Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Kalibreren van scherm CS2

Gestart door peterke33 dinsdag 29 mei 2018, 12:58:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Kalibreren van scherm CS2
Hallo spoorvrienden, mijn pa heeft een probleem met zijn CS2. Ik kan zijn scherm niet meer kalibreren, ook kan ik niet met het pijltje op de setup gaan staan. Weet iemand hoe ik dat goed krijg, anders moet zijn CS2 naar Marklin.
Re: Kalibreren van scherm CS2
Heb je terug naar fabrieks instelling al gedaan?
Re: Kalibreren van scherm CS2
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Kalibreren van scherm CS2
Hoe wil je dat doen als je niet met het pijltje op de setup kan gaan staan Mark?
Re: Kalibreren van scherm CS2
Heb ik ook last van gehad.
Door een muis aan te sluiten wel kunnen besturen en opnieuw callibreren.

Succes

Erik
Re: Kalibreren van scherm CS2
Erik

Dank je wel, ik had dus helaas geen usb muis bij me.

Maar mijn pa komt donderdag naar mij, dan sluit ik hem even aan en kalibreer het scherm dat ken ik en kan ik wel.


Groeten

Peter
Re: Kalibreren van scherm CS2
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re: Kalibreren van scherm CS2
Beeldscherm van de CS2 overnemen met de pc een optie??
Re: Kalibreren van scherm CS2
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Kalibreren van scherm CS2
Hoi Peter,

Zit er geen vuil en/of stof tussen het beeldscherm en de randen van de behuizing?
Maak deze een schoon met een zacht borsteltje en probeer dan nog eens te kalibreren.
Re: Kalibreren van scherm CS2
Och Peterke,

Uw vader weet u en ons allen toch goed van werk te voorzien...   :D
Ik denk dat hij per ongeluk op de optie 'kalibreren' gedrukt heeft en toen een of twee keer achtereen op het scherm getikt op vrijwel dezelfde plaats. Daardoor is bereik voor de stylus heel klein geworden.
De tip om een muis aan te sluiten is volgens mij een goede. Dan kun je weer kiezen voor scherm kalibreren en de zaak herstellen.

Succes gewenst!

Peter
Re: Kalibreren van scherm CS2
@Hoi Ad

Mijn pa komt naar hier met zijn CS2, heb hier alles liggen
Zal je tip zeker eens toepassen


@Peter

Helaas ja mijn pa geeft graag werk door
Je slaagt de nagel op zijn kop, hij heeft op alles zitten tikken met de stylus dat wist ik dus niet.
had ik het geweten had ik mijn usb muis meegenomen, dan was het op 10 minuten opgelost.
Ik heb hier een usb muis liggen van Marklin die bij de CS bijgeleverd werd en heb ervaring met kalibreren van het scherm heb dat al gedaan ooit bij mijn CS2