Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Geluidsdecoder inbouwen in NS1652 van set 29256

Gestart door Steem zaterdag 05 mei 2018, 20:30:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Geluidsdecoder inbouwen in NS1652 van set 29256
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Geluidsdecoder inbouwen in NS1652 van set 29256
Toen ik een jaar geleden de hobby oppakte vond ik de 2-tonige tyfoon uit de NS1652 helemaal geweldig. Nu baal ik eigenlijk een beetje van dit minimale kunstje. Ik zit er daarom aan te denken om de ingebouwde decoder te vervangen door een ESU Lopi M4. Als ik zo naar de exploded view kijk is dat slechts een kwestie van de 21 pins decoder vervangen. Is het de moeite waard om ook de ingebouwde speaker te vervangen?
Re: Geluidsdecoder inbouwen in NS1652 van set 29256
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Geluidsdecoder inbouwen in NS1652 van set 29256
Deze speaker heeft hetzelfde E nummer als bijvoorbeeld de speaker van de DD AR lok met meer geluidsfuncties. In theorie zou het dus niet nodig hoeven zijn. Maar zit er niet altijd een speaker bij ESU Loksound set? ESU spreekt zelf over vernieuwde en verbeterde 4 Ohms speaker bij de Loksound 4. Vervang je hem toch, heb je sowieso een goede speaker erin zitten.
Re: Geluidsdecoder inbouwen in NS1652 van set 29256
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Geluidsdecoder inbouwen in NS1652 van set 29256
Ja klopt, er wordt een prima speaker bijgeleverd. Dus ik kan het altijd proberen en als het niet bevalt alsnog de speaker vervangen. Voordelen van de oude speaker houden is dat het weer een werkje scheelt (hoe simpel ook) en dat de loc origineler blijft. Bedankt voor je antwoord.