Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

uhenbrock decoder 75000

Gestart door DeSeingever dinsdag 29 mei 2018, 22:09:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
uhenbrock decoder 75000
Lid sinds: 2015

offline
uhenbrock decoder 75000
bezit nog een 5 tal UB 75000 lok decoders die ik in kleine stoom locs wil monteren
sluit deze aan volgens de beschrijving maak het adres aan plaats de lok op het spoor er gebeurt niets
heb een IB 2 box en daar rij ik met alles wat ik heb omgebouwd met 76200 en esu v4 decoders allen met      5 polig anker en permanente magneet de cetrale is ingesteld motorola oud om de andi deoders te besturen
maar deze doen niets deze set's zijn nieuw niet gebruikt heb ze gekregen en wil ze gebruiken mee in het   gebeuren van de baan er staan 35 treinen die om de beurten de verschilende trajecten doen
werk met Win digipet bestuuring waar ik zeer tevreden over ben.
wat doe ik er mee.
François
Re: uhenbrock decoder 75000
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: uhenbrock decoder 75000
Hallo François

In de beschrijving van de decoder staat, dat deze van fabriek uit op analoog modus staat. Je zal hem dus eerst in de digitale modus moeten zetten. voordat er iets gebeurt.
Hoe je dat doet staat op pagina twee. Klikje naar de beschrijving.

Gr.  Charlie
Re: uhenbrock decoder 75000
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: uhenbrock decoder 75000
En, François, is het gelukt of.............

Gr.  Charlie
Re: uhenbrock decoder 75000
Heb er mee bezig geweest heb al een aantal omgebouwd met succes
bouw deze decoders in een 3000 lokje lees in de bijsluiter dat je ze in de digitale modus moet zetten
door op de draai knop te drukken en na 8 sec zou het gebeurd zijn er gebeurd niets
Alles is juist aangesloten de decoders komen uit de doos nieuw dus.
Of moet ik deze met een blauwe trafo omschakelen.
François
Re: uhenbrock decoder 75000
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: uhenbrock decoder 75000
 @citaat In de handleiding staat dat je verlichtingsfunctie moet inschakelen en na 8 seconden drukken zal de achterverlichting gaan knipperen, drukknop loslaten en nogmaals kort indrukken en dan pas is de decoder in digitale modus.
Re: uhenbrock decoder 75000
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: uhenbrock decoder 75000
Probleem daarbij is, dat oudere modellen 3000 geen achterverlichting hebben. Even een ander lampje (los uit de loc hangend) aan de draden aansluiten en later weer verwijderen.
Ik heb ook ooit zo'n 75000 gehad in een 3016 railbus. Daar had ik beide zijden van de verlichting op één draad en dus geen achterlicht (vandaar voormelde tip).
Groet, Paul
Re: uhenbrock decoder 75000
aha nu weet ik waar het schoentje klemt, de beide lichten voor en achter aansluiten ook als er maar een plaats is.
Ga er morgen voort werken en met de blauwe trafo in de digitale modus zetten.
Re: uhenbrock decoder 75000
Heb de oude blauwe trafo uit stof gehaald een spoor aansluiting gemaakt alles aangesloten
gecontroleerd, lok er op de omkeerknop ingeschakeld het lampje begon te knipperen........
de lok op het digitaal spoor gezet adres 78 ingevoerd lok op  het spoor gezet aan de knop gedraaid
het werkt de lichten functioneren goed alleen traag rijden gaat met horten en stoten het lampje flikkerde
dit zal wel opgelost worden met de cv aan te passen of gaat dit niet met de 75000 decoder.
ik werk met de 76200 en esu 4.0 decoders en die doen het uitstekend daar kan ik de cv veranderen
de  lok's met de 75000 decoder zijn die ter plaatse werken in het stoomdepot en geen groot werk doen
Grts François
Re: uhenbrock decoder 75000
Het is gelukt maar het draait niet goed digitaal heb op het forum gelezen dat deze gelijk zijn als een delta.
Heb nog wat proeven gedaan maar halt niets uit op de analoge baan doet ze het prima
dus ze worden op de kerst baan gezet om hun dienst verder te doen dan zijn de decoder's  nog van dienst

François