Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

ESU decoder werkt niet bij Lima AC loc

Gestart door Jasper zaterdag 16 juni 2018, 19:03:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ESU decoder werkt niet bij Lima AC loc
Dag heren en dames,

Ik heb een ÖBB Reihe 1042.10 loc van Lima, origineel in AC-uitvoering. Artikelnummer L288654AC.
In de printplaat van de loc kun je een NEM562 stekker voor een decoder steken, nadat je bepaalde verbindingen hebt doorgekrast (zie foto 2). Ik heb hiervoor de ESU Lokpilot V4.0, artikelnummer 54610 gekocht.
Ik heb de verbindingen doorgekrast, als ik echter de loc op de baan met de decoder aangesloten zet gaat hij nog steeds direct volgas, dus de loc is nog analoog. Wat kan hier aan de hand zijn? Waarschuwing: ik heb weinig kaas gegeten van decoders.  :P
Re: ESU decoder werkt niet bij Lima AC loc
Heb je ook een foto van de hele printplaat.
Liefst met alle draden recht op zodat de spaghetti te volgen is.

Op het eerste gezicht lijkt het of er links een rode draad los or ergens bij gezet is.
Re: ESU decoder werkt niet bij Lima AC loc
Connector layout:


Huib Maaskant
Re: ESU decoder werkt niet bij Lima AC loc
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: ESU decoder werkt niet bij Lima AC loc
Meet eens de weerstand tussen de doorgekraste banen?
Re: ESU decoder werkt niet bij Lima AC loc
Goed,

Haal eens de decoder uit en zet de lok op de baan. Rijdt hij dan nog steeds? Dan is er ergens een verbinding. Prik de decoder eens in een andere lok als dat mogelijk is. Controleer of die lok met een noodgang van doorgaat. Zo ja: Ligt aan de decoder. via CV29 analoogmodus uitzetten. Je kan het ook proberen met de decoder in deze lok. Controleer of je de decoder op de juiste manier geplaatst hebt. Zie het schema in de post van Ben.

Groet Ronald.
Re: ESU decoder werkt niet bij Lima AC loc
Bedankt voor de hulp!

Toen ik de loc vergeleek met het schema dat Ben plaatste klopte er niks van/kwam de bedrading geheel niet overeen met die voor de decoder. Ik heb alles losgehaald en opnieuw gesoldeerd volgens het schema, en de loc werkt nu prima!  :D

De kap is een heeeeel klein beetje doorschijnend. Heb de lichtsterktes zwakker gezet, zal de kap ook nog schilderen van binnen.
Re: ESU decoder werkt niet bij Lima AC loc
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: ESU decoder werkt niet bij Lima AC loc
Horen die raampjes melkwit te zijn, of zit er oorspronkelijk een soort raster achter?
Re: ESU decoder werkt niet bij Lima AC loc
Aan de zijkanten? Misschien lijkt het wit op de foto?s maar het zijn grijze roostertjes. Op de eerste foto kun je het zien.