Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

OPGELOST Digitale centrale voor pc besturing

Gestart door SofieBrink vrijdag 08 juni 2018, 17:30:10

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
OPGELOST Digitale centrale voor pc besturing
Beste forum leden ik heb al een flink tijdje het Idee om voor mijn Marklin baan (nu met MS2 aangestuurd) een Central station of iets vergelijk baars te kopen om mijn trein via I-Train of Koploper te kunnen besturen.
Nu heb ik van mijn buurman gehoord dat hij zijn cs1 verkoopt voor 120 euro nu vraag ik me af is dit een goede deal? Of is er een betere optie? Alvast bedankt Sofie.
Re: Digitale centrale voor pc besturing
Hoi,

Je moet even achterhalen of het een CS1 Reloaded is. Als dat zo is dan heb je ook de beschikking over DCC en anders ben je gebonden aan Motorola en MFX. Aangezien je een MS2 hebt kan je nu decoders met een DCC, motorola en MFX aansturen. Als het een CS1-reloaded is dan is 120 euro niet echt gek.

Voor alternatieven: Omdat je nu al een centrale hebt die de 3 protocollen (DCC, Motorola en MFX) aan kan zou ik altijd bij de alternatieven kijken dat ze die 3 aan boord hebben. Tenzij je bewust naar één protocol wil gaan.

Groet Ronald.
Re: Digitale centrale voor pc besturing
Ten eerste bedankt voor de snelle reactie en ten tweede hoe kan ik zien of het een reloaded is?
Re: Digitale centrale voor pc besturing
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Digitale centrale voor pc besturing
Met een MS2 kan je ook via CAN Digital Bahn je systeem aan de computer hangen.
Re: Digitale centrale voor pc besturing
Oke heel erg bedankt alleen nu zit ik met nog meer vragen
Word de CAN Digital Bahn ondersteund door koploper?
En zo ja welke moet ik dan hebben en wat is de prijs hiervan
En als koploper niet werkt zijn er dan nog andere freeware of goedkope alternatieven want ik vind I-Train best duur
Re: Digitale centrale voor pc besturing
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: Digitale centrale voor pc besturing
Ik rijd met Windigipet. Best prijzig.
Echter, de gratis download van Windigipet laat toe om 12 magneetartikelen ( wissels, etc.) aan te sturen en met 4 locs te rijden.

Voorts brengt digikeys mooie producten opende markt tegen nette prijzen.

Succes
Robert
Re: Digitale centrale voor pc besturing
hoi,

Je kan de CS1 Reloaded herkennen aan de voeding (van Esu), de S88-aansluiting en de softwareversie. Zie ook dit draadje: Hoe herken je een CS1R t.o.v. een CS1?

Citaat van: SofieBrink op vrijdag 08 juni 2018, 20:57:37
Word de CAN Digital Bahn ondersteund door koploper?

Nee, koploper wordt niet ondersteund.

Citaat van: SofieBrink op vrijdag 08 juni 2018, 20:57:37
En als koploper niet werkt zijn er dan nog andere freeware of goedkope alternatieven want ik vind I-Train best duur

Mogelijk RocRail maar dan zou je moeten kijken op de website van RocRail.

Groet Ronald.
Re: Digitale centrale voor pc besturing
Lid sinds: 2016

Ik klooi eigenlijk maar wat aan

offline
Re: Digitale centrale voor pc besturing
Re: Digitale centrale voor pc besturing
Lid sinds: 2016

Ik klooi eigenlijk maar wat aan

offline
Re: Digitale centrale voor pc besturing
Re: Digitale centrale voor pc besturing
Citaat van: Laurent op vrijdag 08 juni 2018, 19:56:19
Met een MS2 kan je ook via CAN Digital Bahn je systeem aan de computer hangen.
dus als ik u goed begrijp hoed ik dan alleen een CC-Schnitte V2 aan te schaffen en dan zou ik verbinding kunnen maken met mijn MS2 en computer? Of heb ik nog extra?s nodig?

Groetjes Sofie
Re: Digitale centrale voor pc besturing
Je hebt nog meer nodig om je "baan" volledig automatisch te laten rijden. Daar is een verbinding tussen je centrale en een PC niet voldoende voor. Zie ook Geautomatiseerd rijden.

Groet Ronald.
Re: Digitale centrale voor pc besturing
Ja dat klopt maar alleen de CC-Schnitte V2 is wel genoeg om in elk geval met de computer te verbinden en handmatig via de computer te rijden correct?
Re: Digitale centrale voor pc besturing
correct. Dan kan je bij de meeste programma's je treintje laten rijden en stoppen. De functies bedienen en mogelijk ook je wissels. Ligt aan het programma.

Groet Ronald.
Re: Digitale centrale voor pc besturing
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Digitale centrale voor pc besturing
Je hebt idd alleen de CC-Schnitte v2.1 nodig om verbinding met de pc te maken. De volgende treinbesturings programma's
worden ondersteund: Win-Digipet, SimpelDigitalLocomotive X, iTrain, Modellstellwerk, Rocrail en TrainController.

Ik rij zelf ook met volle tevredenheid met de cc-schnitte. Zie mij blog met daarin voldoende uitleg en schema's.

De Mobile station gebruik ik nog maar zelden, tenzij je veel handmatig wilt rijden.
Re: Digitale centrale voor pc besturing
 
Citaat van: brietdijk op zaterdag 09 juni 2018, 15:22:08
Je hebt idd alleen de CC-Schnitte v2.1 nodig om verbinding met de pc te maken.
Bedankt heeft u toevallig ook een website of winkelnaam waar ik de CC-Schnitte kan kopen ik heb namelijk uitgevonden dat de CS1 een normale CS is en geen CS1R dus ik ben overgehaald om de Schnitte te kopen groetjes Sofie
Re: Digitale centrale voor pc besturing
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Digitale centrale voor pc besturing
Alle links staan ook in mijn blog, maar bij deze  :)
http://can-digital-bahn.com

Mocht je voor de cc-schnitte gaan heb je deze nodig.
Startset 1 CC-Schnitte 2.1
1x CC-Schnitte im Gehäuse & kurzes Anschlusskabel - ?139,00