Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

MTH GS4 Daylight

Gestart door IJsengel woensdag 16 mei 2018, 20:35:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
MTH GS4 Daylight
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
MTH GS4 Daylight
Hola

Ik had deze brute schoonheid al enige tijd in mijn bezit, maar door gebrek aan ruimte en tijd heeft ze voornamelijk in de vitrine gestaan. De laatste keer dat ik haar op de ijzers heb gehad, nam ik me voor haar rijgedrag (topsnelheid, versnelling en vertraging) onder handen te nemen. Wel, dat is nog niet zo eenvoudig wanneer je Marklin of ander Europees decoderspul gewend bent. De Proto Sound 3.0E decoder is andere koek. En natuurlijk weet je dat pas wanneer je ermee aan het knoeien gaat. En de handleiding erbij is ook geen overbodige luxe. Uiteindelijk is het gelukt om de GS4 een zijdezacht rijgedrag te geven. De truuk zit'em erin dat je voordat je welk andere CV ook maar gaat aanpassen, de CV 52 de waarde 1 meegeeft. Zonder die toevoeging blijft het muteren tot je een ons weegt. Ja ja, pak die handleiding er dan meteen bij, hoor ik u denken....



Hasta la Pasta
Fred
Re: MTH GS4 Daylight
Gerrit-1959
gast

Re: MTH GS4 Daylight
Mooie machine. Loopt ook mooi synchroon. Ook de fluit is mooi van klank. Gaat hij ook op de baan?
Re: MTH GS4 Daylight
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: MTH GS4 Daylight
Hola Gerrit,

De modellen van MTH rijden uitstekend op de rails van Märklin. Er is maar een restrictie: de boogstraal.
MTH doet geen concessies aan industriespoorders of krappe boogstralem. Deze GS4 met haar 4 enorme drijfwielen heeft minimaal R3 nodig om probleemloos te kunnen rijden. Daar mijn huidige baantje zelfs nog een verdwaalde R1 kromme herbergt, is inzet van deze machine zo goed als kansloos.

Mijn MTH collectie mag momenteel ( lees: af en toe) de benen strekken op een vloerbaantje met uitsluitend R4 en R5. In de toekomst zal er een wat permanentere oplossing komen.

H la P
Fred
Re: MTH GS4 Daylight & American Freedom Train
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: MTH GS4 Daylight & American Freedom Train
Hola

Zelfde laken en pak, maar nu met een afwijkend kleurenschema en andere geluidjes ook.



De American Freedom Train (AFT) reed ter ere van het 200 jarig bestaan van de VS.

H la P
Fred
Re: MTH GS4 Daylight
mbekker
gast

Re: MTH GS4 Daylight
Hey,

Ik heb er ook een in mijn bezit.
Echter daar heb ik geen plezier van. Tot twee maal toe de decoder defect en steeds gedoe met rook vloeistof. Alle elektronica heb ik er nu uit gesloopt en er komt ooit wel weer een nieuwe decoder in. Want ze is te mooi om op een plank te verstoffen  O:-D

Gr Mark
Re: MTH GS4 Daylight
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: MTH GS4 Daylight
Hola Mark,

Tja, deze twee GS4-tjes doen het prima. Hoewel ik ook gedonder met MTH heb (oa. 4-8-8-4 big boy en 4-6-6-4 challenger) doen deze twee mooie dames het gelukkig uitstekend. Afkloppen maar...

H la P
Fred
Re: MTH GS4 Daylight
Lid sinds: 2014

offline
Re: MTH GS4 Daylight
Laten we eerlijk zijn de MTH zijn geen dure loks dus ze zullen ergens op moeten besparen en vaak gaan dat te koste van rij en werk eigenschappen.
Zou Märklin een vergelijkbaar model maken dat kost dat ruim boven de duizend ofwel een markt die geld kost dus niet aantrekkelijk om in te investeren jammer maar het is niet anders.
Re: MTH GS4 Daylight
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: MTH GS4 Daylight
Hola Mark,

Geen idee of datgeen je schrijft waar is. De stomers zijn toch behoorlijk aan de prijs, hoor. En zolang de MTH-tjes het doen, zijn ze top. Ook qua detaillering laten ze  oa Marklin ver achter zich. Maar ja, dan moeten ze het wel doen...

H la P
Fred
Re: MTH GS4 Daylight
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: MTH GS4 Daylight
Hoe dan ook Fred, in ieder geval zijn het mooie machines. :arrow: :thumbup:
Bedankt weer voor het delen.
Re: MTH GS4 Daylight
Lid sinds: 2008

offline
Re: MTH GS4 Daylight
Zet je roze M eens af Mark en verdiep je even in de MTH prijzen . Een S3/6 kost gewoon even 545 eurie hier . Deze was helemaal van metaal en zelfs de tender ook ,  daar waar M een plastic ding van maakt . Een BB van hun kost ook zo'n 700 eurie . En qua  detaillering zijn ook nog mooier ook . Ik heb dan wel geen goede ervaring met hun sound decoders , maar das een ander verhaal .

