ze hebben ook nog ouder materieel, helaas gisteren niet gezien, maar ik heb een tijdje geleden er wel een op de foto genomen:


Wie nog meer van het HLB materieel wil weten, kan hier kijken.




Behalve Duitse en Zwitserse hogesnelheidstreinen, komen in Frankfurt ook Franse TGVs.
Deze Dubbeldeks TGV ging er om 12:59 vandoor.

93 87 0310 033-0 F-SNCF

Op weg naar huis zie ik onderweg regelmatig goederentreinen aan de kant staan, zo ook bij Mainz Mombach.
Die blijken dan vaak, niet lang na voorbij te zijn gekomen, te vertrekken en door Bingen te rijden.
Tja, laat ik daar nu elke keer uitstappen en dus de mogelijkheid benutten ze te fotograferen.
Deze donderdag een Vectron met een sleepcontainerwagens en de foto hieronder is een plaatje uit een filmopname, niet geheel scherp naar mijn zin:


Tja, vroeg thuis en dat was maar goed ook.
Het onweer en wat windhozen hadden net in mijn dorp en in Bingen huisgehouden.
Mijn huis heb ik nog wel gehouden, wat dakpannen niet, dus de verhuurder kwam er aan te pas om een en ander te (laten) repareren.




Vandaag niet aan het werk, maar wel er op uit en op de terugweg een Railpool Vectron met als tekst "Improving European Railways - retrack":

91 80 6193 817-4 D-Rpool

Dat was dus op het einde, het begin leverde deze VTG kolentrein getrokken door de BR 189 "Poznan ? Rotterdam LINKED BY RAIL".

91 80 6189 213-2 D-DISPO

De opzet van vandaag was eigenlijk om naar de Opelwerke in Rüsselsheim te gaan en daar wat foto's te maken.
Het leuke is dat daar nog met Formsignale wordt gewerkt, maar ook in Rüsselsheim zelf staat er een.
Daar kun je lekker dichtbij komen en het bewegen van het sein ook goed horen, daarnaast leveren zulke seinen altijd weer een bepaalde sfeer.

Dus eerst daar naartoe en een filmpje geschoten.
Eerst komt uit de richting Mainz de S8 naar Offenbach via Frankfurt.
Vervolgens de RE 3 van Vlexx naar Saarbrücken, welke je ook goed kunt horen zodra hij vertrekt.


Na deze ICE-T te hebben vastgelegd, met de S-Bahn naar Rüsselsheim Opelwerke.





Helaas niet veel bedrijvigheid op vrijdag, dus dat wordt nog maar eens een andere keer bezoeken.
Zo snel geef ik mij natuurlijk niet gewonnen en neem in ieder geval wat foto's.
In het filmpje zagen jullie al de BR 622 van Vlexx als RE 3 richting Saarbrücken, wel nu, uit die richting rijdt hij naar Frankfurt.
Hier bij de Opelwerke vanuit de richting Mainz:


Op het grote terrein stonden verschillende goederenwagens, en deze BR 294 had een hele sleep achter zich klaar om te vertrekken.

98 80 3294 872-7 D-DB

Ik heb nog best wel een tijd gewacht, maar die trein wilde maar niet vertrekken.
Ondertussen sta je zo de omgeving op te nemen en daar viel mij op dat de bovenleidingsdraden richting de afspanning, akelig dicht langs de verlichting ging.


Bonus voor het wachten was deze losse V100 van de VEB die opeens voorbij kwam kachelen:

92 80 1212 229-9 D-VEB




A propos, niet alleen Vlexx rijdt hier met BR 622 rond, ook DB Regio en met deze ben ik uiteindelijk van Bingen naar Münster-Sarmsheim gereden:

95 80 0622 524-6 D-DB

Dit is de RB65 die in Bingen klaar staat om naar Kaiserslautern te rijden.
3 minuten later ben ik al weer in mijn woonplaats, eh dorp, en zie ik de RB65 verder rijden.
Een paar honderd meter verder rijdt hij op 10 meter van mijn achtertuin (aan de voorkant trouwens geen tuin).


Zo, dat is al weer snel een fotosessie na de vorige.
Maar het is niet alle dagen feest, hoewel ... dit weekend is in Frankfurt het Osthafen Festival.
Van alles te doen op het land en water en naar wat men aangeeft ook (historische) treinen.
Ik ben benieuwd en maak er morgen een volgend dagje uit van.



► Inhoudsopgave

Re: Wat ik zo al tegenkom... sfeerbeelden
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Wat ik zo al tegenkom... sfeerbeelden
Hallo Eric-Paul,
ik zag een melding in het draadje dus eerst de chips en de cola klaargezet.
En daarna weer genieten van pr8ige foto's.
Bedankt weer voor het delen. :arrow: :thumbup: :thumbup:
Re: Wat ik zo al tegenkom... sfeerbeelden
de Lampen vraag ik me eerder af : "waarom twee stuks boven elkaar ?"

de Br 194 is een Br 294  8)
Re: Wat ik zo al tegenkom... sfeerbeelden
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Wat ik zo al tegenkom... sfeerbeelden
Citaat van: ceess op vrijdag 10 augustus 2018, 21:51:22
ik zag een melding in het draadje dus eerst de chips en de cola klaargezet.
:D :D :D

Citaat van: MaK man op vrijdag 10 augustus 2018, 21:53:17
de Lampen vraag ik me eerder af : "waarom twee stuks boven elkaar ?"
Precies, bijna dan, er staan er twee naast elkaar, waarbij de hoogste ook de nieuwste lijkt.
Wat bij of op het spoor gebeurt, is niet altijd even eenvoudig te begrijpen.

Citeer
de Br 194 is een Br 294  8)
Dank je, aangepast.
Typisch typefoutje, je zocht zeker al een pantograaf  ;)


Re: Wat ik zo al tegenkom... sfeerbeelden
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wat ik zo al tegenkom... sfeerbeelden
Eric-Paul,

Schitterende plaatjes heb je weer geschoten. :thumbup:
Bedankt voor het kijkplezier.

