Nieuws: Zet in je agenda!! Op 12 en 13 januari 2019 staan ook wij weer op de Nationale Modelspoordagen in Rijswijk!! Kijk in de kalender!
+  3railforum
|-+  Overige Spoorzaken
| |-+  Foto/Videohoekje Grootspoor
| | |-+  Wat ik zo al tegenkom...
GWS (+ 1 verborgen) en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 [2]   Omlaag

Auteur Topic: Wat ik zo al tegenkom...  (gelezen 3506 keer)

Eric-Paul

• Stamgast
  • Wiebe-Lok Nr. 4
Wat ik zo al tegenkom... uitwaaien langs de Rijn
« Reactie #50 Gepost op: zondag 05 augustus 2018, 12:18:19 »

Heren, heren, bedankt voor het opbeurende commentaar, ik ga er bijna van blozen en daar krijg ik het met dit weer alleen maar warmer van... ;)

Dus vanmorgen voor de grote warmte er op uit getrokken om uit te waaien.
Mijn vriendin wist daar wel een mooi plekje voor: stukje land wat bij hoge waterstand onder water komt te staan, langs de Rijn (linksrheinisch) net buiten Bingen.

Geen straf overigens, mooi uitzicht op natuur en trein, dus ook wat plaatjes geschoten.

Eerst parkeren en direct na ons gingen de spoorbomen dicht, ergo snel het fototoestel pakken en deze BR 460 van TransRegio MittelrheinBahn vastgelegd:

En vervolgens een stukje lopen de Rijn "in":

Onderweg steeds weer natuurfoto's maken en bijna te laat voor deze rechtsrheinisch rijdende goederentrein, getrokken door 2 x BR 185:

Ondertussen hoorde ik weer eens de bel van de overweg en zag even later (in de verte) een volgende goederentrein rijden, nu linksrheinisch.

Genieten dus van natuur en trein, al waren wij niet de enigen die van de natuur genoten:

Ook aan het uitwaaien komt een einde, maar niet voordat ik aan de overkant (rechtsrheinisch) deze Vectron van European Locomotive Leasing met een sleep bestelwagens voorbij zag komen.
91 80 6193 725-9 D-ELOC:

Bijna terug bij de auto waarschuwden de waarschuwingssignalen van de overweg mij alweer voor de volgende trein.
Weet gelijk waarom het waarschuwingssignalen zijn ... Let op: fototoestel pakken, er komt nog een trein.

Ditmaal een ICE T (BR 411) op weg naar München (ICE 1521):

Men had daar op die plek overigens kort geleden nog gewerkt.
Zo is hier rechts te zien dat aan het wissel het nodige is vernieuwd:

Overigens apart te zien dat het stootjuk er al een tijdje lijkt te staan, maar ook de gleissperren en het Sh sein nog aanwezig zijn.
Kort voor het wissel ligt de overweg, waarbij de rijplaten van dit zijspoortje van extra steunen zijn voorzien die ze op hun plek te houden.

Mocht overigens nog iemand twijfelen of een overweg vlak na een wissel kan liggen...

Langs de weg stond nog deze Kleinwagen (Nr. 34.1.4845) van Bahnbau Gruppe, moederziel alleen.
Deze wagen mag overigens alleen als aanhanger van een Gleiskraftwagen worden gebruikt (nee, mijn auto heeft geen trekhaak).

► Inhoudsopgave

« Laatst bewerkt op: zondag 05 augustus 2018, 18:03:54 door Eric-Paul »
Groet, Eric-Paul

Märklin, what else?

GWS

• Stamgast
  • Jong blijven om ouder worden niet op te merken!
Re: Wat ik zo al tegenkom... uitwaaien langs de Rijn
« Reactie #51 Gepost op: zondag 05 augustus 2018, 14:13:50 »

-Eric-Paul,
Dat gaat zij de volgende keer echt niet meer doen vlak bij een overweg parkeren!! Jammer, want dan missen wij wel een set prachtige foto's! En nog eens leerrijk ook! Dus bedankt jouw vriendin maar, want zij heeft gezorgd, dat wij weer heel wat moois van die omgeving hebben kunnen aanschouwen!  :-*
Ik zie graag weer zo'n uitstapje verschijnen!  8)  :-)
Groetjes