Mvg Jan
Re: MTH GS4 Daylight
mbekker
gast

Re: MTH GS4 Daylight
Hoi Fred,

Ik heb daarnaast twee Gp35 van mth. Die doen het perfect. De Southern pacific stoomlocs hebben ook een bijzondere fluit ergens bij f18 of hogere functie toets.

Gr Mark
Re: MTH GS4 Daylight
Lid sinds: 2011

offline
Re: MTH GS4 Daylight
is het jullie al gelukt om met de fluit te spelen, want mij is het nog niet gelukt
Re: MTH GS4 Daylight
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: MTH GS4 Daylight
Haha Bjr, zoals jij dit neerpent, gaan mijn gedachten toch onwillekeurig richting een totaal andere hobby van me....  :P

Maar ik vermoed dat je de zogenaamde "quillable whistle" bedoelt.
Als ik het goed heb, kan je die enkel aansturen met MTH's eigen DCS controller. Daar zit een soort wieltje op waarmee je de toon kunt knijpen/verlagen en verhogen. Met mijn MS2 krijg ik dat niet voor elkaar

H la P
Fred
Re: MTH GS4 Daylight
Lid sinds: 2011

offline
Re: MTH GS4 Daylight
ik bedoelde quillable whistle ja, maar terwijl ik het neer zetten dacht ik er zelf ook al aan  ;)

mth heeft ook een dcc controller misschien dat het daar ook mee gaat

mvg Jessie 
Re: MTH GS4 Daylight
Lid sinds: 2014

offline
Re: MTH GS4 Daylight
Ik heb geen roze bril op het was alleen als voorbeeld bedoelt misschien was ik niet duidelijk genoeg ;)
De loks die hier boven worden beschreven zijn voor wat ze kunnen en hoe ze er uit ziet gewoon te goedkoop als je dit ook met hele goede kwaliteit wilt maken is een prijs tussen de 1500 a 2000 euro realistischer om er ook nog geld mee te kunnen verdienen.

@fred misschien dat je de loks eens moet testen met een volwaardige DCC centrale de MS2 heeft gewoon beperkingen de MS2 ondersteunt maar tot F15 en bvb een CS2/3 of Ecos2 gaan minimaal tot f28.
Ik kan wel een keertje langs komen met mijn CS2 als je dat leuk lijkt.

Re: MTH GS4 Daylight
Lid sinds: 2011

offline
Re: MTH GS4 Daylight
welke rook olie gebruiken jullie voor de mth loks, ik heb er laatst die fles die op een trein lijkt sr24 ingedruppelt maar is volgens mij niet goed aan geslagen, want er kwam niet veel rook
Re: MTH GS4 Daylight
Lid sinds: 2011

offline
Re: MTH GS4 Daylight
is er niemand die me kan helpen
Re: MTH GS4 Daylight
Ben den Hollander
gast

Re: MTH GS4 Daylight
Seuthe of Esu lees ik bij de buren (is allebei hetzelfde trouwens).
Re: MTH GS4 Daylight
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: MTH GS4 Daylight
Hola
MTH doet bij haar locs standaard een flesje rookvloeistof. Dat werkt uitstekend. Ik heb ook ooit een liter vloeistof van een onbekend merk op een beurs bemachtigd. De seuthes doen het daar prima op, de MTH-tjes een pak minder. Daarom dus een nabestelling bij MTH gedaan. Problem solved.
H la P
Fred
Re: MTH GS4 Daylight
Lid sinds: 2009

offline
Re: MTH GS4 Daylight
Geïnspireerd door dit draadje (foto's genomen in een restaurant alhier):

Untitled by ChristiaanM, on Flickr

Untitled by ChristiaanM, on Flickr

Untitled by ChristiaanM, on Flickr

Puur ter vermaak.

Met vriendelijke groet,
William
Re: MTH GS4 Daylight
Lid sinds: 2011

offline
Re: MTH GS4 Daylight
bedankt voor de antwoorden, heb je het echt bij mth zelf besteld of ergens in nederland
Re: MTH GS4 Daylight
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: MTH GS4 Daylight
Ik heb het spul rechtstreeks bij MTH besteld. Google anders even voor dealers in NL
Dacht Harlaar in Badhoevedorp
F
Re: MTH GS4 Daylight
Lid sinds: 2011

offline
Re: MTH GS4 Daylight
oke hartelijk bedankt