Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Wat ik zo al tegenkom... Kunstige Containers

Gestart door Eric-Paul woensdag 20 juni 2018, 18:33:42

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Wat ik zo al tegenkom... van kleine ICE tot misdruk en veel meer
Schitterende foto's laat je ons weer zien Eric-Paul. :) :thumbup:
Fraai locs en treinen zijn je camera weer gepasseerd. :P
Ook de foto's waar geen trein op te zien is zoals bij het Opel terrein en de uitbreiding bij Frankfurt zijn mooi om naar te kijken. :)

Groet Michel
Re: Wat ik zo al tegenkom... van kleine ICE tot misdruk en veel meer
Citaat van: Degeluidsman op woensdag 10 juli 2019, 20:15:34
Jij komt nog eens ergens  :) wederom prachtige foto?s, bedankt voor het plaatsen  :thumbup:
Soms heb je de mazzel dat je iets op de foto kunt nemen, soms zit het tegen en zie je onderweg iets bijzonders zonder de kans te krijgen het te vereeuwigen.

Citaat van: Hans Biere op woensdag 10 juli 2019, 20:33:57
Bedankt weer, Eric-Paul. Da's weer genieten!
Graag gedaan Hans, blij het te kunnen delen.

Citaat van: PaT op woensdag 10 juli 2019, 20:38:39
Eric-Paul, het gebeurt maar weinig dat ik een draadje van voor tot achter in één keer doorneem, maar dat heb ik zojuist met jouw mooie foto's gedaan. Wat een schitterende beelden van het materieel van onze oosterburen! Vanaf nu heb je er een volger bij!

Een erg leuke mix van materieel wat er voorbij komt. De helft heb ik nog nooit gezien. Ook van der kleine ICE wist ik het bestaan niet af. Dat gaan we zo maar eens even aan Google vragen wat dat precies is.
Bedankt voor het compliment! Klikken op het plaatje van de kleine ICE helpt je naar de website daarvan.

Citaat van: ks1985 op woensdag 10 juli 2019, 20:47:49
Het was alweer even geleden dat ik gekeken had maar het genieten van de foto's was daarom extra fijn.
Het was ook al weer even geleden dat ik wat heb geplaatst, maar wat in het vat zit ...

Citaat van: AlbertJan op donderdag 11 juli 2019, 08:17:59
En weer bedankt voor het plaatsen van deze prachtige foto's! :thumbup:
Bijzonder leuk en interessant om niet alleen de locs te zien maar ook de aanverwante "artikelen"! :D
:D :D Het oog wil ook wat en op de modelbaan zijn het ook niet alleen maar treinen...

Citaat van: h0_miessie op donderdag 11 juli 2019, 09:39:00
Schitterende foto's laat je ons weer zien Eric-Paul. :) :thumbup:
Fraai locs en treinen zijn je camera weer gepasseerd. :P
Ook de foto's waar geen trein op te zien is zoals bij het Opel terrein en de uitbreiding bij Frankfurt zijn mooi om naar te kijken. :)
Gelukkig zijn ze bij het passeren op de SD-kaart blijven plakken.


Ik kwam ook nog de nodige foto's tegen van tijdens de grote droogte van vorig jaar.
Die zal ik binnenkort ook maar eens plaatsen...
Re: Wat ik zo al tegenkom... van kleine ICE tot misdruk en veel meer
Wederom leuk om te zien!
Wat ik zo al tegenkom... triest
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Wat ik zo al tegenkom... triest
Triest :-(

Dinsdagochtend deed het verschrikkelijke en trieste nieuws van de wandaad op Frankfurt (Main) Hbf al snel de ronde op mijn werk.
Een uurtje of zes later op weg naar huis was nog veel politie op de been en was er vanwege politieonderzoek nog steeds geen toegang tot 3 perrons (6 sporen).
Op een aantal van deze sporen stonden nog steeds de treinen van die ochtend, de ICE in kwestie (spoor 7) stond nog voor een groot deel buiten het stationsgedeelte.



De volgende ochtend waren al veel uitingen van medeleven bij het kopgedeelte van spoor 7 aanwezig en stonden velen daar stil.
Vanmiddag onderweg naar huis hier ook nog stil gestaan en het laten bezinken.
En dan de vraag, maak je daar een foto van of niet?
Uiteindelijk wel gedaan, het is tenslotte geen foto van een slachtoffer, maar van de uitingen van medeleven waaronder die van de Eritrese gemeenschap.








V 100 - BR 202
Die bewuste dinsdag kwam ik op weg naar huis nog deze V 100 (BR 202) van de Hessische Güterbahn (HGB) tegen.


98 80 3202 488-3 D-HGB
29 juli 2019 te Mainz Hbf

Opvallend is het ontbreken van een hekwerk op de omloop.
Naast de V 100.3 hebben ze ook nog een V 150.01 en V 150.02 die al lange tijd op Mainz Hbf gestationeerd zijn.



Alstom BR 1002

Bij Frankfurt Niederrad stond deze 3-assige rangeerdiesel van Metrans voor Hp0 te wachten.
Een mooie gelegenheid deze bijzondere loc vanuit de trein op de foto te nemen.


90 80 1002 011-7 D-MTRD
1 augustus 2019 te Frankfurt Niederrad

Meer over deze loc vind je hier.


Zwitsers onderweg

Verderop kwam ik bij Mainz Bischofsheim een Vectron van de BLS Cargo tegen en even later bij Mainz Hbf twee locs van SBB Cargo.
Helaas wat tegenlicht bij het fotograferen vanuit de trein, maar wellicht voor de (Zwitserse) treinliefhebbers toch te pruimen.


1 augustus 2019 te Mainz Bischofsheim


1 augustus 2019 te Mainz Hbf


Eric-Paul



► Inhoudsopgave
Re: Wat ik zo al tegenkom... triest
Hoi,

Citaat van: Eric-Paul op donderdag 01 augustus 2019, 23:33:25
Triest :-(

De gebeurtenis is zeker triest te noemen.

Citaat van: Eric-Paul op donderdag 01 augustus 2019, 23:33:25
Opvallend is het ontbreken van een hekwerk op de omloop.

Dat valt wel mee. Dit is er een van de oude Oost-duitse V100-serie. Een aantal varianten zijn er. Met hekwerken en zonder hekwerk. In NL reden ook verschillende types rond. Zie ook Wikipedia DR-Baureihe V100 en V100 online.de

Groet Ronald.
Re: Wat ik zo al tegenkom... triest
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Wat ik zo al tegenkom... triest
Inderdaad erg triest allemaal.

groet
Harald
Re: Wat ik zo al tegenkom
Lid sinds: 2016

offline
Re: Wat ik zo al tegenkom
Tijden m'n vakantie ben ik ook in Keulen geweest en dan is de spoorbrug voor mij een vaste prik om een paar foto's te schieten

De nieuwe ICE 4

ICE 4 by Huib Smit, on Flickr

Een duwende 111 met een strakke lak

BR 111 012 Köln hbf by Huib Smit, on Flickr

En de V100 was een verrassing

V100 2091 by Huib Smit, on Flickr
Re: Wat ik zo al tegenkom... triest
Lid sinds: 2013

Kees Hulstein

offline
Re: Wat ik zo al tegenkom... triest
Mooie foto's. De V 100 2091 stond op 22 juni, toen ik naar Koblenz ging, als verrassing te wachten bij een van de perrons. Gelijk foto gemaakt. Staat in mijn Spotprenten draadje.
Re: Wat ik zo al tegenkom... triest
Mooie foto's!
Wat ik zo al tegenkom... Gateway Gardens, DB Ecostroom en meer
Het is een tijdje stil geweest, niet dat ik niets tegenkom, maar door verschillende omstandigheden gewoon geen tijd noch zin gehad.
Daarom in deze ?aflevering? voor kerst en de jaarwisseling een klein beetje kerst en veel oud en nieuw?



Gateway Gardens: nieuwe halte bij luchthaven Frankfurt vanaf 15 december 2019
Gateway Gardens is een voormalig woongebied van US Airforce bij luchthaven Frankfurt en krijgt vanaf de nieuwe dienstregeling (15 december 2019) zijn eigen halte waar de S-Bahn lijnen S8 en S9 gaan stoppen. Lange tijd is gewerkt aan de verbinding



om vervolgens de laatste anderhalve maand ook daadwerkelijk het geheel aan Frankfurt Flughafen Regionalbahnhof aan te sluiten, waardoor dit station gedurende deze tijd niet bereikbaar was. Dit werd de reizigers op verschillende manieren duidelijk gemaakt:

 



Ter gelegenheid van de opening is een treinstel BR 430 van een speciale uitmonstering voorzien:

  .
9480 0430 160-2 D-DB

De Deutsche Bahn voorziet wel vaker een treinstel van BR 430 van reclame of informatie zoals de volgende met een stuk geschiedenis:

  .
9480 0430 101-6 D-DB



Bingen am Rhein Hbf: nieuwe portaalmasten
Bij een deel van het rangeerterrein bij Bingen (Rhein) Hbf, vroeger als Bingerbrück bekend en door velen nog als zodanig genoemd, wordt zeker 1 spoor buiten dienst gesteld en waarschijnlijk ook het een en ander afgebroken om voor iets anders plaats te maken.
Links zie je een gebouw waarin de portaalmast is geplaatst en door het dak steekt. Het gebouw is al lang buiten gebruik. Voor het laadperron zie je een gat waar beton in gegoten gaat worden waarop de nieuw portaalmast geplaatst gaat worden:

