Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

ModelSpoorOpZolder - Kleine module voor onder schuine gedeelte gemaakt...

Gestart door EKdesign woensdag 02 mei 2018, 21:31:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: ModelSpoorOpZolder 3.0 - Aanpassing niveau 0-1-2
Jammer dat je het station recht hebt moeten leggen. Maar het is voor een goed doel :)
Re: ModelSpoorOpZolder 3.0 - Weer terug van vakantie!
Goedemorgen allemaal,

Na 2 maanden radiostilte door het warme weer en een schitterende vakantie in Oostenrijk van 3 weken wordt het langzamerhand weer tijd om de hobby op te gaan pakken. Binnenkort ga ik met de bouw van niveau 2 verder aan de slag, betekent verder met opbouwen, rails plaatsen, het maken van blokken etc.
Op de camping kwam ik de N - Modelspoorder Bob Vermeulen wederom tegen, zijn website is : http://www.bobvermeulen.com  , natuurlijk veel over de hobby gepraat, hij stond vorig jaar op de camping naast me, nu 2 paadjes verder. Ook hij heeft net als ik voor volgend jaar alweer geboekt. Ook zal er een bezoekje op de heenreis worden ingepland bij Peter Porsche, net voor de grens van Oostenrijk om dit moois eens in het echt te gaan aanschouwen. Dit jaar samen met Bob een dagje wezen treinen spotten in de buurt van Villach, ook de draaischijf weer bezocht en veel moois gezien.

Hieronder wat foto`s:




























Tot binnenkort met een nieuwe update ;-)

Met vriendelijke groet,
Erik
Re: ModelSpoorOpZolder 3.0 - Weer terug van vakantie!
Hoi Erik,

Mooie foto?s van een geslaagde vakantie zo te lezen.

Ben benieuwd naar de modelbaanupdate😀

Groeten Sander.
Re: ModelSpoorOpZolder 3.0 - Weer terug van vakantie!
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: ModelSpoorOpZolder 3.0 - Weer terug van vakantie!
Erik,

Altijd leuk om medehobbyisten te ontmoeten op de vakantie.
Prachtige foto's laat je ons zien. :) :thumbup:
Ik neem aan dat je ook inspiratie heb opgedaan voor ModelSpoorOpZolder 3.0 ?

Groet Michel
Re: ModelSpoorOpZolder 3.0 - Weer terug van vakantie!
Erik

Blij te lezen dat je vakantie mooi en geslaagd is, en ja Peter Porche is er ook veel te zien.

Mooie foto's gemaakt, die draaischijf lijkt me graaf om dat ooit eens in het echt te mogen bekijken.
Hier zit een weekje zwemparadijs er nog aan te komen, met ingang vanaf morgen vroeg  :P
Re: ModelSpoorOpZolder 3.0 - Weer terug van vakantie!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: ModelSpoorOpZolder 3.0 - Weer terug van vakantie!
Hoi Erik,

Bedankt voor de mooie foto,s de Taurrussen staan er prachtig op.
Altijd leuk om mensen te ontmoeten die dezelfde hobby delen, ik sta zelf in het voorjaar altijd een paar dagen op de camping en daar tref ik ook altijd twee modelspoorders  :)

Ik kijk uit naar je update, altijd inspirerend.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: ModelSpoorOpZolder 3.0 - Weer terug van vakantie!
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: ModelSpoorOpZolder 3.0 - Weer terug van vakantie!
Hoi Erik, mooie foto's zeg.

Ik weet niet of die Taurus met/van Task Force Cobra erop al is in model variant anders hoop ik dat die ooit uitgebracht word want wat een machtig mooie machine is dat!
Re: ModelSpoorOpZolder 3.0 - Weer terug van vakantie!
Hello Erik

mooie foto's zeg, zowel van de loks als de draaischijf. Dat spinnenwiel erboven is echt indrukwekkend.
Het Porsche museum staat ook op mijn bucketlist.