Gerard W. Steenhoek

h0_miessie

• Vaste Inboedel
  • Märklin what else ?
« Reactie #52 Gepost op: zondag 05 augustus 2018, 17:50:11 »

Eric-Paul,

Prachtige fotoreportages laat je ons steeds zien. :) :thumbup:
Kom maar op met de volgende update. ;)

Groet Michel

ceess

• Stamgast
  • Railbusfan
« Reactie #53 Gepost op: zondag 05 augustus 2018, 20:40:52 »

@Eric-Paul
Je blijft ons steeds maar verrassen met je fotoreportages, super. :arrow: :thumbup: :thumbup:
Met Vriendelijke Groet, Cees  ;)

Planning duitse baan Tijdperk III/IV met BW en paradestrecke langs de Moezel (bij Punderich) op 14 m2 en een raillengte van 175 meter.
Rijdt met TrainController ;-)

Schienenbus2012

• Vaste Gast
  • Kees Hulstein
« Reactie #54 Gepost op: maandag 06 augustus 2018, 20:00:51 »

Ze zijn weer mooi.  :thumbup:

Laurent

• Speciale Gast
  • Treinen rijden op rails, niet op tijd!
    • Sporingerdam
« Reactie #55 Gepost op: woensdag 08 augustus 2018, 02:39:18 »

Waarschijnlijk dient desbetreffende aanhanger ook altijd aan een Krol gekoppeld te zijn. Aan zo'n stom aanhangertje dat alleen in werkzaamheden gebruikt wordt, zit (sowieso in Nederland) nog een behoorlijke berg regelgeving. Met een stageopdracht eens aan een tweewegaanhangertje bezig geweest, de hoeveelheid regelgeving is niet mis, ook qua verlichting e.d., al wordt die bij een krol door de kraan gevoerd.
Kent u mijn topic al? Kijk hier eens: Klikje doen
Ook mijn Youtube kanaal is een bezoekje waard!
railion6513

h0_miessie

• Vaste Inboedel
  • Märklin what else ?
« Reactie #56 Gepost op: woensdag 08 augustus 2018, 05:28:24 »

Wil ik heden ochtend nog eventjes van de mooie foto's genieten zie ik alleen maar kruisjes staan ipv foto's. :(
Geen één foto is op mijn laptop niet meer zichtbaar jammer heel jammer.

Groet Michel

Degeluidsman

• 3rail Events team
  • A member of the Duurstede Group®
« Reactie #57 Gepost op: woensdag 08 augustus 2018, 07:21:17 »

Ik kan ze gewoon zien Mies.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Haradigi

• Vaste Inboedel
  • "Meet (kijk, voel, luister) en weet"
« Reactie #58 Gepost op: woensdag 08 augustus 2018, 11:20:57 »

Hi Eric-Paul,

Een mooie verscheidenheid aan interessante plaatjes.

groet
Harald

h0_miessie

• Vaste Inboedel
  • Märklin what else ?
« Reactie #59 Gepost op: donderdag 09 augustus 2018, 17:43:18 »

Ik kan ze ook weer zien. :P :thumbup:

Groet Michel

Eric-Paul

• Stamgast
  • Wiebe-Lok Nr. 4
Wat ik zo al tegenkom... sfeerbeelden
« Reactie #60 Gepost op: vrijdag 10 augustus 2018, 21:39:49 »

Die warmte was deze week nog goed te merken, daarom donderdag nog vroeger wakker dan normaal.
Omdat ik ook weer vroeg thuis wilde zijn (bleek achteraf een goed idee), toch maar opgestaan.

Even na 4:00 was ik op het station in Bingen voor de trein van 4:17 naar Mainz om daar over te stappen.
En op dat tijdstip ben je dan niet alleen, er stapten zo'n 10 reizigers in de trein en in Mainz was de S-Bahn (S8) naar Frankfurt behoorlijk gevuld.

Afijn, rond 4:00 begint men in Bingen zo'n beetje met het gereedmaken van de verschillende treinstellen en blijkt TransRegio (MittelrheinBahn) ook langs de perrons nogal wat treinstellen geparkeerd te hebben.
3 stellen op spoor 201 (richting Mainz) en 2 stellen op spoor 103 (richting Koblenz), met nog een aantal op de opstelsporen.
Dat leverde de volgende 2 sfeervolle plaatjes op:

Spoor 201

Spoor 103

Eenmaal rond 5:45 in Frankfurt aangekomen, begon het al wat lichter te worden.
Voor de liefhebber een foto van een BR 143:

91 80 6143 138-6 D-DB

Het station wordt natuurlijk niet alleen door de DB aangedaan, ook bijvoorbeeld door de HLB (Hessische Landesbahn), waarvan ik vind dat ze best wel een mooie huisstijl hebben.
Op dit vroege tijdstip bleek daar nieuw materieel van de HLB te staan, welke in december 2018 in dienst genomen wordt.
Het gaat hier om de BR 1440 van Alstom, Coradia Continental, welke 3 en 4-delig zijn.

94 80 1440 162-4 D-HEB

94 80 1440 346-3 D-HEB

Zoals al gezegd, weer vroeg naar huis en rond het middaguur in Frankfurt deze FLIRTs van de HLB gekiekt:

Ze hebben ook nog ouder materieel, helaas gisteren niet gezien, maar ik heb een tijdje geleden er wel een op de foto genomen:

Wie nog meer van het HLB materieel wil weten, kan hier kijken.

Behalve Duitse en Zwitserse hogesnelheidstreinen, komen in Frankfurt ook Franse TGVs.
Deze Dubbeldeks TGV ging er om 12:59 vandoor.

93 87 0310 033-0 F-SNCF

Op weg naar huis zie ik onderweg regelmatig goederentreinen aan de kant staan, zo ook bij Mainz Mombach.
Die blijken dan vaak, niet lang na voorbij te zijn gekomen, te vertrekken en door Bingen te rijden.
Tja, laat ik daar nu elke keer uitstappen en dus de mogelijkheid benutten ze te fotograferen.
Deze donderdag een Vectron met een sleepcontainerwagens en de foto hieronder is een plaatje uit een filmopname, niet geheel scherp naar mijn zin:

Tja, vroeg thuis en dat was maar goed ook.
Het onweer en wat windhozen hadden net in mijn dorp en in Bingen huisgehouden.
Mijn huis heb ik nog wel gehouden, wat dakpannen niet, dus de verhuurder kwam er aan te pas om een en ander te (laten) repareren.

Vandaag niet aan het werk, maar wel er op uit en op de terugweg een Railpool Vectron met als tekst "Improving European Railways - retrack":

91 80 6193 817-4 D-Rpool

Dat was dus op het einde, het begin leverde deze VTG kolentrein getrokken door de BR 189 "Poznan — Rotterdam LINKED BY RAIL".

91 80 6189 213-2 D-DISPO

De opzet van vandaag was eigenlijk om naar de Opelwerke in Rüsselsheim te gaan en daar wat foto's te maken.
Het leuke is dat daar nog met Formsignale wordt gewerkt, maar ook in Rüsselsheim zelf staat er een.
Daar kun je lekker dichtbij komen en het bewegen van het sein ook goed horen, daarnaast leveren zulke seinen altijd weer een bepaalde sfeer.

Dus eerst daar naartoe en een filmpje geschoten.
Eerst komt uit de richting Mainz de S8 naar Offenbach via Frankfurt.
Vervolgens de RE 3 van Vlexx naar Saarbrücken, welke je ook goed kunt horen zodra hij vertrekt.

Na deze ICE-T te hebben vastgelegd, met de S-Bahn naar Rüsselsheim Opelwerke.

Helaas niet veel bedrijvigheid op vrijdag, dus dat wordt nog maar eens een andere keer bezoeken.
Zo snel geef ik mij natuurlijk niet gewonnen en neem in ieder geval wat foto's.
In het filmpje zagen jullie al de BR 622 van Vlexx als RE 3 richting Saarbrücken, wel nu, uit die richting rijdt hij naar Frankfurt.
Hier bij de Opelwerke vanuit de richting Mainz:

Op het grote terrein stonden verschillende goederenwagens, en deze BR 294 had een hele sleep achter zich klaar om te vertrekken.