 

Ook verderop worden de portaalmasten door nieuwe op een andere plek vervangen. Hier zie je dat een stuk rail is verwijderd waarna een gat voor het te storten beton is gegraven:



Deze mast is dus in het spoor voor het gebouw geplaatst, de hangdraden zijn nog aan de oude portaalmast bevestigd:



Niet lang daarna zijn de hangdraden gedeeltelijk verplaatst en vernieuwd, waarmee de nieuwe portaalmasten in dienst zijn genomen:





Uiteindelijk heeft men de oude masten verwijderd, wat bij het gebouw een aardig tochtgat heeft opgeleverd:



Dat portaalmasten gewoon door van alles heen zijn gebouwd, is hier ook te zien aan de portaal op het perron van de sporen 102 en 103. De voet van de mast zit in het perron verborgen en de mast zelf steekt vervolgens door de overkapping:



Hoe snel het gebouw ook daadwerkelijk gesloopt wordt, is nog maar de vraag. Zo staat bij Leipzig Hbf nog een aardig vervallen gebouw overeind.



Leipzig Hbf
Van de week op dienstreis naar Leipzig geweest en daarbij wat tijd gehad om een en ander te bekijken.
Op het station kun je verschillende museumtreinen vinden zoals deze stoomlocomotief die als ?Weihnachtslok? is aangekleed:



Achter de stoomlok zie je een glimp van



Oud spul, maar verder goed onderhouden wat niet van dit gebouw gezegd kan worden. Daar word je trouwens al aan het begin van de toegangsweg voor gewaarschuwd:





De struiken groeien binnen in het gebouw:



De andere kant met op de achtergrond de overkapping van Leipzig Hbf:



Gelukkig is niet alles oud en is ook moderner materieel te zien zoals deze BR 1442 303 van Abellio (hier het niet gemotoriseerde deel 9442 803)



en dit ?Nebenfahrzeug? 711 115-6:



Ook buiten het station, waar een grote verscheidenheid aan trams te vinden is, vinden we een mooi en nieuw exemplaar:





Groene stroom
De verschillende ICE?s worden in een hoog tempo van de nieuwe groene streep met stekker voorzien om aan te geven dat de DB met 100% Ecostroom rijdt. Niet alleen kwam ik op 3 december 2019 alleen al op Frankfurt (Main) Hbf twee van deze ICE?s tegen, zoals deze



Ik had ook het genoegen om als vervangende trein voor een IC die mij van Mainz naar Bingen moest brengen met een ICE-3 te gaan, ook een ?Ecostroom? versie (hier na aankomst op Bingen Hbf):



en zo was Bingen even een ICE station?


Wellicht rijden mijn treinen in 2020 ook op deze groene DB Ecostroom, aangezien ik per 1 januari 2020 verhuis en wellicht op DB als stroomleverancier overstap. Overigens ga ik niet op ieder treinstel een groene streep met stekker aanbrengen?



Overige ontmoetingen
Verder nog de nodige locomotieven tegengekomen, waarvan ik een aantal hieronder toon:

ChemOil 482 015-5 (Mainz Hbf, 12 september 2019)


BLS Cargo 485 007-9 met sleep containers (Mainz Hbf, 22 oktober 2019)

9185 4485 007-9 CH-BLSC

waaronder verschillende van Amazon Prime


Een Alstom BR 1002 (onderweg vanuit de trein, 11 december 2019)


225 010-8 (Bingen Hbf, 31 oktober 2019)

9280 1225 010-8 D-DB

243 079-9 (Bingen Hbf, 28 november 2019)


Tja, dat je je PIN niet bij je Pinpas moet bewaren kun je niet vaak genoeg vertellen:



Re: Wat ik zo al tegenkom... Gateway Gardens, DB Ecostroom en meer
Hallo Eric Paul,

Dank voor het delen van belevenissen.
Je scherpe blik met de bijpassende foto's is het leuk om te volgen.

Groet, Erik
Re: Wat ik zo al tegenkom... Gateway Gardens, DB Ecostroom en meer
Eric-Paul,

Bedankt weer voor het kijkplezier van je schitterende foto's. :P :thumbup:

Zeker de portaal foto's zijn erg interessant mede omdat ik zelf ook perrons ga maken waar de protalen in / door het perron staan.

Ook de foto's van het Zwitserse materiaal kan ik uiteraard erg waarderen. :P
Neemt niet weg dat ik van de andere ook erg kan genieten hoor. ;)

Groet Michel 
Re: Wat ik zo al tegenkom... Gateway Gardens, DB Ecostroom en meer
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Wat ik zo al tegenkom... Gateway Gardens, DB Ecostroom en meer
Hi Eric Paul,

Ook vanuit hier een dank voor het delen.
Interessant zo die masten door het dak ..... geeft weer inspiratie.

groet
Harald
Re: Wat ik zo al tegenkom... Gateway Gardens, DB Ecostroom en meer
Schitterende foto's weer Erik Paul  :thumbup:
Een portaalmast in een gebouw, hoe verzinnen ze het. Misschien dat ik er in de toekomst wat mee kan want juist op een modelbaan kom je altijd ruimte te kort.......
Ook die vrolijke Br 430 treinstellen vind ik er leuk.
Re: Wat ik zo al tegenkom... Gateway Gardens, DB Ecostroom en meer
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wat ik zo al tegenkom... Gateway Gardens, DB Ecostroom en meer
Fijn om weer zo?n mooie serie foto?s te zien het was het wachten waard  :thumbup:

Wel apart dat de masten dwars door het dak heen gingen, dat is nu opgelost maar het gaat wel ten koste van een spoorlijn  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wat ik zo al tegenkom... Gateway Gardens, DB Ecostroom en meer
Hoi Eric-Paul.
Dat is weer een prachtige serie foto's! :thumbup:
Geweldig om te zien hoe in werkelijkheid er bijzondere aanpassingen worden gedaan waarvan wij in het modelspoor zouden zeggen "dat kan in het echt toch helemaal niet!?".
Ook de treinstellen zijn bijzonder fraai en vooral de S Bahn uitvoeringen zijn altijd weer bijzonder in kleur en uitvoering.

Bedankt voor het maken en plaatsen van deze prachtige verslagen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Wat ik zo al tegenkom... Vectrons
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Wat ik zo al tegenkom... Vectrons
Sinds mijn vorige bijdrage is natuurlijk het enige gebeurd, maar dan voornamelijk in Home Office.
Zo nu en dan in Frankfurt op kantoor geweest, omdat testen van nieuwe software voor EBuLa-Bordgeräte nu eenmaal de echte boordcomputers vereisen.

Maar, sinds 1 juni geen beperkingen meer om op kantoor te komen, zoals vooraf aanmelden en slechts in bepaalde ruimtes mogen.
Daar is overigens niets van te merken, de meeste verdiepingen blijven leeg.
Men werkt voornamelijk thuis. In de kantoortuin voor zo'n 36 werknemers, was ik telkens de enige.
Enkele collega's hadden dezelfde ervaring, maar dan op andere dagen.

Zwart monster
Afijn, dinsdag 21 juni dus weer eens onderweg en op weg naar het station zag ik een standaard rode dubbeldekker door een zwart monster worden getrokken.
Bleek niet een stoomloc te zijn, maar een zwarte Vectron van MRCE.


91 80 6193 866-1 D-DISPO

Als RB51 naar Wächtersbach


Lekker weer
Overigens lekker weer en tijd om wat plaatjes te schieten. Hier eentje van oud en nieuw...



Op het moment dat weer eens een ICE binnen kwam rijden, was ik net een panorama foto aan het maken.
Dat maakte de ICE eeeextra lang.



Monster in beweging
Inmiddels was er weer een dubbeldekker met zwarte Vectron het station binnen gereden, welke om 15:26 als RE50 naar Fulda zou vertrekken.
Om dezelfde tijd vertrok ook mijn trein, de RE3 naar Bad Kreuznach.
Hier bij aankomst in Frankfurt.



En omdat ze ook daadwerkelijk gelijktijdig vertrokken  vanuit de trein een filmpje van de RE50 gemaakt.


Ja, ja, juist gehoord: hier geldt nog steeds de maskerplicht in het openbaar vervoer!


De RE50 kruist hier bovenlangs

Rood, rood, rood en nog eens .... o nee, geel met een beetje blauw
Twee weken eerder kwam ik op een van de opstelterreinen een "bekende" tegen, toen had ik helaas mijn camera niet op stand-by.
Nu wel en maar hopen dat hij er nog of weer stond, en ja wel.





Hopelijk duurt het nu niet zo lang voor ik weer wat plaats.
Re: Wat ik zo al tegenkom... Vectrons
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wat ik zo al tegenkom... Vectrons
Leuk weer mooie foto's van jou te zien Eric-Paul, dat smaakt naar meer  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wat ik zo al tegenkom... Kunstige Containers
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Wat ik zo al tegenkom... Kunstige Containers
Zoals wellicht al in het Gote nummer topic duidelijk is geworden, was ik deze week op vakantie.

Op een afstandje wat treinen gezien en daarvan geen foto's gemaakt.
Wel in Le Havre foto's van containers gemaakt en dan niet zo maar containers, maar een heel kunstwerk er van.
Wellicht een leuk ideetje voor op de modelbaan.