Groetjes uit Edmonton

Luc
ModelSpoorOpZolder Update: niveau 3 in opbouw.
Goedemorgen allemaal,

Ten eerste wil ik iedereen fijne kerstdagen wensen en alvast een voorspoedig 2019  :D

Ten tweede kan ik jullie mededelen dat ik weer sinds 2 weken aan mijn baan aan het werk ben, erg druk geweest sinds de zomervakantie met werk en klussen in en rond het huis. Aangezien ik nu een weekje vakantie heb kan ik weer rustig verder bouwen. Niveau 1 en 2 zijn geheel gebouwd en gedigitaliseerd, alle wissels zijn aangesloten, blokken gemaakt en verwerkt in koploper. Uiteraard veel getest voor zover mogelijk. Nu dus begonnen met het station gedeelte, niveau 3. Na veel wikken en wegen toch weer besloten om het station schuin te leggen, toch wat realistischer en mooier vind ik zelf. Alle rails op niveau 3 ligt los en ik ben er nog mee aan het puzzelen, met name links. Ik had gisteren heel wat uurtjes lopen puzzelen en ga er zo weer mee verder, is nog niet naar mijn zin maar met rails in mijn handen schuiven gaat sneller dan alles voorwerken in Wintrack. Ik heb nog wat foto`s gemaakt van de status van de baan, let niet op de rommel, komt wel weer goed  :P
De komende tijd zal ik dus weer wat vaker updates plaatsen.

Hieronder wat foto`s:




























Tot binnenkort met een nieuwe update ;-)

Met vriendelijke groet,
Erik
Re: ModelSpoorOpZolder - Niveau 3 in opbouw.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: ModelSpoorOpZolder - Niveau 3 in opbouw.
Ha die Erik.
Geweldig om te zien dat er weer vele bouw activiteiten zijn aan het modelspoor op zolder! :D
De inkijk in een schuin aangelegd station is véél mooier dan recht op de baan maar kost meestal wel wat meer ruimte, maar dat is bij jou geen probleem.

Voor jou ook gezellige Kerstdagen en alvast een geweldig en gezond 2019.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: ModelSpoorOpZolder - Niveau 3 in opbouw.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: ModelSpoorOpZolder - Niveau 3 in opbouw.
Erik,

Aller eerst jij en de familie ook fijne feestdagen en een gezond 2019 toegewenst.

Prachtige update laat je weer zien na de zomervakantie. :)
Het station komt zeker mooi tot zijn recht zo schuin op je baan hier heb ik ook mijn station diagonaal neergelegd op zolder zodat ik het station wat langer kon maken en ik er van beide kanten bij kan komen.

Het schuiven met rails vindt ikzelf ook altijd leuker als rommelen in mijn geval Anyrail nu kan je meteen zien of het goed legt en of het goed aanvoelt want dat gevoel mis je toch dan op een beeldscherm.
Hier zit ik soms nog wat te schuiven met rails en dan alleen in het rangeerterrein want de baan is perfect zo daar verander ik niks meer aan ja later komt er misschien nog een verdieping bij onder het station om wat treinen op te stellen mocht het vol worden in de drie schaduwstation. :D

Succes met het schuiven van de rails gaat helemaal goed komen jouw kennende en ik kijk uit naar je volgende update(s).

Groet Michel
Re: ModelSpoorOpZolder - Niveau 3 in opbouw.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: ModelSpoorOpZolder - Niveau 3 in opbouw.
Hey Erik,

Goed om te lezen dat er weer gebouwd wordt, van jou baan geniet ik altijd en hoop daar ooit eens in de buurt van te komen.

Kom maar op met de update,s ik kijk er naar uit.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: ModelSpoorOpZolder - Niveau 3 in opbouw.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: ModelSpoorOpZolder - Niveau 3 in opbouw.
Wat een heerlijke grote baan wordt dit :thumbup: :thumbup: :thumbup:
En gewoon lekker schuiven met rails en wissels tot t naar je zin is. Baanontwerpprogramma's zijn leuk, maar dit is leuker!
Re: ModelSpoorOpZolder - Niveau 3 in opbouw.
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: ModelSpoorOpZolder - Niveau 3 in opbouw.
Mooi om te zien dat er weer in rap tempo gebouwd wordt!
Jou kennende zal het niet lang duren voor er weer rond gereden kan worden. Hopen dat het sporenplan e.d. goed bevalt.