98 80 3294 872-7 D-DB

Ik heb nog best wel een tijd gewacht, maar die trein wilde maar niet vertrekken.
Ondertussen sta je zo de omgeving op te nemen en daar viel mij op dat de bovenleidingsdraden richting de afspanning, akelig dicht langs de verlichting ging.

Bonus voor het wachten was deze losse V100 van de VEB die opeens voorbij kwam kachelen:

92 80 1212 229-9 D-VEB

A propos, niet alleen Vlexx rijdt hier met BR 622 rond, ook DB Regio en met deze ben ik uiteindelijk van Bingen naar Münster-Sarmsheim gereden:

95 80 0622 524-6 D-DB

Dit is de RB65 die in Bingen klaar staat om naar Kaiserslautern te rijden.
3 minuten later ben ik al weer in mijn woonplaats, eh dorp, en zie ik de RB65 verder rijden.
Een paar honderd meter verder rijdt hij op 10 meter van mijn achtertuin (aan de voorkant trouwens geen tuin).

Zo, dat is al weer snel een fotosessie na de vorige.
Maar het is niet alle dagen feest, hoewel ... dit weekend is in Frankfurt het Osthafen Festival.
Van alles te doen op het land en water en naar wat men aangeeft ook (historische) treinen.
Ik ben benieuwd en maak er morgen een volgend dagje uit van.

► Inhoudsopgave

« Laatst bewerkt op: vrijdag 10 augustus 2018, 21:54:34 door Eric-Paul »
Groet, Eric-Paul

Märklin, what else?

ceess

• Stamgast
  • Railbusfan
Re: Wat ik zo al tegenkom... sfeerbeelden
« Reactie #61 Gepost op: vrijdag 10 augustus 2018, 21:51:22 »

Hallo Eric-Paul,
ik zag een melding in het draadje dus eerst de chips en de cola klaargezet.
En daarna weer genieten van pr8ige foto's.
Bedankt weer voor het delen. :arrow: :thumbup: :thumbup:
Met Vriendelijke Groet, Cees  ;)

Planning duitse baan Tijdperk III/IV met BW en paradestrecke langs de Moezel (bij Punderich) op 14 m2 en een raillengte van 175 meter.
Rijdt met TrainController ;-)

MaK man

• Stamgast
« Reactie #62 Gepost op: vrijdag 10 augustus 2018, 21:53:17 »

de Lampen vraag ik me eerder af : "waarom twee stuks boven elkaar ?"

de Br 194 is een Br 294  8)

Eric-Paul

• Stamgast
  • Wiebe-Lok Nr. 4
« Reactie #63 Gepost op: vrijdag 10 augustus 2018, 21:59:56 »

ik zag een melding in het draadje dus eerst de chips en de cola klaargezet.
:D :D :D

de Lampen vraag ik me eerder af : "waarom twee stuks boven elkaar ?"
Precies, bijna dan, er staan er twee naast elkaar, waarbij de hoogste ook de nieuwste lijkt.
Wat bij of op het spoor gebeurt, is niet altijd even eenvoudig te begrijpen.

Citaat
de Br 194 is een Br 294  8)
Dank je, aangepast.
Typisch typefoutje, je zocht zeker al een pantograaf  ;)

Groet, Eric-Paul

Märklin, what else?

h0_miessie

• Vaste Inboedel
  • Märklin what else ?
« Reactie #64 Gepost op: vrijdag 10 augustus 2018, 22:14:12 »

Eric-Paul,

Schitterende plaatjes heb je weer geschoten. :thumbup:
Bedankt voor het kijkplezier.

Groet Michel

ronaldk

• Stamgast
    • H0: Bouw van mijn baan
« Reactie #65 Gepost op: vrijdag 10 augustus 2018, 22:16:29 »

Precies, bijna dan, er staan er twee naast elkaar, waarbij de hoogste ook de nieuwste lijkt.
Wat bij of op het spoor gebeurt, is niet altijd even eenvoudig te begrijpen.