Groet Michel
Re: Wat ik zo al tegenkom... sfeerbeelden
Citaat van: Eric-Paul op vrijdag 10 augustus 2018, 21:59:56
Precies, bijna dan, er staan er twee naast elkaar, waarbij de hoogste ook de nieuwste lijkt.
Wat bij of op het spoor gebeurt, is niet altijd even eenvoudig te begrijpen.

De nieuwe verlichting is de hogere mast. Met LED zo te zien. De oude verlichting staat nog. Dat ze nu "dubbel" staan is niet echt gek, dat gebeurd vaker. De afstand tussen de oude en nieuwe verlichting zal groter zijn. Dus minder nieuwe masten nodig. Het aan en afkoppelen van het net kan dan in één keer gebeuren en niet in twee of drie keer. Scheelt in de kosten. Zelfde geld voor het het verwijderen van de oude masten. Als je in de buurt van Amersfoort komt op de A1 (bij werkzaamheden van de nieuwe verbreding) staan ook de nieuwe en oude masten in de middenberm gebroederlijk naast elkaar. Ik weet even niet of de oude of de nieuwe masten werken.

Leuke foto's!  :thumbup:

Groet Ronald.
Re: Wat ik zo al tegenkom... sfeerbeelden
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Wat ik zo al tegenkom... sfeerbeelden
Mooi foto's Eric-Paul. Het is iedere keer weer genieten.  :thumbup:
Re: Wat ik zo al tegenkom... sfeerbeelden
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Wat ik zo al tegenkom... sfeerbeelden
Het was wederom genieten :thumbup:
Wat ik zo al tegenkom... dagje uit
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Wat ik zo al tegenkom... dagje uit
Zoals gisteren geschreven vindt dit weekend het Osthafen Festival plaats, waarbij ook wat locomotieven van de Historische Eisenbahn Frankfurt te zien zullen zijn.
En lijkt een gewoonte te worden dat in Bingen dan een Vectron voorbij komt, zoals deze vlak voor vertrek:

91 80 6193 225-0 D-ELL

Onderweg van Bingen naar Frankfurt kwamen we langs Frankfurt Stadion en zagen we daar een S-Bahn treinstel in aparte uitvoering.
Volgende halte (Frankfurt Niederrad) uitgestapt en met de S-Bahn terug naar het stadion.
Daar was een familiedag voor Eintracht Frankfurt supporters en werd ter gelegenheid, van het winnen van de Duitse voetbalbeker door Eintracht Frankfurt in het afgelopen seizoen, een "aangekleed" BR 430 treinstel getoond.

94 80 0430 100-8 D-DB


94 80 0430 600-7 D-DB



Hier is het de 430 100 c.q. 430 600, d.w.z. het ene koprijtuig is de 430 100, het andere is dan 500 hoger oftewel de 430 600.

Naast de BR 430 stond ook nog deze werktrein of Nebenfahrzeug:

97 17 55 102 18-2




Na het maken van de foto's weer verder naar Fankfurt Hbf, om van daaruit eerst te gaan winkelen en vervolgens naar de Osthafen voor de festiviteiten te rijden.



Het aantal getoonde locomotieven van de Historische Eisenbahn Frankfurt (HEF) viel wat tegen, maar dat mocht de pret niet drukken.
Ik kan daar in ieder geval nog een keertje gaan kijken tijdens een van hun "knutseldagen".

Deze V36 was een paar weken geleden voor filmopnamen in Mannheim geweest en had daarvoor de originel DB opschriften gekregen, wat de HEF aardig wat geld heeft opgeleverd.

98 80 0236 406-1 D-HEF

Er voor stond deze BR 01:

90 80 0001 118-3 D-HEF

Verderop een BR 52 onder stoom met wat wagens en aan de andere kant een MH 05, zoals ik regelmatig bij mijn werk aan het werk zie.

90 80 0052 867-3 D-HEF




98 80 0505 009-7 D-HFM

Een van de wagens in de trein:

49 80 1200 106-7 D-HEF



Redelijk vermoeid van het winkelen en rondstruinen bij de Osthafen, gingen we terug naar het station.




Onze trein, de RE3 van vlexx richting Saarbrücken van 16:25, waarmee we naar Mainz rijden, stond al klaar.
Althans, hij stond daar en je kon er al in gaan zitten, maar de richtingsinformatie zei genoeg: "Kaffeepäuschen" oftewel "Koffiepauze"

95 80 0622 432-2 D-LBVX

Aangezien ik in het vorige bericht al de treinen van de HLB had genoemd, hierbij nog eentje (kant VT 204.1):

95 80 0648 404-1 D-HEB

Zoals ook al aangegeven bij de BR 430, heeft het ene koprijtuig (VT 204.2) een nummer welke 500 hoger is dan die van de andere kant (VT 204.1). Dus bij VT 204.2 was dit 95 80 0648 904-0 D-HEB

Verder nog deze 4-delige FLIRT van VIAS:

94 80 0428 643-1 D-VIAS

Deze treinen hebben een A en een B kant.
De B kant wordt op de foto getoond, de A kant heeft een nummer welke dus 500 lager is: 94 80 0428 143-2 D-VIAS

Zo, dit was het weer voor deze keer.

Groet, Eric-Paul



► Inhoudsopgave
Re: Wat ik zo al tegenkom... dagje uit
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wat ik zo al tegenkom... dagje uit
Eric-Paul,

Prachtige foto's van zowel de heen en terug reis en van het Osthafen Festival maar ook de "versierde" trein voor het winnen van de beker van Eintracht Frankfurt. :) :thumbup:

Het blijft altijd een genot om de foto's van jouw te bekijken ook de omgeving van de genomen foto's zijn altijd de moeite waard om die goed te bekijken want ook daar zitten vele mooie details in.

Groet Michel
Wat ik zo al tegenkom... Siemens, Märklin en zo
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Wat ik zo al tegenkom... Siemens, Märklin en zo
Het is even stil geweest, niet dat ik niets tegenkom, maar er speelt privé zo het een en ander (bij wie niet ?) waardoor ik de prioriteiten regelmatig anders moet leggen.

In verband met mijn werk ben ik inmiddels een paar keer in Erlangen bij Siemens geweest en op 4 september bij het Test & Validation Center van Siemens in Wegberg-Wildenrath.
Dan denk je dat je wel wat foto's kunt maken, maar dat is niet het geval.

Bij het laatste bezoek in Erlangen wederom niet veel tijd om bij de overstap in Neurenberg foto's te maken, maar gelukkig had Frank meer tijd in Neurenberg voor zijn slaapverwekkende plaatjes?

De reis naar het Test & Validation Center heb ik met de auto gemaakt, wat bij mij vandaan eenvoudiger was.
Onderweg in Erkelenz een paar collega's van het station gehaald, helaas was daar niet veel te doen (daar wel een lekkere Schnitzel gegeten).
Een enkele keer een 111 met dubbeldekkers gezien (kom ik later nog op terug) en deze BR 425 op de foto gezet.



Gelukkig in ieder geval iets op de foto want bij het Test & Validation Center, waar het nieuwe materieel voor aflevering wordt getest, mag ook niet worden gefotografeerd.
Neemt niet weg dat het een erg interessante ervaring was.
Wij hebben daar in een ICE 4 een combinatie van nieuwe hardware en het EBuLa Bordgerät uitgebreid getest, terwijl op dat moment ook de elektronica/besturing van de deuren door een andere groep werd getest.


Plaatje is uitsnede uit promotiefilmpje (zie verderop)

Na verloop van tijd werd treinstel (12 bakken) door een Vossloh G6 naar een teststuk (met bovenleiding) gesleept, waar later voor verschillende tests heen en weer werd gereden.
Voor onze tests moest ik een paar keer heen en weer lopen van de ene cabine naar de andere, en dat is een behoorlijk eind ... gelukkig stonden alle schuifdeuren open.


Ok, 1 fotootje dan

Op een van de twee andere teststukken reed een treinstel van de Great Northern (717 serie) zijn testrondjes.
Van dit type treinstellen was een behoorlijk aantal op het terrein aanwezig.
Wat ook aanwezig was, was het casco van de door ELL aan CargoServ verhuurde Vectron (91 80 6193 267-2) die op 23 augustus 2017 in Linz schade heeft opgelopen.
De opgebokte Vectron stond daar zonder de kenmerkende neuzen en het motorhuisgedeelte.

Om het gebrek aan foto's te compenseren, hierbij een promotiefilmpje van het Test & Validation Center.




Vrijdag 14 september met de trein naar Göppingen.
Was al vaker bij het Märklin museum geweest, maar zo'n open dag nog niet meegemaakt.
De nieuwe Märklin aanwinst en de wachtrij zijn direct goed te herkennen.





En dan maar wachten tot je voor in de rij staat, maar helaas, die rij gaat ook nog de hoek om.
Dan toch uiteindelijk binnen en daar de verschillende productietechnieken gezien.
Een er van betrof het stansen van metaal voor onder andere de middenrail voor deze meegebogen C-wissel en voor de karakteristieke trapjes/platformpjes (die ik gewoon meekreeg).





Na de hele IKEA-achtige route door de fabriek te hebben gevolgd, kom je uiteindelijk, zoals bij een zichzelf respecterend pretpark gebruikelijk, in een gedeelte waar je de nodige aandenkens kunt aanschaffen.
Ondanks mijn nagenoeg lege portemonnee heb ik heb mij daar niet laten verleiden (had wel zo'n plastic betaalmiddel bij mij), komt wellicht volgend jaar.
Uiteindelijk voor de hele dag nog geen tientje uitgegeven voor iets te eten en de treinreis (maandelijkse medewerkerstreinkaartje met bijbetaling van ? 2,30 i.v.m. belastingen) en een hoop plezier aan beleefd.

Eenmaal buiten nog de 44-er gefotografeerd en na eenbezoekje aan het museum weer richting het station gegaan.






Op het station nog een tijdje rondgehangen om foto's te maken en te wachten op de aankomst van Michel en kornuiten.



Soms heb je pech dat je net te laat bent voor een bepaalde trein of dat je, na lang wachten, toch nog net een halve minuut te vroeg van een locatie weggaat.
In dit geval het geluk om op tijd en op het juiste perron te zijn om deze werktrein van de Bahnbau Gruppe op de foto te kunnen nemen.



Aan 146-ers hier trouwens geen gebrek, waarvan verschillende ook met reclame.

Werving voor machinist

9180 6 146 220-9 D-DB

Foto's van medewerkers DB Regio in Baden-Württemberg

9180 6 146 209-2 D-DB

BR 185 van TX Logistik (Oostenrijk)

93 81 6185 539-4 A-TXL


91 80 6 147 007-9 D-DB




Wat werktreinen betreft ben ik die ook nog wel tegengekomen.

Werktrein van de DGU (Deutsche Gleisbau Union) op 3 september 2018, Bingen (Rhein) Hbf


Deze Kleinwagen van de HFM, kort geparkeerd bij de Supermarkt op 300 meter van mijn werk in Frankfurt (5 september 2018).


Werktrein met zware kraan van Rohde op 5 september 2018, Mainz Hbf





En dan de nodige BR 111, waarvan het interessant is te zien dat de vier handgrepen op de voorkant, in verschillende combinaties voorkomt.







111boven
links
boven
rechts
onder
links
onder
rechts
216-8   HHHV
086VVHH
148-3VHHV
121VHHV
091-5VHHV

16 maart 2018, Frankfurt (Main) Hbf

9180 6 111 216-8 D-DB

16 augustus 2018, Frankfurt (Main) Hbf

9180 6 111 086-5 D-DB

16 augustus 2018, Neurenberg Hbf

9180 6 111 148-3 D-DB

4 september 2018, Erkelenz Bf

9180 6 111 121-0 D-DB

14 september 2018, Göppingen Hbf

9180 6 111 091-5 D-DB


Zo, nu nog een paar nachtjes slapen en dan op naar Berlijn voor de InnoTrans.

