Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Dordt in stoom

Gestart door Slifor zondag 27 mei 2018, 19:14:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Dordt in stoom
Slifor
gast

Dordt in stoom
Gisteren en vandaag stond Dordrecht weer in het teken van stoom! vanmorgen ben ik even wezen kijken en zag de stoomtrein met SSN loc 65018 en 011075 bij het Wantij!

65018+011075_Dordrecht_270518
by florisdeleeuw, on Flickr
Re: Dordt in stoom
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Dordt in stoom
Leuk plaatje.  :thumbup:

Mvg. Marcel
Re: Dordt in stoom
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: Dordt in stoom
Goedenavond,

Ik lees net in dit topic dat de 01 1075 en de 65 018 samen over de brug rijden bij het Wantij. Huh?? De 65 018 zou toch in revisie zijn voor langere tijd?
Als er nieuws is over de 65 018 dan heb ik het in ieder geval over het hoofd gezien.

Groet, Jasper.
Re: Dordt in stoom
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Dordt in stoom
 @citaat
klopt, de 65 018 is in 2016 buiten dienst gesteld. het plan was dat de 23 023 in april dit jaar weer klaar zou zijn en daarmee zouden ze dan weer 2 grote stoomlocomotieven rijvaardig hebben bij de ssn waarmee gependelt wordt. helaas hadden ze bij de ssn wat tegenslagen bij de revisie van de 23 023, waardoor de loc niet optijd klaar zou zijn voor dordt in stoom. met dordt in het vooruit zicht werd daarom besloten de 65 018 van stal te halen en deze nog even bedrijfvaardig te houden. de 65 018 is met hemelvaart ook al in goes geweest.

ik ben afgelopen zaterdag met een maat van me bij dordt geweest. die gozer is een ssn donateur dus vooral daar rondgehangen en veel vrijwilligers daar gesproken. toch leuk om zo eens een soort van kijkje achter de schermen te krijgen. ik heb zo'n 300 foto's gemaakt. zal er eens een paar plaatsen hier als ik tijd heb. zaterdag hadden we geluk met het warme weer, vandaag (zondag) viel het nogal tegen. ik hoorde dat er bij baanhoekweg vlak naast de stoomtrein de bliksem was ingeslagen in een boom. :O
Re: Dordt in stoom
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Dordt in stoom
ja het was inderdaad de 65018 en de 01 1075
ik heb de foto's welke ik  zal plaatsten en ze stonden/reden beide onder stoom














Gr Ed

ps ik weet even niet wat er fout is gegaan met de foto's maar ze zijn niet in het juiste formaar en zien er daarom wat gek uit maar ze staan even als bewijs
Re: Dordt in stoom
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Dordt in stoom
zoals belooft zal ik ook even wat foto's plaatsen.
zaterdag was het super warm weer. en dan al die fluitketels erbij maakt het alleen maar warmer. op de bok van de 01 viel je zo wat om van de hitte. ook als je op de brug in dordrecht boven spoor 2 stond voelde je goed de hitte van de schoorsteen van de 01. maar ondanks de warmte was het wel erg leuk (en alles beter dan regen :) )

SSN 01 1075 te Dordrecht Baanhoekweg by TimF44, on Flickr


Drijfwerk SSN 01 1075 by TimF44, on Flickr


SSN 01 1075 in de bocht te Baanhoekweg Dordrecht by TimF44, on Flickr
persoonlijk vind ik dit de mooiste foto die ik die dag geschoten hebt. zo in de boog, 01.10 voorop en mooie lucht en de trein mooi zichtbaar in de boog.


SSN 01 1075 met sluit lichten te Dordrecht centraal by TimF44, on Flickr


SSN 65 018 te Dordrecht centraal by TimF44, on Flickr
en ja, de 65'er, die was er bij. blijft ook een indrukwekkende machine, grootste tenderloc die ik ken en ooit rijdend heb gezien. Dit is voorlopig de laatste dordt in stoom geweest voor de 65'er


Dampende SSN 65 018 te Dordrecht centraal by TimF44, on Flickr
bij vertrek uit dordt, 65'er maakt rook.


SSN 01 1075 maakt mist bij vertrek uit Dordrecht centraal by TimF44, on Flickr


SSN 65 018 te Baanhoekweg Dordrecht by TimF44, on Flickr
uiteraard ben ik ook mee geweest met de pendelritten. een fotootje vanuit de trein bij binnenkomst baanhoekweg. hier werd gestopt om iemand uit het spoor te halen, die was voorbij het hek gelopen en stond op een plek waar je niet mocht komen. (geen toezicht)


Stoom aangedreven brandweer pomp by TimF44, on Flickr
laatste maar, om ze alle 300 hier te plaatsen is een beetje teveel van het goede. moet de rest overigens nog uitzoeken. de stoombrandweer spuit vond ik ook wel leuk. zit zelf al sinds me 11e bij de jeugdbrandweer dus naast stoomtreintjes kijken ook maar even hier naar gekeken. maar goed, we bevinden ons op een treintjes forum, alhoewel dit ook bij dordt in stoom was. kon het niet laten hem niet mee te nemen :P
Re: Dordt in stoom
Ben den Hollander
gast

Re: Dordt in stoom
Leuk Tim, bedankt voor het delen. :)
Re: Dordt in stoom
Lid sinds: 2013

offline
Re: Dordt in stoom
Hallo,

Ben zaterdag geweest was een leuke dag was er vroeg en ben ook weer begin van de middag naar huis gegaan.
Vooral in de morgen was het nog rustig en niet zo warm.
Onderstaand mij foto reportage



Groeten
Piet
Re: Dordt in stoom
Lid sinds: 2013

offline
Re: Dordt in stoom
Kwam dit filmpje zojuist tegen, mooi gemaakt!

https://youtu.be/m-jO20m5-Co

Gr.Wim
Re: Dordt in stoom
Lid sinds: 2011

offline
Re: Dordt in stoom
Mooie beelden!
Re: Dordt in stoom
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Dordt in stoom
Inderdaad mooie beelden, leuk om te bekijken, bedankt.  :thumbup: