Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Koploper Automatisch rijden probleem

Gestart door Technicus zondag 20 mei 2018, 17:16:08

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Koploper Automatisch rijden probleem
Hallo allemaal!

Ik ben reeds begonnen met het testen van Koploper, echter na het maken van mijn test-ovaaltje en het invoeren in koploper willen de test-loc niet automatisch rijden. Ik krijg de melding "'Onderweg naar blok' bezet". Ik heb de loc in koploper naar het blok gesleept waar die op staat en ik heb alle blokken nog eens nagelopen of ik ze niet verkeerd heb ingevoerd. Alleen het blok waar de loc in staat, staat ook als bezet, voor de rest is alles vrij.

Zou iemand mij kunnen uitleggen of ik iets verkeerd doe?

Met vriendelijke groet,

Technicus
Re: Koploper Automatisch rijden probleem
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Koploper Automatisch rijden probleem
Aan het blauwe spoor te zien heb je een verkeerde bezetmelder opgegeven voor het blok.
Re: Koploper Automatisch rijden probleem

Let ook op dat met aan maken blokken je een rij richting hebt,of moet aangeven "blok mag in 2 richtingen bereden worden
De witte blokken kunnenhandmatig bezet zijn
Re: Koploper Automatisch rijden probleem
@nero dankuwel! Dat was het probleem, het werkt!
Re: Koploper Automatisch rijden probleem
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Koploper Automatisch rijden probleem
Mooi dat het is opgelost!

Kijk alleen nog wel even naar je bezetmelders.. Een spoor wat blauw kleurt is nooit een goed teken.

Per blok kun je in stellen bij welke melder het blok bezet is. Daar staat iets verkeerd.
Re: Koploper Automatisch rijden probleem

Als bij mij een blok blauw kleurt ,is dat handmatig bezet
Als het standaard is dacht ik dat het wit was
Re: Koploper Automatisch rijden probleem
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: Koploper Automatisch rijden probleem
Bij de standaard kleuren is een witte lijn handmatig bezet, een blauwe lijn geeft aan dat het blok bezet is alleen weet koploper niet waardoor.

Dit kan bv een achtergebleven wagon zijn.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Koploper Automatisch rijden probleem
@Technicus: als je lijnen aan blokken koppelt kleuren ze netjes mee met "blok bezet", "blok gereserveerd", etc.

Baanoverzicht---> tekenen---> klik op het symbool in de rode cirkel ---> klik op het blok ---> klik op de lijnstukken welke bij het blok horen.



Gr, Ben.