De nieuwe verlichting is de hogere mast. Met LED zo te zien. De oude verlichting staat nog. Dat ze nu "dubbel" staan is niet echt gek, dat gebeurd vaker. De afstand tussen de oude en nieuwe verlichting zal groter zijn. Dus minder nieuwe masten nodig. Het aan en afkoppelen van het net kan dan in één keer gebeuren en niet in twee of drie keer. Scheelt in de kosten. Zelfde geld voor het het verwijderen van de oude masten. Als je in de buurt van Amersfoort komt op de A1 (bij werkzaamheden van de nieuwe verbreding) staan ook de nieuwe en oude masten in de middenberm gebroederlijk naast elkaar. Ik weet even niet of de oude of de nieuwe masten werken.

Leuke foto's!  :thumbup:

Groet Ronald.
De bouw van Poggendam: Op het 3railforum en BNLS-forum

brund55

• Stamgast
  • BR 103fan forever
« Reactie #66 Gepost op: vrijdag 10 augustus 2018, 23:08:27 »

Mooi foto's Eric-Paul. Het is iedere keer weer genieten.  :thumbup:
Met vriendelijke groet,
Dick

ks1985

• Vaste Gast
  • Duitse alpen: periode V en VI
« Reactie #67 Gepost op: zaterdag 11 augustus 2018, 07:32:09 »

Het was wederom genieten :thumbup:
Gr Koen

Eric-Paul

• Stamgast
  • Wiebe-Lok Nr. 4
Wat ik zo al tegenkom... dagje uit
« Reactie #68 Gepost op: zondag 12 augustus 2018, 00:21:32 »

Zoals gisteren geschreven vindt dit weekend het Osthafen Festival plaats, waarbij ook wat locomotieven van de Historische Eisenbahn Frankfurt te zien zullen zijn.
En lijkt een gewoonte te worden dat in Bingen dan een Vectron voorbij komt, zoals deze vlak voor vertrek:

91 80 6193 225-0 D-ELL

Onderweg van Bingen naar Frankfurt kwamen we langs Frankfurt Stadion en zagen we daar een S-Bahn treinstel in aparte uitvoering.
Volgende halte (Frankfurt Niederrad) uitgestapt en met de S-Bahn terug naar het stadion.
Daar was een familiedag voor Eintracht Frankfurt supporters en werd ter gelegenheid, van het winnen van de Duitse voetbalbeker door Eintracht Frankfurt in het afgelopen seizoen, een "aangekleed" BR 430 treinstel getoond.

94 80 0430 100-8 D-DB

94 80 0430 600-7 D-DB

Hier is het de 430 100 c.q. 430 600, d.w.z. het ene koprijtuig is de 430 100, het andere is dan 500 hoger oftewel de 430 600.

Naast de BR 430 stond ook nog deze werktrein of Nebenfahrzeug:

97 17 55 102 18-2

Na het maken van de foto's weer verder naar Fankfurt Hbf, om van daaruit eerst te gaan winkelen en vervolgens naar de Osthafen voor de festiviteiten te rijden.

Het aantal getoonde locomotieven van de Historische Eisenbahn Frankfurt (HEF) viel wat tegen, maar dat mocht de pret niet drukken.
Ik kan daar in ieder geval nog een keertje gaan kijken tijdens een van hun "knutseldagen".

Deze V36 was een paar weken geleden voor filmopnamen in Mannheim geweest en had daarvoor de originel DB opschriften gekregen, wat de HEF aardig wat geld heeft opgeleverd.

98 80 0236 406-1 D-HEF

Er voor stond deze BR 01:

90 80 0001 118-3 D-HEF

Verderop een BR 52 onder stoom met wat wagens en aan de andere kant een MH 05, zoals ik regelmatig bij mijn werk aan het werk zie.

90 80 0052 867-3 D-HEF

98 80 0505 009-7 D-HFM

Een van de wagens in de trein:

49 80 1200 106-7 D-HEF

Redelijk vermoeid van het winkelen en rondstruinen bij de Osthafen, gingen we terug naar het station.

