Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Baanplan horrem definitief

Gestart door Hansns dinsdag 10 juli 2018, 21:01:14

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Baanplan horrem definitief
Beste iedereen

Na lang mee kijken op het forum en ondertussen lid geworden van de module baan waar ik hoop binnenkort als Alphons klaar is met mijn module die op te halen,
Dan toch maar is mijn baanplan van thuis met jullie delen ik heb deze dan wel niet zelf gemaakt maar tegen gekomen op het internet na lang zelf stoeien met baanplannen. In dit plan zit alles wat ik zocht een groot station en een groot loc depot veel rij mogelijkheden en een klein stukje rangeren tevens twee schaduw stations ben benieuwd naar jullie btips meningen enz.

Groetjes hans
Re: Baanplan horrem definitief
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Baanplan horrem definitief
Of een plan voldoet aan de verwachtingen/eiser van de bouwer kan alleen deze die beantwoorden.
In algemene zin bevat het ontwerp zeker een aantal interessante opties:
- 2 schaduwstations
- keermogelijkheid
- redelijk groot doorgangsstation
- rolbrug/werkplaats E-locs

Tav de opstel en rangeermogelijkheden is de opzet wat beperkt, maar mogelijk heeft dat de interesse niet.

Er is echter wel een puntje van aandacht (en dat geldt voor meerdere plannen uit de MM): de hoogteverschillen. Ik vind de plannen altijd behoorlijk krap gemaakt, zowel de hellingen als de tussenruimte tussen de lagen. Als de tafel geheel verrijdbaar is en je er van alle kanten bij kunt is het minder erg dat de lagen maar 10-11 cm in hoogte verschillen, maar het blijft moeilijk om ontsporingen op 3e of 4e spoor tussen 2 lagen te bereiken.

Verder lijkt me de helling rechts onder naar de onderste laag erg krap (lees: meer dan 3 procent), maar dat is zo op het oog.
Re: Baanplan horrem definitief
Beste Gertjan

Ik heb idd niet veel plaats voor rangeren het kleine stukje is voor mij al genoeg en ga de tafel mogelijk nog uitbreiden in de toekomst voor meer rangeerterrein etc
Met de helling ben ik het met je eens deze leek mij ook wat krap maar tijdens de bouw ga ik deze zonodig nog aanpassen de tafel word niet verijdbaar maar is wel aan alle kanten toegankelijk hij komt als het ware in het midden van mijn zolder zodat ik overal nog ruimte heb dat ik er zelf tussen pas
Re: Baanplan horrem definitief
Is er toevallig iemand op het forum met een baan van mmc of ervaring hiermee hoor graag een mening hierover