Mooie bouwvorderingen aan je station René.

Het eerste kozijn in het station ziet er goed uit en geeft meteen mooi weer hoe het uiteindelijke plaatje gaat worden.
Succes met de verdere bouw van je mooie station.
Dank je.

Binnenkort nog de ramen erin en voegen en dan verder met de binnenkant.
Erg mooi gemaakt, en waardeer zeer eigen bouw.

(Nu weet ik niet hoe groot het assortiment voor groot spoor is).
Maar je heb nu wel veer eer van je werk.
Dank je wel.

Er is genoeg te koop, maar ik wil zoveel mogelijk zelf bouwen.
2800 dakleien ga er maar aanstaan.
Het wordt een imposant gebouw René, en uniek want jij bent de enige die hem zo heeft 
Het is inderdaad wel veel werk, maar wat je zegt, ik heb straks wel iets unieks op mijn baan.

Je station wordt een beauty.
Je geduld bij het bouwen geeft een mooi plaatje.
Succes / plezier met vervolg.
Dank je wel en gaat helemaal goed komen.

Mooi werk, René 
Je zult wel nog een flesje houtlijm nodig hebben, in een fles zitten maar ongeveer 5000 druppels 
Bedankt.

Ik heb gelukkig nog een flesje op voorraad en als die op is even naar de Action.
Daar gaan veel roerhoutjes in zitten en het mooie is, we gaan ze nog terug zien ook.
Kozijn ziet er ook goed uit maar zou het niet nog mooier zijn om er eerst een latei boven te maken.
Gewoon een balkje horizontaal en beetje beton kleur geven.
Maakt het net wat realistischer.
Een grotere schaal werken is wel vaak prettiger maar het nadeel is dat je steeds meer details moet toepassen.
Doe je het niet valt het niet op, doe je het wel dan valt het wel op en maakt het de boel net even wat mooier.
Het is maar goed dat ik genoeg roerhoutjes besteld heb.

Bedankt voor het bouwkundig advies.

Een latei ga ik nu denk ik niet meer plaatsen (dan wordt het raam wel erg klein), maar hou dit wel in mijn achterhoofd voor het volgende gebouw.
: Wat de latei betreft heb je wel gelijk, maar andere kant kun je in gedachte ook denken, dat de latei achter het hout zit. Het is natuurlijk geen dragende houtconstructie maar een bedekking van een misschien slechte muur of zo.
Dan zou ik eerder het kozijn iets dieper plaatsen, waardoor het lijkt, alsof het hout er in een later stadium tegenaan is gebracht.
Voor de latei heb ik niet echt ruimte, maar de kozijnen steken een heel klein beetje uit, niet goed zichtbaar op de foto.
De gevel van het hoofdgebouw voorzien van hout en het eerste kozijn is geplaatst.
Klein detail: kozijn ligt in hetzelfde vlak als de gevel. Fraaier is inspringen of uitspringen.
Aldus deze azijnzeiker.....
De kozijnen steken een heel klein beetje uit, dus dat heb ik het toch wel goed gedaan.

Maar bedankt voor de tip.
Gr.
René