Groet, Eric-Paul



► Inhoudsopgave
Re: Wat ik zo al tegenkom... dagje uit
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wat ik zo al tegenkom... dagje uit
Eric-Paul,

Bedankt voor het plaatsen van de prachtige foto's en het promofilmpje. :) :thumbup:
Was leuk maar erg kort onze ontmoeting op station Göppingen volgende keer duurt het hopelijk wat langer. :P

Groet Michel
Wat ik zo al tegenkom...
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Wat ik zo al tegenkom...
De laatste tijd weer wat foto's verzameld en vandaag de tijd genomen ze met jullie te delen.

Begin november kwam ik een aantal verschillende "bijzonderheden" tegen.
Eerst op 6 november kwam ik op Bingen (Rhein) Hbf deze BR 185 van RTB Cargo en BR 212 van Wiebe tegen


9180 6185 573-3 D-DISP

Wiebe 3

9280 1212 192-9 D-HFW

Een dag later kwam ik Kleinwagen KL 2 van de HFM tegen. Ook deze was geparkeerd bij de Supermarkt (zie vorig bericht).


Later op de dag op Frankfurt (Main) Hbf een BR 101 met een aanduiding, c.q. kleine reclame voor nieuwe LED techniek.

9180 6101 145-1 D-DB





Anderhalve week later was de IMA in Keulen waar ik op 16 november het geluk had een BR 110 en een V100 (een bug...) op de foto te kunnen zetten:


9180 6110 469-4 D-TRAIN


9280 1202 240-8 D-BUG

Deze V100 werd gebruikt bij het aanpassen van de wissels in Keulen, een andere V100 (van Sonata Logistics) hielp bij het vernieuwen van een perron op Frankfurt (Main) Hbf:

9280 1203 162-3 D-SONRA

Laatste werkzaamheden voor de heropening op 8 december:


Op dezelfde dag (7 december) was ook een meettrein met een BR 111 op Frankfurt (Main) Hbf te vinden:

9180 6111 059-2 D-DB




Vanuit het raam bij mijn bureau heb ik normaal goed zicht op de aanvoer van kolen en het rangeren wat daar voor nodig is, maar ik heb ook goed zicht op eventuele andere activiteiten.

Eind oktober goed zicht op het vervangen van bielzen...




... en op 27 en 28 november nog wat vreemde eenden in de bijt.
Eerst kwam de D8 van de HFM met een gasketelwagen om deze vervolgens aan de 2 overgebleven lege kolenwagens te koppelen en terug te rijden.
De volgende dag kwam hij met een lege kolenwagen en een platte wagen met daarop een hoogwerker.





Vandaag, toen ik net naar huis wilde gaan, zag ik ineens een trein van de Historische Eisenbahn Frankfurt voor het gebouw staan.
Snel mijn spullen gepakt en naar beneden gegaan voor wat foto's en een filmpje.

Een van de foto's:


En het filmpje





Ach ja, gisteren wat last gehad van de staking.
Om 5:47 met de trein richting Frankfurt gegaan, helaas begonnen ze in Mainz om 6:00 te staken en kwamen we maar 1 station verder.
Gelukkig was de Regionalbahn al uit Mainz vertrokken en kon ik daar mee terug naar Bingen.

Gevolg: Een half uur gereden, netto 0 km opgeschoten maar wel zonder te lopen van perron 101 op perron 202 gekomen ... ;)
En toen waren ze inmiddels in Bingen ook aan het staken:


Uiteindelijk om 9:00 vertrokken met de IC die eigenlijk om 6:10 had moeten vertrekken, maar dat niet kon en daar nog steeds stond.
Prettig was dan ook de melding toen we Frankfurt binnenreden dat de trein 186 minuten vertraging had.

Groet, Eric-Paul



► Inhoudsopgave
Re: Wat ik zo al tegenkom...
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wat ik zo al tegenkom...
-Eric-Paul,
Dat is een hele verzameling geworden! Jawel, het allerleukste is uiteraard 'alles' wat gezien wordt vanuit het raam van jouw 'kantoor'! Mooi hoor, om zo'n gelegenheid te mogen hebben. Maar het is zeker de moeite waard om al dat mooie 'spul' op jouw weg tegen te mogen komen. Jij het er 'oog' voor gehad en dat neemt niemand jou meer af. Wij genieten van al die 'plaatjes', Jij schiet ze maar voor ons! Prachtig en wat een uitleg!
Dat 'beloofd' wat voor de toekomst. Jij bent al op weg naar het volgende 'schot'!
Suk6 en natuurlijk ook heel veel plezier! :-) 8)
Re: Wat ik zo al tegenkom...
Lid sinds: 2006

offline
Re: Wat ik zo al tegenkom...
Hallo Eric Paul

Mooie foto?s in het spoor mekka daar langs de Rhein.
Wat ik me afvroeg zijn de kaartjes van de DB ook geldig in de MittelrheinBahn want die rijden toch om en om?
Re: Wat ik zo al tegenkom...
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Wat ik zo al tegenkom...
Hallo Ron,

De Mittelrheinbahn/Transregio rijdt als RB (Regionalbahn) oftewel voornamelijk als stoptrein.
Tickets van de DB, maar ook online tickets van ÖBB en NS, worden gewoon geaccepteerd.
Zelf reis ik op een DB JobTicket M (werknemers ticket, belastingplichtig) en die wordt ook geaccepteerd.
De meeste DB werknemer tickets (dienstreizen, regiotickets e.d.) zijn bij de Mittelrheinbahn niet geldig.
Wel dus het JobTicket en ook het TagesTicket M Fern F, wat een werknemers dagkaart (wordt met belasting verrekend) is waarmee je door heel Duitsland kunt reizen bij DB en bij andere vervoerders, tenminste wanneer ze die accepteren.

Het om en om rijden waar je naar verwijst, geldt bijvoorbeeld bij de RE 2 tussen Koblenz en Frankfurt: om en om door Süwex (DB) en Vlexx.
De RE 2 neem ik dus regelmatig, alleen mag ik met mijn JobTicket niet tussen Bingen en Mainz met de Vlexx meerijden.
Tussen Mainz en Frankfurt wel, dus komt het overstappen in Mainz ook regelmatig voor.
Reden is volgens mij dat het traject tussen Bingen en Mainz in Rheinland Pfalz ligt en Vlexx daar zijn thuisbasis heeft.
Mainz - Frankfurt ligt in Hessen, wat dus blijkbaar schijnt te schelen.

Eric-Paul
Wat ik zo al tegenkom... Frohe Weihnachten!
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Wat ik zo al tegenkom... Frohe Weihnachten!
Vanmiddag om 12:30 van mijn werk gegaan om (kerst)vakantie te vieren.
Toen ik bij Frankfurt Hbf aan kwam lopen, kwam dit toepasselijke treinstel net aan.


9480 0430 657-7 D-DB

Iedereen een prettige Kerst gewenst!


Eric-Paul



► Inhoudsopgave
Wat ik zo al tegenkom... Bird meets ICE + Ludmilla op reis
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Wat ik zo al tegenkom... Bird meets ICE + Ludmilla op reis
Vorige week 2 dagen naar mijn werk geweest en op mijn eerste werkdag tijdens de lunch wat gaan wandelen.
Mooi weer en gelijk een paar foto's genomen van een van de vele opstelterreinen die Frankfurt rijk is.

Mooi rood is niet lelijk en daar is hier veel van te zien:


Hier twee nieuwe treinstellen BR 633:


De volgende dag op het station wat foto's gemaakt, waarbij ik jullie deze van een ICE met zwitserse opschriften niet wil onthouden:


Deze vogel is op de gril beland en uitgevlogen, al is de vogel nog zo snel ...





Deze week heb ik vanwege mijn verjaardag en nog wat in Nederland af te handelen privé zaken vrij genomen.
Vandaag stond Conrad in Mainz op het programma heb vanmorgen om 9:56 de trein uit Münster-Sarmsheim naar Bingen (Rhein) Hbf genomen.
Ritje van bijna niks (4 minuten) maar wel interessant.
Zo is het dubbelspoor tot kort voor Bingen, waar het dan nog geen 100 meter enkelspoor is, voor het weer dubbelspoor wordt omdat het rangeerterrein wordt opgereden.
Bij het de bocht om gaan meende ik een loc op een niet alledaagse plek te zien staan en dichterbij bleek dit een BR 232 te zijn.

Die heb ik daar nog niet eerder gezien en dus de tijd genomen om foto's te maken.
Omdat hij op het spoor stond van waaruit mijn aansluiting naar Mainz zou vertrekken, heb ik mij voorbereid op het opnemen van de loc op video.
In tegenstelling tot mijn verwachting zou de loc niet richting Mainz gaan, maar richting Bad Kreuznach en daarmee op nog geen 30 meter langs mijn woning in Münster-Sarmsheim.

Dat verklaarde ook waarom de Ludmilla wachtte tot de RE 17 uit Bad Kreuznach arriveerde.


9280 1 232 255-0 D-DB


9280 1 232 255-0 D-DB

Zoals gezegd: videobeelden gemaakt en daaruit is het volgende filmpje ontstaan:


De aanwezige treinstellen gaven weer een mooie line-up:


In Mainz nog een foto van een BR 1440 van de HLB gemaakt, de ET 348:


Met ingang van de nieuwe dienstregeling wordt de RB 75 niet meer door de DB geëxploiteerd, maar door de HLB.



Eric-Paul



► Inhoudsopgave
Re: Wat ik zo al tegenkom... Bird meets ICE + Ludmilla op reis
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wat ik zo al tegenkom... Bird meets ICE + Ludmilla op reis
-Eric-Paul,
Zodra jij ergens met het 'spoor' naar toe gaat en/of op en station belandt, dan is het weer een fantastisch evenement, om jouw verhaal te lezen en de plaatjes te bekijken. Mooi en ook de tekst is goed om erbij te lezen. Dank voor de plaatjes en ik kijk uit naar jouw volgend beeldverhaal!
:thumbup:
Re: Wat ik zo al tegenkom... Bird meets ICE + Ludmilla op reis
Mooi om te lezen en te zien!
Re: Wat ik zo al tegenkom... Bird meets ICE + Ludmilla op reis
Hallo Eric-Paul, en weer een leuk verslag met foto's, bedankt voor het delen.
Re: Wat ik zo al tegenkom... Bird meets ICE + Ludmilla op reis
Wederom laat je ons weer prachtige foto's zien van mooie treinen. :) :thumbup:

Bij de HLB trein moest ik meteen aan de DHL lekker denken die bij mij over de baan heen rijd. :P

Groet Michel
Wat ik zo al tegenkom... kamikaze en BR 633
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Wat ik zo al tegenkom... kamikaze en BR 633
Gerard, Peter, Cees en Michel: zoals altijd met plezier gedaan.

Citaat van: h0_miessie op maandag 21 januari 2019, 21:47:49
Bij de HLB trein moest ik meteen aan de DHL lekker denken die bij mij over de baan heen rijd. :P

Ja, daar zitten wel dezelfde kleuren in en ook nog eens 2 letters...


Het jaar begon met best wel mooi weer, wat deze BR 111 op spoor 1A te Frankfurt (Main) Hbf wel ten goede kwam.

9280 1 232 255-0 D-DB

Vorige week dinsdag was het weer wel wat anders zoals hier bij het binnenrijden van Leipzig Hbf:





Over binnenrijden gesproken ... ik ben doordeweeks vroeg op en daarmee in het weekend ook vaak.
Nu kreeg ik geeneens de kans om zondagochtend te proberen uit te slapen.

Rond 5:30 een enorme klap en geraas en zag het volgende uit het raam (ik woon op de eerste etage in een 2-familiewoning):


De zilverkleurige Opel had vijftig meter eerder de vluchtheuvel met verkeersbord geramd, is gaan slingeren en
toen aan de rechterkant van de weg definitief de macht over het stuur kwijtgeraakt.
Gezien de alcoholluchten was hij de macht over zichzelf waarschijnlijk al véééél eerder kwijtgeraakt.
De vluchtheuvel is overigens vanuit het raam gezien naar rechts in een 30km zone!!
Bord 30km zal deze kamikaze wel niet hebben gezien, die op de vluchtheuvel ook niet, afgeleid als hij moet zijn
geweest bij het lezen van zijn snelheid op het elektronische bord wat daar rechts staat.

Afijn, toen uiteindelijk maar naar links de weg overgestoken (of hij eerst links en rechts heeft gekeken vertelt het verhaal niet)
en door de stevige opstaande stoeprand van de bushalte de bandjes van de vloer en nog meer een ongeleid projectiel geworden.
Daarbij net de gevel gemist, maar wel de bushalte (gietijzeren bank + halteaanduiding) meegenomen en vervolgens geprobeerd
door de auto van de onderburen (half voor de voordeur en garage geparkeerd) het huis binnen te rijden.
Poging mislukt, maar wel aansluitend met een pirouette achterwaarts geland.
Geen punten overigens voor de uitvoering of het moeten de punten zijn waarmee hij zijn rijbewijs kwijtraakt.

Klap was voldoende voor twee auto's total loss, bankje tot vouwbank gedecimeerd, afvalbak geplet, meerdere bewoners direct wakker
en voor de meesten een langere zondag dan normaal...
De adrenaline was nog lang aanwezig, dus maar niets constructiefs aan modelbouw of zo geprobeerd te doen.




Vandaag op weg naar huis weer een klapper, maar wel positief namelijk een nieuwe BR 633 (driewagenstel).
Men was in Frankfurt wat testen aan het uitvoeren en ik kon daardoor van wat dichterbij foto's nemen dan die in mijn vorige verslag.
Hij heeft een behoorlijk dreigend uiterlijk, een echte badass.

9580 0 633 003-8 D-DB



Op het moment weer veel werkzaamheden aan het spoor, ook in de buurt van Bingen am Rhein.
Vandaar weer de nodige treinen zoals een Stopfexpress geparkeerd op Bingen (Rhein) Hbf.




Wordt vervolg ... hopelijk zonder al te veel brokken.

Eric-Paul



► Inhoudsopgave
Re: Wat ik zo al tegenkom... kamikaze en BR 633
Hoi Eric-Paul,

Over het algemeen vind ik het moderne materieel helemaal niks, maar deze is wel heel erg fraai:



Bedankt voor het plaatsen.

Gr.
René
Re: Wat ik zo al tegenkom... kamikaze en BR 633
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wat ik zo al tegenkom... kamikaze en BR 633
Eric-Paul,

Ondanks het ongeval en de ravage bij de onderburen heb ik weer genoten van je reportage.
De 633 is zeker een fraaie moderne trein.

Groet Michel
Re: Wat ik zo al tegenkom... kamikaze en BR 633
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Wat ik zo al tegenkom... kamikaze en BR 633
Hi Eric-Paul,

Alweer mooie en interessante foto's.

groet
Harald
Re: Wat ik zo al tegenkom... kamikaze en BR 633
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wat ik zo al tegenkom... kamikaze en BR 633
-Eric-Paul,
Elke dag is weer een verrassing! Daar kunt jij nu ook weer over meepraten. Tsjonge, wat een 'wakker-worden' van die dag. Dat moet niet elk weekend gaan voorvallen. Volgens mij behoeft je ook niet meer wakker te worden, want ik denk, dat je de 'slaap' voorlopig niet kunt vatten.
Die persoon heeft er wel een bonk ellende van gemaakt.
Dat 'hoofdstuk' is gelukkig ter presse gegaan. Met opgeheven hoofd komt er weer een hoeveelheid plaatjes aan, die ons allemaal 'vrolijk' stemmen. Dank daarvoor! Gelukkig komt jij ook veel 'andere dingen' tegen. Fijn, dat er van die mooie mobieltjes zijn, die direct alles op de gevoelige plaat vastleggen.
Nu op weg naar de volgende reportage zeker?
We gaan het vast en zeker zien!
Wat ik zo al tegenkom... hoog Rheingold gehalte
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Wat ik zo al tegenkom... hoog Rheingold gehalte
Citaat van: Lokkie op maandag 04 februari 2019, 21:20:04
Over het algemeen vind ik het moderne materieel helemaal niks, maar deze is wel heel erg fraai:
Hallo René, dan heb ik nog wat voor je (denk ik) in het filmpje onderin het bericht... modern en oud

Citaat van: h0_miessie op maandag 04 februari 2019, 21:33:08
Ondanks het ongeval en de ravage bij de onderburen heb ik weer genoten van je reportage.
De 633 is zeker een fraaie moderne trein.
Zeker weten Michel, en hij rijdt nog mooi ook.

Citaat van: Haradigi op maandag 04 februari 2019, 23:18:12
Alweer mooie en interessante foto's.
Daar ben ik blij om Harald en dan heb ik hopelijk nog wat moois toegevoegd.

Citaat van: GWS op dinsdag 05 februari 2019, 08:00:10
Elke dag is weer een verrassing! Daar kunt jij nu ook weer over meepraten.
Nu op weg naar de volgende reportage zeker?
We gaan het vast en zeker zien!
Zeker Gerard, iets sneller dan gedacht ...




Soms zie je dagen of weken achter elkaar de bekende treinen die je elke dag tegenkomt.
Als je dan al eens een ander type, uitvoering of beschildering/bestickering tegenkomt,
dan ben je net te laat, te vroeg weg of zit je in de trein.
Dan duurt het ook weer even tot de volgende update.
Hoewel ik liever de loterij win, lachte he​​t treingeluk mij de afgelopen dagen toe.




Na maandag mijn vorige belevenissen te hebben beschreven, direct de volgende dag
bij het overstappen in Mainz weer een mooi (nou ja) exemplaar kunnen fotograferen.
Moest wel even rennen en was net op tijd voor deze Voith Maxima 40 CC, waarvan ik er al eens een als bouwloc op de foto heb genomen:

92 80 1264 003-5 D-STOCK

Vandaag werd het veel aparter. Een collega toonde ik de foto van de BR 633 (is trouwens per 2 februari in dienst genomen, was dus geen test),
waarna hij mij een foto van een loc van de Central Bahn liet zien.
Op zich niet apart, dat werd het pas later toen ik terugkwam van een presentatie in ons hoofdgebouw.

Ik loop dan meestal onderweg nog even door het station en zag nu in de verte ter hoogte van het einde van het perron een blauwe V100 van
Press (dat zag ik natuurlijk pas toen ik dichterbij gekomen was).

Onderweg daar naartoe kwam ik eerst deze BR 120 (de 120 120-1) tegen:

91 80 6120 120-1 D-DB

Aan de ander zijde weer een BR 633, de 633 004, waarvan ik ook nog een filmpje heb gemaakt.
Opvallende is dat de dieselmotor minder luid klinkt (filmpje staat verderop).

95 80 0633 004-6 D-DB


Nu op naar het einde van het perron, best een stuk lopen als je bedenkt dat daar meerdere ICE treinstellen kunnen staan.
Maar goed, het is de moeite waard en leverde deze foto van de 204 311-5 op:





En dan draai je je om en zie je plotseling 10 sporen verderop dit:


Even zuchten en snel (= semi hardlopen) naar spoor 22.
Daar aangekomen blijkt het een Sonderzug van Frankfurt naar Sonthofen te zijn.


Met mooie rijtuigen!


Je ziet hier aan de aanwijzer al dat de trein het sein veilig heeft gekregen en daarbij werd ik "wreed" door het vertrekfluitje wakker geschud.
Dus maar weer diep ademhalen en naar het einde van het perron rennen.
Onderweg mijn smartphone in gereedheid gebracht, gelukkig hoef je niet handsfree te rennen.

Daar aangekomen was de BR 110 net begonnen met rijden, dus geen foto's gemaakt, maar gelijk een filmpje.
Maar goed ook, zo kan ik ook liefhebbers van niet zo modern materieel kietelen (stoomfluit) ;-)

Begonnen met het verhaal over foto's van de BR 633 en loc van de Central Bahn en deze vervolgens kunnen filmen.
Nieuw en oud vertrekken van Frankfurt (Main) Hbf:


Terug op mijn werk uit zitten hijgen, nog wat gewerkt om vervolgens naar huis te kunnen gaan en in de trein deze tekst te kunnen typen.
Ja ja, dan kom je aan op Frankfurt (Main) Hbf en zie je als eerste dit, de www.w13plus.de Ihre Modelbahnhändler BR101

91 80 6101 112-1 D-DB



Daarna eindelijk rustig in de trein zitten en typen.
En het is nog steeds mooi weer....


Eric-Paul



► Inhoudsopgave
Re: Wat ik zo al tegenkom... hoog Rheingold gehalte
Hoi Eric-Paul,

Ja, heel leuk filmpje. B)

Gr.
René
Re: Wat ik zo al tegenkom... hoog Rheingold gehalte
 @citaat  @citaat Wederom bedankt voor het plaatsen, Eric-Paul.  :thumbup: Ja, ik vind die moderne tractie werkelijk prachtig. Serie 120 en die 101. Die laatste weer in een andere Rheingoldlook. Ik vind ?t een pracht.
Re: Wat ik zo al tegenkom... hoog Rheingold gehalte
Hoi Eric-Paul.
Net weer heerlijk zitten genieten van de prachtige foto's en film! :thumbup:
Natuurlijk ook nog weer even de topics hiervoor bekeken en het leuke commentaar gelezen.
Fijn dat je ons laat delen in jouw trein belevenissen en gelijk dit met prachtige foto's (en films) laat zien.

Hopelijk tot gauw weer een nieuw trein avontuur! :D

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Wat ik zo al tegenkom... hoog Rheingold gehalte
Hoi Eric-Paul,

Prachtig weer :arrow: :thumbup: :thumbup: echt genieten van al je treinavonturen.

Bedankt voor het delen . Ga vooral zo door.
Re: Wat ik zo al tegenkom... hoog Rheingold gehalte
Weer meer dan leuk!
Re: Wat ik zo al tegenkom... hoog Rheingold gehalte
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wat ik zo al tegenkom... hoog Rheingold gehalte
Eric-Paul,

Wederom met heel veel plezier naar je update gekeken en genoten zoals altijd.
De Rheingold loc is zeer fraai persoonlijk vindt ik de blauwe uitvoering mooier maar nogmaals is mijn mening de loc is trouwens prachtig op de foto gezet mijn complimenten. :) :thumbup: :thumbup:

Groet Michel
Wat ik zo al tegenkom... van kleine ICE tot misdruk en veel meer
Mijn laatste berichtje met wat ik al zo tegenkom is al weer een behoorlijke tijd geleden.
Ondertussen wel zo af en toe wat bijzonderheden tegengekomen en ik wachtte eigenlijk nog op een bijzondere ICE.

der kleine ICE
Ja die met de blauwe bies is bijzonder,  maar het ging mij om de "kleine ICE" die een tijdje geleden werd onthuld.
Vlak daarna kwam hij volgens een collega in Frankfurt en heb ik hem net gemist, maar gisteren is het mij eindelijk gelukt hem op de foto te nemen:

 

Wil je meer van "der kleine ICE" weten, kijk dan op de website door op het plaatje te klikken:



Robbi Regio staat hier bij mij in huis te 'pronken'.




Mocht je na een reis met zo'n ICE nog leuk verder w​​illen reizen, is de IC Bus ook een mogelijkheid:







Nebenfahrzeuge
Er wordt nogal aan de infrastructuur verbouwd en onderhouden, zo wordt tussen Frankfurt Stadion en Frankfurt Flughafen (Regionalbahnhof) een vrije kruising aangelegd waar ze inmiddels de nodige voorziening voor het plaatsen van de bovenleiding hebben aangebracht:



Een van mijn interesses betreft Nebenfahrzeuge, oftewel werktreinen en overige railvoertuigen zoals bijvoorbeeld deze bij Frankfurt Hbf:




Van verschillende foto's en filmopnamen heb ik het volgende YouTube filmpje gemaakt:







Model
Over foto's en filmopnamen maken gesproken, voor de deur bij mijn werk, werd op de rails ook nog een model op de foto gezet:



En ook hier in Duitsland kom je niet aan Mister Jumbo, Frank Lammers, voorbij.
Vlak voor de lancering van Undercover op Netflix ook hier reclame voor deze nieuwe serie, was wel even schrikken toen ik het station binnenkwam :D:







Misdruk
Vroeg in de morgen vertrekt op werkdagen een BR 628 als RB 65 (12704) om 5:46 van Bingen Hbf naar Kaiserslautern Hbf.
Bij het langslopen van treinen kijk ik heel vaak naar de UIC nummers (een tik?).
Een behoorlijke tijd geleden raakte ik in verwarring omdat ik bij het ene deel het nummer 9580 0 628 471-4 en bij het andere deel 9850 0 628 471-1 zag:




9580 0 628 471-4
   
9580 0 628 471-1

Beide nummers op het controlecijfer na gelijk, wat natuurlijk niet mogelijk zou moeten zijn.
Lange tijd geen mogelijkheid gehad de andere kant de bekijken, maar een maand geleden wel. 
Toen met deze trein naar Kaiserslautern gereden en ook de andere kant bekeken. 
Zoals vermoed had men bij de misdruk een 6 ipv een 9 (9850 0 928 471-1) geplaatst.

de andere kant...



9580 0 628 471-4
   
9580 0 928 471-1





Opelwerke Rüsselsheim
Het is de laatste tijd best wel wat rustiger bij Opel in Rüsselsheim.
Met daarbij het mooie weer, kon ik mooi een keer foto's van twee Opel DHG 500 locjes maken.
Deze staan al sinds ik in Duitsland werk daar terzijde.



Ipv daarvan gebruiken ze kleinere diesels zoals deze



Mooi is ook dat het emplacement bij de Opelwerke Rüsselsheim nog met armseinen is beveiligd:





Na mijn trip met de BR 628 naar Kaiserslautern, kwam daar nog deze BR 185 met een sleep wagens van de Opelwerke voorbij...







Railadventure

Helaas slechts wat mindere foto's vanuit een rijdende trein, maar toch wellicht interessant deze foto's van Railadventure (LED frontverlichting) met sleep bij Mainz Bischofsheim op 14 juni 2019:









Crossrail
Crossrail rijdt veel containertreinen in de omgeving:

186 905

9180 6 186 905-6 D-XRAIL
1 mei 2019 te Bingen (Rhein) Hbf

186 904

9180 6 186 904-9 D-XRAIL
14 juni 2019 te Bingen (Rhein) Hbf

186 901

9180 6 186 901-5 D-XRAIL
26 juni 2019 te Mainz Hbf





En nog wat locs...


9180 6 186 320-8 D-ECR
14 juni 2019 te Mannheim Hbf


9180 6 193 815-8 D-Rpool
14 juni 2019 te Mannheim Hbf


9180 6 193 845-5 D-MGW
14 juni 2019 te Mannheim Hbf


9180 6 146 246-4 D-DB
26 juni 2019 te Neurenberg Hbf


9180 6 101 063-6 D-DB
8 juli 2019 te Frankfurt (Main) Hbf


Eric-Paul



► Inhoudsopgave
Re: Wat ik zo al tegenkom... van kleine ICE tot misdruk en veel meer
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wat ik zo al tegenkom... van kleine ICE tot misdruk en veel meer
Hoi Eric-Paul,

Jij komt nog eens ergens  :) wederom prachtige foto?s, bedankt voor het plaatsen  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wat ik zo al tegenkom... van kleine ICE tot misdruk en veel meer
Bedankt weer, Eric-Paul. Da's weer genieten!
Re: Wat ik zo al tegenkom... van kleine ICE tot misdruk en veel meer
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Wat ik zo al tegenkom... van kleine ICE tot misdruk en veel meer
Eric-Paul, het gebeurt maar weinig dat ik een draadje van voor tot achter in één keer doorneem, maar dat heb ik zojuist met jouw mooie foto's gedaan. Wat een schitterende beelden van het materieel van onze oosterburen! Vanaf nu heb je er een volger bij!

Een erg leuke mix van materieel wat er voorbij komt. De helft heb ik nog nooit gezien. Ook van der kleine ICE wist ik het bestaan niet af. Dat gaan we zo maar eens even aan Google vragen wat dat precies is.
Re: Wat ik zo al tegenkom... van kleine ICE tot misdruk en veel meer
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Wat ik zo al tegenkom... van kleine ICE tot misdruk en veel meer
Het was alweer even geleden dat ik gekeken had maar het genieten van de foto's was daarom extra fijn.
Re: Wat ik zo al tegenkom... van kleine ICE tot misdruk en veel meer
Dag Eric-Paul.
En weer bedankt voor het plaatsen van deze prachtige foto's! :thumbup:
Bijzonder leuk en interessant om niet alleen de locs te zien maar ook de aanverwante "artikelen"! :D

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.