Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

3rail forum lok verkocht voor 557,- op ebay

Gestart door Arnold zaterdag 26 mei 2018, 20:55:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
3rail forum lok verkocht voor 557,- op ebay
- klik -

hebben jullie er nog 1 over, voor de club prijs voor mijn?


Edit Frenkievee: link ingekort
Re: 3rail forum lok verkocht voor 557,- op ebay
Het is maar net wat de gek ervoor geeft.
Re: 3rail forum lok verkocht voor 557,- op ebay
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: 3rail forum lok verkocht voor 557,- op ebay
Best wel een knap prijsje  :thumbup: >:-D

Maar nee, de mijne verkoop ik niet.  :)
Re: 3rail forum lok verkocht voor 557,- op ebay
Echt zeldzaam is die niet  :D
Maar je ziet wel vaker bizarre boden op eBay.
Re: 3rail forum lok verkocht voor 557,- op ebay
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: 3rail forum lok verkocht voor 557,- op ebay
Nou nergens om....

Maar voor zo'n prijs mag die van mij wel gaan... :-).

Groeten,

Jan
Re: 3rail forum lok verkocht voor 557,- op ebay
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: 3rail forum lok verkocht voor 557,- op ebay
Ik heb er ooit een van een vriend verkocht hier op het forum voor ?85  :)

Maar voor dit bedrag .....


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: 3rail forum lok verkocht voor 557,- op ebay
Mogen ze die van mij voor hebben hoor , ik ben de rotste niet voor 50 % van dat bedrag vind ik het ook goed....... :D

Mvg: Alex
Re: 3rail forum lok verkocht voor 557,- op ebay
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: 3rail forum lok verkocht voor 557,- op ebay
Héé Alex.
Nee, niet onder de echte waarde gaan aanbieden want die van jou is nóg meer waard! O:-D
Deze is zonder certificaat en die van jou is met certificaat van de enige en echte Aliebengali! 8o

Dus een bedrag boven de ?1000,- is dan zeker haalbaar! :D

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Re: 3rail forum lok verkocht voor 557,- op ebay
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: 3rail forum lok verkocht voor 557,- op ebay
Slapende rijk worden....

Nog steeds mijn ambitie  :D
Re: 3rail forum lok verkocht voor 557,- op ebay
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: 3rail forum lok verkocht voor 557,- op ebay
Citaat van: i_m_johny op zondag 27 mei 2018, 18:39:48
Nog steeds mijn ambitie  :D
Moet je niet iets met treintjes gaan doen.
Want dat heeft meer van slapend arm worden.
Re: 3rail forum lok verkocht voor 557,- op ebay
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: 3rail forum lok verkocht voor 557,- op ebay
Hoe komt deze Duitser aan deze lok? Ook lid van het forum of of 73230 Kirchheim/Teck waar de (ebay)verkoper a-b-k zijn adres heeft ligt linksonder Göppingen waar de Märklin fabriek staat. Zou een van de werknemers een lok (met foutjes) achterovergedrukt hebben of een bevriende handelaar eentje rechtstreeks af fabriek hebben gekregen? Dan zouden er dus 263 zijn gemaakt. 
Alfred Büchele heeft wel vaker mooie dingen te koop, nu ook een Northlander en een besneeuwde krok.
Re: 3rail forum lok verkocht voor 557,- op ebay
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: 3rail forum lok verkocht voor 557,- op ebay
Het is inderdaad, wat een gek er voor geeft.
Hij is afgelopen jaar ook wel eens op E-bay verkocht voor rond de ? 70,-.
En over een paar jaar, zal de waarde weer meer in die richting gaan.

Mvg,
Marcel
Re: 3rail forum lok verkocht voor 557,- op ebay
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: 3rail forum lok verkocht voor 557,- op ebay
Beste forumleden.
Omdat ik momenteel veel van mijn H0 verzameling aan het verkopen ben, heb ik toch geen moment in gedachten gehad om 1 van mijn 3railforum modellen te gaan verkopen! 8o
Hoewel als ik naar de soms behaalde opbrengsten kijk (is natuurlijk geen garantie) wordt ik bij verkoop van andere collector items wel wat onrustig bij sommige opbrengsten.
Een gloednieuwe Märklin Krokodil voor (na aftrek kosten) voor nog geen ?150,- is dan jammer en zou ik misschien beter mijn collectie 3railforum materieel te koop kunnen aanbieden! O:-D

Maar natuurlijk zijn er al meerdere (gestopte?) 3railforummers die hun totale collectie verkocht hebben waarbij ook weleens een 3railforum loc of wagon zit.
Zelf heb ik wel een paar wagons verkocht maar dan aan (nieuwe) forumleden en gewoon voor het bedrag wat ik ook betaald heb.

Ben wel héél benieuwd wanneer de volgende aangeboden word en wat deze dan natuurlijk weer opbrengt.

Hopelijk wordt vervolgd!? :thumbup:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: 3rail forum lok verkocht voor 557,- op ebay
 @citaat Het verschil is de verzamelaar versus de treintjesrijder Lucien. ;)

De eerste groep is altijd met zijn verzameling bezig alsof het een aandelen portefeuille is. Hij googelt en Kollt zich jaar in jaar uit te pletter om te zien of zijn treintjes al wat meer waard is zijn geworden.
Soms stort de treintjesmarkt in, treintjes zijn dan niet meer zo veel centjes waard omdat de vraag is gedaald. Er wordt gesproken over verlies lijden, de verzamelaar is dan verdrietig.

Ik behoor gelukkig tot de laatste groep: op het moment dat ik een treintje koop is het geld weg, ik denk er niet meer over na en het interesseert me ook niet meer. Het geld is als het ware ingeruild voor plezier.
Re: 3rail forum lok verkocht voor 557,- op ebay
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: 3rail forum lok verkocht voor 557,- op ebay
Gelet op de biedingen zijn er meer liefhebbers geweest die de prijs tot 557 hebben gedreven. Er is immers altijd iemand die 1 bod lager zit. Deze lok is voor een absurd bedrag verkocht. Die andere verkoop voor een prijs van 70 heb ik niet gezien. Natuurlijk stoppen er wel mensen met de hobby en komen verzamelaars en liefhebbers dan aan hun trekken als de hobbyist of nabestaande de treinen te koop aanbiedt. Meestal voor redelijke prijzen.
Ik merk dat ik nu minder rij met mijn modellen, ik verzamel nu veel meer en ga´vintage´. Zo heb ik net een vitrinegave 3663 gekocht. Voor een prijs een stuk minder dan het gemiddelde. Een motor was verhardt. Een leuk olie en vet knutselwerkje. Ik ´Koll´ niet mijn verzameling maar ik ben wel blij met koopjes en hoop wel dat als de nood aan de man komt ik wat kan verkopen tegen prijzen die hoger liggen dan de inkoopprijs. Dat lukt natuurlijk niet voor gebruiksartikelen als enige loks waar veel mee gereden is, idem wagens, rails en scenery. Hoewel de verkoopstaat waarin mijn 3015 zich bevindt is aardig waardevast.
Dirk
Re: 3rail forum lok verkocht voor 557,- op ebay
Zo is er op Catawiki ook al n 3railforum loc verkocht met container wagen voor 85?.
Re: 3rail forum lok verkocht voor 557,- op ebay
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: 3rail forum lok verkocht voor 557,- op ebay
Te goedkoop verkocht natuurlijk, de 3railforumlok is mij veel meer waard :P De verkoper mytrain staat niet in onze ledenlijst. En in de beschrijving van de veiling staat niet een certificaatnummer. Zo kom ik er niet achter wie zijn lok heeft verkocht. Of de koper meldt zich even hier op het forum.
Re: 3rail forum lok verkocht voor 557,- op ebay
 @citaat moet dat?
Re: 3rail forum lok verkocht voor 557,- op ebay
Waanzinnig... :D
Re: 3rail forum lok verkocht voor 557,- op ebay
En hem dan vertellen dat hij ongeveer ?500,-- teveel heeft betaald zeker.
Re: 3rail forum lok verkocht voor 557,- op ebay
Citaat van: trein-ice3 op maandag 03 juni 2019, 19:48:58
Te goedkoop verkocht natuurlijk, de 3railforumlok is mij veel meer waard :P De verkoper mytrain staat niet in onze ledenlijst. En in de beschrijving van de veiling staat niet een certificaatnummer. Zo kom ik er niet achter wie zijn lok heeft verkocht. Of de koper meldt zich even hier op het forum.

Is dit de Nederlandse afdeling van WOSA? Dan is het ook hier niet veilig meer. Big Brother in actie.
Re: 3rail forum lok verkocht voor 557,- op ebay
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: 3rail forum lok verkocht voor 557,- op ebay
Neen nee alleen interesse. De bezitter als deze lid is van het forum had ook de lok hier op het forum te koop aan kunnen bieden. Waarschijnlijk had hij/zij er dan meer voor gekregen, er waren immers nog meer liefhebbers dan 260 voor deze 3railforumlok en voor de containerwagen. Hij/zij had dan ook aan kunnen geven waarom de lok is verkocht. Kan zijn dat iemand is overleden en de nabestaanden de verzameling verkopen. Te meer ook gelet op de andere veilingen van mytrain. Daar zaten meer bijzondere loks tussen.
EH Splinter, het gaat over de degene die de lok op Catawiki heeft verkocht, niet de koper op ebay.
EH Wines Of South Africa (WOSA) Ned. afd. ontgaat mij...
Re: 3rail forum lok verkocht voor 557,- op ebay
 @citaat Je nieuwsgierigheid vind ik ongepast: je kent het verhaal achter de verkoop van de lok niet.
Re: 3rail forum lok verkocht voor 557,- op ebay
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: 3rail forum lok verkocht voor 557,- op ebay
 @citaat @citaat Even de zoekfunctie op dit forum gebruiken met zoekterm WOSA spijkert je kennis bij of zoek eens via je browser op WOSA 3rail  ;)
Re: 3rail forum lok verkocht voor 557,- op ebay
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: 3rail forum lok verkocht voor 557,- op ebay
Over de WOSA heb ik nu gedeeltelijk wat berichten op het forum gelezen. Thnx Brund55 voor de aanwijzing.