Onze trein, de RE3 van vlexx richting Saarbrücken van 16:25, waarmee we naar Mainz rijden, stond al klaar.
Althans, hij stond daar en je kon er al in gaan zitten, maar de richtingsinformatie zei genoeg: "Kaffeepäuschen" oftewel "Koffiepauze"

95 80 0622 432-2 D-LBVX

Aangezien ik in het vorige bericht al de treinen van de HLB had genoemd, hierbij nog eentje (kant VT 204.1):

95 80 0648 404-1 D-HEB

Zoals ook al aangegeven bij de BR 430, heeft het ene koprijtuig (VT 204.2) een nummer welke 500 hoger is dan die van de andere kant (VT 204.1). Dus bij VT 204.2 was dit 95 80 0648 904-0 D-HEB

Verder nog deze 4-delige FLIRT van VIAS:

94 80 0428 643-1 D-VIAS

Deze treinen hebben een A en een B kant.
De B kant wordt op de foto getoond, de A kant heeft een nummer welke dus 500 lager is: 94 80 0428 143-2 D-VIAS

Zo, dit was het weer voor deze keer.

Groet, Eric-Paul

► Inhoudsopgave
« Laatst bewerkt op: zondag 12 augustus 2018, 00:23:28 door Eric-Paul »
Groet, Eric-Paul

Märklin, what else?

h0_miessie

• Vaste Inboedel
  • Märklin what else ?
Re: Wat ik zo al tegenkom... dagje uit
« Reactie #69 Gepost op: zondag 12 augustus 2018, 06:36:53 »

Eric-Paul,

Prachtige foto's van zowel de heen en terug reis en van het Osthafen Festival maar ook de "versierde" trein voor het winnen van de beker van Eintracht Frankfurt. :) :thumbup:

Het blijft altijd een genot om de foto's van jouw te bekijken ook de omgeving van de genomen foto's zijn altijd de moeite waard om die goed te bekijken want ook daar zitten vele mooie details in.

Groet Michel

Eric-Paul

• Stamgast
  • Wiebe-Lok Nr. 4
Wat ik zo al tegenkom... Siemens, Märklin en zo
« Reactie #70 Gepost op: maandag 17 september 2018, 22:36:56 »

Het is even stil geweest, niet dat ik niets tegenkom, maar er speelt privé zo het een en ander (bij wie niet …) waardoor ik de prioriteiten regelmatig anders moet leggen.

In verband met mijn werk ben ik inmiddels een paar keer in Erlangen bij Siemens geweest en op 4 september bij het Test & Validation Center van Siemens in Wegberg-Wildenrath.
Dan denk je dat je wel wat foto's kunt maken, maar dat is niet het geval.

Bij het laatste bezoek in Erlangen wederom niet veel tijd om bij de overstap in Neurenberg foto's te maken, maar gelukkig had Frank meer tijd in Neurenberg voor zijn slaapverwekkende plaatjes

De reis naar het Test & Validation Center heb ik met de auto gemaakt, wat bij mij vandaan eenvoudiger was.
Onderweg in Erkelenz een paar collega's van het station gehaald, helaas was daar niet veel te doen (daar wel een lekkere Schnitzel gegeten).
Een enkele keer een 111 met dubbeldekkers gezien (kom ik later nog op terug) en deze BR 425 op de foto gezet.

Gelukkig in ieder geval iets op de foto want bij het Test & Validation Center, waar het nieuwe materieel voor aflevering wordt getest, mag ook niet worden gefotografeerd.
Neemt niet weg dat het een erg interessante ervaring was.
Wij hebben daar in een ICE 4 een combinatie van nieuwe hardware en het EBuLa Bordgerät uitgebreid getest, terwijl op dat moment ook de elektronica/besturing van de deuren door een andere groep werd getest.

Plaatje is uitsnede uit promotiefilmpje (zie verderop)

Na verloop van tijd werd treinstel (12 bakken) door een Vossloh G6 naar een teststuk (met bovenleiding) gesleept, waar later voor verschillende tests heen en weer werd gereden.
Voor onze tests moest ik een paar keer heen en weer lopen van de ene cabine naar de andere, en dat is een behoorlijk eind ... gelukkig stonden alle schuifdeuren open.

Ok, 1 fotootje dan

Op een van de twee andere teststukken reed een treinstel van de Great Northern (717 serie) zijn testrondjes.
Van dit type treinstellen was een behoorlijk aantal op het terrein aanwezig.
Wat ook aanwezig was, was het casco van de door ELL aan CargoServ verhuurde Vectron (91 80 6193 267-2) die op 23 augustus 2017 in Linz schade heeft opgelopen.
De opgebokte Vectron stond daar zonder de kenmerkende neuzen en het motorhuisgedeelte.

Om het gebrek aan foto's te compenseren, hierbij een promotiefilmpje van het Test & Validation Center.

Vrijdag 14 september met de trein naar Göppingen.
Was al vaker bij het Märklin museum geweest, maar zo'n open dag nog niet meegemaakt.
De nieuwe Märklin aanwinst en de wachtrij zijn direct goed te herkennen.

En dan maar wachten tot je voor in de rij staat, maar helaas, die rij gaat ook nog de hoek om.
Dan toch uiteindelijk binnen en daar de verschillende productietechnieken gezien.
Een er van betrof het stansen van metaal voor onder andere de middenrail voor deze meegebogen C-wissel en voor de karakteristieke trapjes/platformpjes (die ik gewoon meekreeg).

Na de hele IKEA-achtige route door de fabriek te hebben gevolgd, kom je uiteindelijk, zoals bij een zichzelf respecterend pretpark gebruikelijk, in een gedeelte waar je de nodige aandenkens kunt aanschaffen.
Ondanks mijn nagenoeg lege portemonnee heb ik heb mij daar niet laten verleiden (had wel zo'n plastic betaalmiddel bij mij), komt wellicht volgend jaar.
Uiteindelijk voor de hele dag nog geen tientje uitgegeven voor iets te eten en de treinreis (maandelijkse medewerkerstreinkaartje met bijbetaling van € 2,30 i.v.m. belastingen) en een hoop plezier aan beleefd.

Eenmaal buiten nog de 44-er gefotografeerd en na eenbezoekje aan het museum weer richting het station gegaan.

Op het station nog een tijdje rondgehangen om foto's te maken en te wachten op de aankomst van Michel en kornuiten.

Soms heb je pech dat je net te laat bent voor een bepaalde trein of dat je, na lang wachten, toch nog net een halve minuut te vroeg van een locatie weggaat.
In dit geval het geluk om op tijd en op het juiste perron te zijn om deze werktrein van de Bahnbau Gruppe op de foto te kunnen nemen.

Aan 146-ers hier trouwens geen gebrek, waarvan verschillende ook met reclame.

Werving voor machinist

9180 6 146 220-9 D-DB

Foto's van medewerkers DB Regio in Baden-Württemberg

9180 6 146 209-2 D-DB

BR 185 van TX Logistik (Oostenrijk)

93 81 6185 539-4 A-TXL

91 80 6 147 007-9 D-DB

Wat werktreinen betreft ben ik die ook nog wel tegengekomen.

Werktrein van de DGU (Deutsche Gleisbau Union) op 3 september 2018, Bingen (Rhein) Hbf

Deze Kleinwagen van de HFM, kort geparkeerd bij de Supermarkt op 300 meter van mijn werk in Frankfurt (5 september 2018).

Werktrein met zware kraan van Rohde op 5 september 2018, Mainz Hbf

En dan de nodige BR 111, waarvan het interessant is te zien dat de vier handgrepen op de voorkant, in verschillende combinaties voorkomt.
111boven
links
boven
rechts
onder
links
onder
rechts
216-8   HHHV
086VVHH
148-3VHHV
121VHHV
091-5VHHV

16 maart 2018, Frankfurt (Main) Hbf

9180 6 111 216-8 D-DB

16 augustus 2018, Frankfurt (Main) Hbf

9180 6 111 086-5 D-DB

16 augustus 2018, Neurenberg Hbf

9180 6 111 148-3 D-DB

4 september 2018, Erkelenz Bf

9180 6 111 121-0 D-DB

14 september 2018, Göppingen Hbf

9180 6 111 091-5 D-DB

Zo, nu nog een paar nachtjes slapen en dan op naar Berlijn voor de InnoTrans.

Groet, Eric-Paul

► Inhoudsopgave
« Laatst bewerkt op: maandag 17 september 2018, 22:48:21 door Eric-Paul »
Groet, Eric-Paul

Märklin, what else?

h0_miessie

• Vaste Inboedel
  • Märklin what else ?
Re: Wat ik zo al tegenkom... dagje uit
« Reactie #71 Gepost op: dinsdag 18 september 2018, 05:16:26 »

Eric-Paul,

Bedankt voor het plaatsen van de prachtige foto's en het promofilmpje. :) :thumbup:
Was leuk maar erg kort onze ontmoeting op station Göppingen volgende keer duurt het hopelijk wat langer. :P

Groet Michel

Eric-Paul

• Stamgast
  • Wiebe-Lok Nr. 4
Wat ik zo al tegenkom...
« Reactie #72 Gepost op: dinsdag 11 december 2018, 21:58:01 »

De laatste tijd weer wat foto's verzameld en vandaag de tijd genomen ze met jullie te delen.

Begin november kwam ik een aantal verschillende "bijzonderheden" tegen.
Eerst op 6 november kwam ik op Bingen (Rhein) Hbf deze BR 185 van RTB Cargo en BR 212 van Wiebe tegen

9180 6185 573-3 D-DISP

Wiebe 3

9280 1212 192-9 D-HFW

Een dag later kwam ik Kleinwagen KL 2 van de HFM tegen. Ook deze was geparkeerd bij de Supermarkt (zie vorig bericht).

Later op de dag op Frankfurt (Main) Hbf een BR 101 met een aanduiding, c.q. kleine reclame voor nieuwe LED techniek.

9180 6101 145-1 D-DB

Anderhalve week later was de IMA in Keulen waar ik op 16 november het geluk had een BR 110 en een V100 (een bug...) op de foto te kunnen zetten:

9180 6110 469-4 D-TRAIN

9280 1202 240-8 D-BUG

Deze V100 werd gebruikt bij het aanpassen van de wissels in Keulen, een andere V100 (van Sonata Logistics) hielp bij het vernieuwen van een perron op Frankfurt (Main) Hbf:

9280 1203 162-3 D-SONRA

Laatste werkzaamheden voor de heropening op 8 december:

Op dezelfde dag (7 december) was ook een meettrein met een BR 111 op Frankfurt (Main) Hbf te vinden:

9180 6111 059-2 D-DB

Vanuit het raam bij mijn bureau heb ik normaal goed zicht op de aanvoer van kolen en het rangeren wat daar voor nodig is, maar ik heb ook goed zicht op eventuele andere activiteiten.

Eind oktober goed zicht op het vervangen van bielzen...

... en op 27 en 28 november nog wat vreemde eenden in de bijt.
Eerst kwam de D8 van de HFM met een gasketelwagen om deze vervolgens aan de 2 overgebleven lege kolenwagens te koppelen en terug te rijden.
De volgende dag kwam hij met een lege kolenwagen en een platte wagen met daarop een hoogwerker.

Vandaag, toen ik net naar huis wilde gaan, zag ik ineens een trein van de Historische Eisenbahn Frankfurt voor het gebouw staan.
Snel mijn spullen gepakt en naar beneden gegaan voor wat foto's en een filmpje.

Een van de foto's:

En het filmpje

Ach ja, gisteren wat last gehad van de staking.
Om 5:47 met de trein richting Frankfurt gegaan, helaas begonnen ze in Mainz om 6:00 te staken en kwamen we maar 1 station verder.
Gelukkig was de Regionalbahn al uit Mainz vertrokken en kon ik daar mee terug naar Bingen.

Gevolg: Een half uur gereden, netto 0 km opgeschoten maar wel zonder te lopen van perron 101 op perron 202 gekomen ... ;)
En toen waren ze inmiddels in Bingen ook aan het staken:

Uiteindelijk om 9:00 vertrokken met de IC die eigenlijk om 6:10 had moeten vertrekken, maar dat niet kon en daar nog steeds stond.
Prettig was dan ook de melding toen we Frankfurt binnenreden dat de trein 186 minuten vertraging had.

Groet, Eric-Paul

► Inhoudsopgave
« Laatst bewerkt op: dinsdag 11 december 2018, 22:12:33 door Eric-Paul »
Groet, Eric-Paul

Märklin, what else?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte