Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

ModelSpoorOpZolder - Kleine module voor onder schuine gedeelte gemaakt...

Gestart door EKdesign woensdag 02 mei 2018, 21:31:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: ModelSpoorOpZolder - Foto update 3 maart 2019
Met een beetje inlevingsvermogen, zie je in gedachten het eindresultaat al voor je prachtig tot zover. :arrow: :thumbup: :thumbup:
Veel sucsez met de verdere bouw.
Re: ModelSpoorOpZolder - Foto update 3 maart 2019
Ziet er allemaal geweldig uit  :thumbup: :thumbup:
Re: ModelSpoorOpZolder - Foto update 3 maart 2019
Hoi Erik.
Dat zijn weer prachtige updates en alles wordt nu gelijk ook een stuk aantrekkelijker om naar te kijken! :thumbup:
Ook erg mooi dat je de baan van laag naar hoog opbouwt, dit geeft een prachtige dieptewerking en je kunt alles goed zien.
De scenery komt op deze manier mooi in beeld en ook het treinenverloop is spectaculair.

Veel plezier en succes en...?. op naar de volgende updates! :D

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
ModelSpoorOpZolder - Video update nummer 2, maart 2019
Hallo allemaal,

In deze video heb ik mijn baan getest met een camera op een wagon die wordt voortgeduwd door een trein, het is een GoPro5 camera in Full-HD kwaliteit. Ik vind dat leuk oom eens te doen nu de baan nog kaal is en om later terug te kijken als er aan de scenery is gewerkt. Het bergspoor moet nog worden gedigitaliseerd en is nu niet in de opname te zien. Het is zeker geen spectaculaire video maar puur voor mezelf om later terug te kijken en dan met name de verschillen :-)

Vanavond de baanrand wit verven die ik gisteren had geplamuurd (schroefgaatjes e.d.) zodat het er wat netter uitziet. Verder ben ik met gips muurtjes bezig geweest bij het 1e viaduct en ook op kleur gebracht, heerlijk zo rommelen met dit slechte weer. Komend weekend alleen zaterdag wat tijd en ga ik aan de verlichting werken onder de baan en kan er weer een puntje af van mijn to-do  lijst ;-)
Nogmaals, de video is niet spectaculair of zo, puur om vanuit een ander perspectief te kijken of het goed gaat tijdens het rijden, en het rijdt allemaal als een trein  :P   
Zo, nu naar de zolder om wat te verven.

Veel plezier........






Tot de volgende update !!

Groet,
Erik
Re: ModelSpoorOpZolder - Video update nummer 2, maart 2019
Nog 3 foto`s waar ik mee bezig ben behalve rijden  :D







Gr. Erik
Re: ModelSpoorOpZolder - Video update nummer 2, maart 2019
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: ModelSpoorOpZolder - Video update nummer 2, maart 2019
Erik,

man man, wat is dat een prachtbaan,
heb de volle 12+ minuten zitten genieten van deze prachtig in beeld gebrachte baan
daar ga je nog veel rijplezier aan mogen beleven en zeker zo veel knutselplezier erbij
enkel stel ik me de vraag, kan je overal goed bij als er zich een incident voordoet, of lijkt het zo op de film dat alles ingesloten zit
maar ik moet zeggen , dit is een aan om jaloers op te zijn
Prachtig

veel plezier gewenst
grts Freddy
Re: ModelSpoorOpZolder - Video update nummer 2, maart 2019
Lid sinds: 2011

ben blij dat ik M rij

offline
Re: ModelSpoorOpZolder - Video update nummer 2, maart 2019
Hallo. Erik

Geweldig gedaan top top top
Toch een vraagje
Zie her en der wat duck tape zitten t.b.v. De bedrading
Heb dit nl nog nooit ergens gezien.
Blijft dit wel goed en langdurig zitten vraag ik nu nu af

Grt

John
Re: ModelSpoorOpZolder - Video update nummer 2, maart 2019
Citaat van: Kelderspoorder op dinsdag 12 maart 2019, 21:02:14
Erik,

man man, wat is dat een prachtbaan,
heb de volle 12+ minuten zitten genieten van deze prachtig in beeld gebrachte baan
daar ga je nog veel rijplezier aan mogen beleven en zeker zo veel knutselplezier erbij
enkel stel ik me de vraag, kan je overal goed bij als er zich een incident voordoet, of lijkt het zo op de film dat alles ingesloten zit
maar ik moet zeggen , dit is een aan om jaloers op te zijn
Prachtig

veel plezier gewenst
grts Freddy

Hoi Freddy,
Ik kan van onder de baan overal goed bij, in mijn eerder geplaatste foto`s kun je zien dat het een open frame bouw is behalve bij het station, daar staan 3 kasten onder de baan die ik naar voren kan schuiven als ik iets onder de baan moet doen, is dus rekening mee gehouden. Op dit moment staat er best nog veel "rommel" onder de baan maar dat ruim ik op als het zaagwerk e.d. klaar is. Het enige waar ik niet bij kan onder vandaan is de tunnel rechts in de hoek richting bergstation, dit moet van bovenaf en ik zal daar laten een soort luik van maken, uitneembaar gedeelte maar dat komt goed. Ik zal binnenkort wel eens wat foto`s maken van onder de baan, eerst nog wat licht aansluiten ;-)
Dank voor je leuke bericht  :thumbup:

gr. Erik
Re: ModelSpoorOpZolder - Video update nummer 2, maart 2019
Citaat van: POEL op dinsdag 12 maart 2019, 21:47:00
Hallo. Erik

Geweldig gedaan top top top
Toch een vraagje
Zie her en der wat duck tape zitten t.b.v. De bedrading
Heb dit nl nog nooit ergens gezien.
Blijft dit wel goed en langdurig zitten vraag ik nu nu af

Grt
John

Hoi John,

Dit ga ik nog verbeteren met speciale kunststof draadgeleiders, duck-tape blijft zeker wel zitten maar voor hoelang weet ik niet, zal een keer verweren vermoed ik en dat wil ik voorkomen. Ook hier gaan we nog wat verbeteringen in aanbrengen alvorens we echt met de scenery gaan beginnen  :D
Dank voor je positieve bericht  :thumbup:

Gr. Erik
Re: ModelSpoorOpZolder - Video update nummer 2, maart 2019
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: ModelSpoorOpZolder - Video update nummer 2, maart 2019
Erik,

Wat een pracht film van je baan in wording. :thumbup:
Altijd erg leuk dit soort film met de camera over de baan heen en nu weten we ook hoe de treinen in het schaduwgedeelte gaan rijden. :P
Succes met de verdere bouw van je mooie baan.

Groet Michel
Re: ModelSpoorOpZolder - Video update nummer 2, maart 2019
Mooie opname van een mooie baan. Het rijdt zo te zien heel goed, geen haperingen. Knap hoor. De Full HD is ook heel prettig om naar te kijken. Beter dan die ali express cam-opnames :).
Re: ModelSpoorOpZolder - Video update nummer 2, maart 2019
Leuk filmpje ondanks dat je zelf zegt niet spectaculair. Ik denk dat het mooi beeld geeft. Ook de scenery komt al goed tot zijn recht
Gr henk
Re: ModelSpoorOpZolder - Video update nummer 2, maart 2019
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: ModelSpoorOpZolder - Video update nummer 2, maart 2019
Hoi Erik,

Leuk om de baan op deze manier te bekijken  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: ModelSpoorOpZolder - Video update nummer 2, maart 2019
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: ModelSpoorOpZolder - Video update nummer 2, maart 2019
Mooie rit Erik! geeft een prachtig overzicht, en dus ook heel goede kwaliteit beelden!
Re: ModelSpoorOpZolder - Video update de "verandering"
Hallo allemaal,

Na een lange radio stilte van mijn kant werd er toch wel degelijk veel aan de baan gedaan. Ik was niet tevreden over met name mijn opstelsporen en de plaats van het station. Dit heeft mij doen besluiten de boel gedeeltelijk af te breken en weer op te bouwen na veel plannen ;-) Inmiddels rijd het als een trein en ben ik nu zelfs al begonnen met de scenery, op rijden na toch wel het leukste om te doen.
Vanaf nu worden er zo nu en dan weer foto`s geplaatst, LET OP het is en blijft een hobby voor in de winter, anders ben ik aan de waterkant te vinden. :-)
Video is verwijderd ivm copyright, grrr...

Intussen het forum wel gevolgd, nieuwe hobbyisten zien komen, zeer grote wijngaarden zien ontstaan, schaduwstations zien bouwen waar je u tegen zegt etc ...

Tot de volgende update !!

Groet,
Erik
Re: ModelSpoorOpZolder - Video update de "verandering"
Mooie impressie, Erik :thumbup:
Re: ModelSpoorOpZolder - Video update de "verandering"
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: ModelSpoorOpZolder - Video update de "verandering"
Erik,

Met veel plezier naar je uitgebreide verbouwverslag gekeken. Alles (inclusief film) ziet er zeer verzorgd uit, met oog voor detail. Van mij mag je wat vaker updates plaatsen :D.

Groeten,
Wico
Re: ModelSpoorOpZolder - Video update de "verandering"
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: ModelSpoorOpZolder - Video update de "verandering"
1 stap terug, 2 stappen voorruit Erik. En belangrijkste, het is nu naar je zin. We verheugen ons alweer op de mooie aankleding die je altijd realiseert.

vr gr Arie
Re: ModelSpoorOpZolder - Video update de "verandering"
Mooie video opnamen. Compliment :important:
Re: ModelSpoorOpZolder - Video update de "verandering"
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: ModelSpoorOpZolder - Video update de "verandering"
Wauw hoi Erik, geweldig wat jij ons allemaal laat zien, het begint een gewoonte te worden dat jij de baan een stuk of in zijn geheel afbreekt maar wat je er voor terug bouwt overtreft het voorgaande dan weer.

Ook de manier waarop je alles in beeld gebracht hebt in combinatie met de muziek is  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: ModelSpoorOpZolder - Video update de "verandering"
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: ModelSpoorOpZolder - Video update de "verandering"
Erik,

Met veel plezier naar je film gekeken.
Alles mooi beschreven wat je ging doen en alles is prachtig afgewerkt en wat rijd het erg mooi bij je een plezier om naar te kijken.
Je scenery kunsten zijn geweldig en een inspiratiebron voor mij.
Kom maar op met de volgende update Erik.

Groet Michel
Re: ModelSpoorOpZolder - Video update de "verandering"
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: ModelSpoorOpZolder - Video update de "verandering"
Hallo Erik,

Ja inderdaad, het was veel te lang stil in dit topic! Maar je hebt er tijdens de radiostilte wel iets heel moois van gemaakt. Mooie film, daar heb ik lekker van genoten. :thumbup:

Laat je vanaf nu weer iets vaker wat van jouw mooie bouwkunsten zien?

Re: ModelSpoorOpZolder - Video update de "verandering"
Heb je filmpje enkele malen bekeken, supermooi wat je gecreeërd hebt, een streling voor het oog  :thumbup:
Re: ModelSpoorOpZolder - Video update de "verandering"
Ha die Erik.
Het was een jaartje stil maar het weerzien is groots! :thumbup:
Mooie film en prachtige updates.
Bijzonder leuk om alles weer eens in volle glorie te kunnen bewonderen.

Nog veel (af)bouw plezier toegewenst.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: ModelSpoorOpZolder - Video update de "verandering"
Hallo Erik,

Het is alweer een jaar geleden dat je de laatste update hebt laten zien. Maar man wat ben je tekeer gegaan. Bijna alles afbreken en dan opnieuw beginnen. Het resultaat mag er zijn en dan ook op film zetten, wat prachtig is gedaan. Ik ga er vanuit dat de aankleding en afwerking van hetzelfde niveau zal zijn als  je vorige baan. De treinenloop ziet er mooi uit en de toegang tot de schaduwsporen is prima te doen.  Veel succes met de verdere bouw van "Oberndorf" .

Mvg,
Wim
Re: ModelSpoorOpZolder - Video update de "verandering"
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: ModelSpoorOpZolder - Video update de "verandering"
Hey Erik,

De radiostilte heeft toch een mooi resultaat opgeleverd.
Met veel aandacht en genot naar jou film gekeken. Het was het wachten op deze update meer dan waard.

Maar met de volgende update  moet je zo lang toch maar niet wachten ;) ;)
Ik kijk er nu al naar uit :) :)

Grts Freddy
ModelSpoorOpZolder - De Boerderij.
Hallo allemaal,

Dank allemaal voor de leuke berichten en het toch massaal bekijken van mijn video, TOP.
Het is weer leuk om terug te zijn en diverse mensen hebben mij gevraagd wat vaker iets te plaatsen hier op het forum, nou bij deze dan  :P
Ik ben gisteren bezig geweest met diverse updates van mijn Ecos, wat uiteindelijk gelukt was en ben weer up-to-date.
Daarna bezig geweest met de boerderij meest rechts van de baan, is nog niet geheel af maar wilde toch alvast wat foto`s delen hier.

Hieronder wat foto`s:















Overzicht van de rechterkant van de baan waar ik met de boerderij ben bezig geweest:


Nog twee foto`s onder de boerderij bij het gebouw op de hoek en net uit de tunnel:






Tot de volgende update :-)

Met vriendelijke groet,
Erik
Re: ModelSpoorOpZolder - De Boerderij.
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: ModelSpoorOpZolder - De Boerderij.
Mooie boerderij met een vrolijk landelijk sfeertje.  :thumbup:
ModelSpoorOpZolder - Kleine module voor onder schuine gedeelte gemaakt...
Hallo allemaal,

De laatste dagen aan een kleine module gewerkt die onder het schuine gedeelte zit rechts, ik maak hem als kleine module en schuif hem daarna op zijn plaats, werkt toch wat prettiger.
Ik heb een strook multiplex gebruikt als ondergrond, een blok piepschuim als rotspartij, dit wel bewerkt uiteraard, daarna behandeld met gips, geverfd en daarna de scenery erop. 

Hieronder wat foto`s:

































Komend weekend zal ik wat foto`s maken als de kleine module is ingebouwd  :P
Blijf gezond en lekker bezig met de hobby allemaal. :D

Tot de volgende update :-)

Met vriendelijke groet,
Erik
Re: ModelSpoorOpZolder - Kleine module voor onder schuine gedeelte gemaakt...
Bedankt voor deze mooie update Eric en ook fijn om een "how-to" te zien. Complimenten voor je mooie baan. Dat inspireert enorm.
Re: ModelSpoorOpZolder - Kleine module voor onder schuine gedeelte gemaakt...
Prachtig staaltje modelbouw Erik, mooi in beeld gebracht.

Luc
Re: ModelSpoorOpZolder - Kleine module voor onder schuine gedeelte gemaakt...
Erik,

Altijd leuk om naar een update van je te kijken zoveel details en zo mooi gemaakt krijg altijd een glimlach op mijn gezicht als ik er naar kijk.

Groet Michel
Re: ModelSpoorOpZolder - Kleine module voor onder schuine gedeelte gemaakt...
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: ModelSpoorOpZolder - Kleine module voor onder schuine gedeelte gemaakt...
Hoi Erik,

Het is al een tijdje stil bij jou op zolder, is er nog wat nieuws onder de zon.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: ModelSpoorOpZolder - Kleine module voor onder schuine gedeelte gemaakt...
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: ModelSpoorOpZolder - Kleine module voor onder schuine gedeelte gemaakt...
Citaat van: EKdesign op vrijdag 03 april 2020, 19:45:35
Komend weekend zal ik wat foto`s maken als de kleine module is ingebouwd  :P
Ehhh, die kleine module, ging daar iets mee mis?  8)
Re: ModelSpoorOpZolder - Kleine module voor onder schuine gedeelte gemaakt...
Hallo forumleden,

Wandelde is door oude topics, wat mij opviel is dat Erik nu als gast genoteerd staat. Jammer dus er komen geen update's meer. Vondt dit topic altijd een inspiratiebron. Daar ik de bouwactiviteiten en de updates super vondt. Keek trouwens naar meerdere oude topics waar helaas geen updates geplaatst worden.  :-(

Erik hoop toch dat er weer eens een update van je te zien krijgt, anders het ga je goed.  :thumbup:
Re: ModelSpoorOpZolder - Kleine module voor onder schuine gedeelte gemaakt...
Zeker jammer om te lezen dat er geen update's meer komen van Erik zijn prachtige scenery kunsten en baan.
Helaas weer een forumlid weg die vele waaronder mij inspireerden met zijn prachtige baan.

Groet Michel
Re: ModelSpoorOpZolder - Kleine module voor onder schuine gedeelte gemaakt...
Weg is weg mannen, het is een komen en gaan op fora. Mensen stoppen met de hobby, hebben mogelijk privé problemen, worden ziek of gaan dood, het hoort bij het leven.
Er is altijd inspiratie genoeg te vinden om zelf wat van je baantje te maken.

Gr, Ben.
Re: ModelSpoorOpZolder - Kleine module voor onder schuine gedeelte gemaakt...
 @citaat2 sommigen komen ook meerdere malen terug  :D


mvg,
Michel