Gr Richard
Re: ModelSpoorOpZolder - Niveau 3 in opbouw.
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: ModelSpoorOpZolder - Niveau 3 in opbouw.
Hoi Eric, dat beloofd weer een prachtige baan te worden. Succes en fijne 2e kerstdag.
vr gr Arie
Re: ModelSpoorOpZolder - Niveau 3 in opbouw.
Hoi Eric,

Leuk om weer een update te zien. Laat ze maar komen 👍.

Je bent echt een kei in banen bouwen. Netjes en mooie hoogteverschillen. En je station schuin neerleggen is altijd mooier vind ik.

Fijne vakantie nog en succes met bouwen.

Groeten Sander.
Re: ModelSpoorOpZolder - Niveau 3 in opbouw.
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: ModelSpoorOpZolder - Niveau 3 in opbouw.
Mooie update Erik!
Vraagje: je spreekt over 3 niveaus? hoe kom je bij de "middelste", ik neem aan ook van onderen? Of is het landschap in verschillende niveaus?
Re: ModelSpoorOpZolder - Niveau 3 in opbouw.
Hoi Ernst,

Niveau 3 is inderdaad het middelste niveau en vanaf onderen kan ik geheel bij het station, even een kast eronder vandaan schuiven en we hebben een prima werkhoogte ;-) Ook elders op dit niveau kan ik er van onderen bij, wordt een flink berglandschap dus veel hoogte verschillen. Er zal veel nu in module gaan worden gemaakt wat scenery betreft, ben ook geen 20 meer en moet aan mijn gezondheid denken, zeker de rug. Gisteren lekker de hele dag bezig geweest met het digitaliseren van het station, met name de rechterkant, blokken maken, wissels aansluiten en testen. Wat een hoop tijd kost dat toch, maar goed, alles had ik al goed voorbereid in de computer en op papier dus gewoon als het ware de handleiding volgen ;-) Aan de andere kant ben ik er nog niet helemaal uit hoe ik het ga uitleggen, heb al veel geschoven en gedaan maar nog niet met gewenst resultaat, vandaag nog wel wat tijd om ermee verder te gaan.

Dank voor je reactie en van de rest uiteraard ook  ;-)
Re: ModelSpoorOpZolder - Niveau 3 in opbouw.
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: ModelSpoorOpZolder - Niveau 3 in opbouw.
 :D Hey Erik ,

Ik zie dat je fraaie bomen hebt staan , maak je die zelf ?

Groeten Freddy

Re: ModelSpoorOpZolder - Niveau 3 in opbouw.
Hey Freddy,

Ik maak de bomen zelf, heb meerdere technieken maar 1 ervan heb ik nog oude foto`s, ik moest wel even graven in mijn oude foto bestanden maar ik heb er nog een paar gevonden, had het al eens in mijn oude draadje(s) geplaatst maar lijkt alweer een eeuwigheid geleden.  :D

Hieronder een kort foto verslag:



























Hoop dat je er wat aan hebt :-)

Groet,
Erik
Re: ModelSpoorOpZolder - Niveau 3 in opbouw.
Erik

Hoe dik zijn je paaltjes voor die bomen, heb hier een klein borensetje liggen.
De bomen zijn er heel erg mooi uit.


en het beste voor 2019 aan jou en je familie
Re: ModelSpoorOpZolder - Niveau 3 in opbouw.
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: ModelSpoorOpZolder - Niveau 3 in opbouw.
Prachtige update weer Erik en bedankt dat je de bomenbouw nog even terug haalt.
Re: ModelSpoorOpZolder - Nieuw binnengereden !!
Goedenavond,

Vandaag weer een dagje aan de baan gewerkt dus weer een foto update van de baan zoals hij nu is, het bergstation is geplaatst, althans de rails  ;)
Ook een mooi pakketje uit Duitsland ontvangen vanmiddag, afgelopen dinsdag besteld en nu al in huis, wel lekker zo op de zaterdag. De ontbrekende wissels had ik besteld, kunststof raillasjes, wissels aandrijvingen en een nieuwe lok. Ik vind die Vector modellen zo gaaf dat ik alvast een model van de SBB heb gekocht van Roco. Model die ik graag wil hebben van de OBB is nog niet leverbaar maar die komt er zeker. Was wel weer even wennen om de decoder in te lezen, was zo lang geleden dat ik best lang heb zitten prutsen voordat het werkte  :P

Hieronder wat foto`s.





















Roco 79956 Spoor H0 Elektrolokomotive 193 478 der SBB. Epoche VI mit Sound

Tot de volgende update  :D

Gr. Erik
Re: ModelSpoorOpZolder - Nieuw binnengereden !!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: ModelSpoorOpZolder - Nieuw binnengereden !!
Hoi Erik,

Ik ben reuze benieuwd naar je nieuwe loc en baan update, alleen zie ik geen enkele foto staan  :(


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: ModelSpoorOpZolder - Nieuw binnengereden !!
Hey Peter,

Dat snap ik niet, ik zie je wel staan en heb niks anders gedaan dan voorheen, zijn er meer mensen die geen foto`s zien?
Re: ModelSpoorOpZolder - Nieuw binnengereden !!
Ik zie alle plaatjes.
Re: ModelSpoorOpZolder - Niveau 3 in opbouw.
Citaat van: peterke33 op zaterdag 29 december 2018, 21:01:38
Erik

Hoe dik zijn je paaltjes voor die bomen, heb hier een klein borensetje liggen.
De bomen zijn er heel erg mooi uit.

Peterke,

Het is balsahout, de op maat geknipte ijzerdraadjes kun je er voorzichtig zo door drukken, je hebt er geen boor voor nodig :-)
Had je vraag over het hoofd gezien dus vandaar toch nog even een antwoord.

Groet,
Erik
Re: ModelSpoorOpZolder - Nieuw binnengereden !!
Peter,

Ik hoop dat je dit wel ziet :-)
Lok is van Roco AC digitaal met sound, rijd super.



groet,
Erik
Re: ModelSpoorOpZolder - Nieuw binnengereden !!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: ModelSpoorOpZolder - Nieuw binnengereden !!
Citaat van: EKdesign op zondag 13 januari 2019, 07:19:02
Hey Peter,

Dat snap ik niet, ik zie je wel staan en heb niks anders gedaan dan voorheen, zijn er meer mensen die geen foto`s zien?

Hey Erik,

Ik zit nu achter mijn pc en zie de foto,s staan  :thumbup: :thumbup:
Vanmorgen op de ipad zag ik ze niet terwijl ik normaal gesproken daar ook jou foto,s zie.

Prachtige Vectron heb je gekocht, ja Roco maakt prachtige modellen, dit vraagt wel om een filmpje met geluid  :favorite:

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: ModelSpoorOpZolder - Nieuw binnengereden !!
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: ModelSpoorOpZolder - Nieuw binnengereden !!
Erik,
Mooie vorderingen zijn er aan je baan gedaan. :) :thumbup:
De vectron is een prachtige loc en zeker in deze mooie kleurstelling. :thumbup:
Ik heb zelf ook één SBB vectron loc rijden hier op de baan en het blijft een plezier om daar na te kijken als hij langs komt rijden.
Heel veel rijplezier toegewenst met je aanwinst.

Groet Michel
Re: ModelSpoorOpZolder - Nieuw binnengereden !!
Hoi Erik

Je hebt weer een mooie loc gekocht, wens je er heel veel plezier mee en veilige kilometers
Re: ModelSpoorOpZolder - Nieuw binnengereden !!
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: ModelSpoorOpZolder - Nieuw binnengereden !!
Prachtige update Erik! de baan begint toch weer massieve vormen aan te nemen  :thumbup:
ModelSpoorOpZolder - Eerste Video en dus een samenvatting van 10 maanden bouwen.
Hallo allemaal,

Na 10 maanden bouwen heb ik maar eens een samenvatting gemaakt in de vorm van een video.  :D
Dit is de stand van zaken op mijn zolderkamertje en dus deel 1.
Ik heb niet al teveel geplaatst de laatste tijd vandaar deze video update, gemaakt met mijn telefoon dus de kwaliteit kan beter  :D

Veel plezier........






Tot de volgende update !!

Groet,
Erik
Re: ModelSpoorOpZolder - Eerste Video en dus een samenvatting van 10 maanden bouwen.
Hoi Erik, razendsnel en met een kwaliteit die we van je kennen. Vooral doorbouwen  :D.

vr gr Arie
Re: ModelSpoorOpZolder - Eerste Video en dus een samenvatting van 10 maanden bouwen.
Netjes Erik. :arrow: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: ModelSpoorOpZolder - Eerste Video en dus een samenvatting van 10 maanden bouwen.
Erik,

Mooie film van je baan en van het prachtige materiaal wat er langs komt rijden. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: ModelSpoorOpZolder - Eerste Video en dus een samenvatting van 10 maanden bouwen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: ModelSpoorOpZolder - Eerste Video en dus een samenvatting van 10 maanden bouwen.
Hoi Erik,

Geweldig wat je ons allemaal laat zien, dit is nog eens lekker wakker worden  :D

Deel 1 staat online, ik hoop dat er nog vele delen volden.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: ModelSpoorOpZolder - Eerste Video en dus een samenvatting van 10 maanden bouwen.
Mooi gemaakt, de baan en video  :thumbup:
Re: ModelSpoorOpZolder - Eerste Video en dus een samenvatting van 10 maanden bouwen.
Hallo Erik,

Ziet er super uit, en zie er naar uit voor de volgende delen.

M.vr.gr. Erwin
Re: ModelSpoorOpZolder - Eerste Video en dus een samenvatting van 10 maanden bouwen.
Ha die Erik.
Prachtig om nu alles eens in een film te kunnen bekijken! :thumbup:
Mooi om de bouw van je baan te volgen en ook nog eens een show met al je rijdend materieel.

Veel plezier en succes met de baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: ModelSpoorOpZolder - Eerste Video en dus een samenvatting van 10 maanden bouwen.
Gaaf gemaakt, Erik. Wat een plezier!
Grtz, Arjan
Re: ModelSpoorOpZolder - Eerste Video en dus een samenvatting van 10 maanden bouwen.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: ModelSpoorOpZolder - Eerste Video en dus een samenvatting van 10 maanden bouwen.
-Eric,
Jij hebt echt het onderste uit jouw "magic" kast gehaald. Een genot om naar te mogen kijken! Door nu veel te laten rijden, wordt er ook vanzelf 'getest' en komen er onvolkomenheden uit, die je dan nog kan repareren. Jouw idee is nu echt ontstaan; een baan om trots op te kunnen zijn! Doorgaan met jouw energie en wij kijken al uit naar jouw volgende "film"!
ModelSpoorOpZolder - Foto update 3 maart 2019
Hallo allemaal,

Dank voor de leuke reacties voor mijn geplaatste filmpje afgelopen week. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Inmiddels zijn we weer wat verder met indelen en bouwen aan de baan, het was en is takkenweer dit weekend maar op mijn zoldertje schijnt altijd de zon  :D
Ik heb hieronder wat foto`s geplaatst van de werkzaamheden en veranderingen, blijf toch steeds vernieuwen als het niet naar mijn zin is, dan bedoel ik de huisjes en industrie.

Hieronder wat foto`s en tekst:

Nog wat muurtjes geplaatst bij mijn viaduct en de gehele ronding met multiplex netjes afgewerkt, wat rotsen er langs en het is gelijk een ander gezicht.










De 4 muurdelen van gips met warme lijm vast gezet en afgewerkt met gips, links er rechts al gelijk een stukje gaas geniet, afwerking komt later.




Ik heb een klein stukje bovenleiding geplaatst in en net voorbij de tunnel, de muren op kleur gebracht en ook deze vast gezet.




Het industrie gebied heb ik na veel wikken en wegen toch verplaatst, anders kom ik in de knoei met mijn ideeën voor het bergdorp, door het idee met hoogte verschillen kwam dit niet uit.






Hierdoor moest ik een nieuwe plaats creëren voor mijn houthandel, en gevonden  :D




Hier nog een doorkijkje in de winkelstraat, alles staat gewoon nog los en kan nog veranderingen aanbrengen als ik wil, wel is er al een bruiloft  :P






Ik heb de onderkant van mijn brug alvast voorzien van multiplex, nu rijden de treinen vloeiend, er stonden alleen wat paaltjes onder, niet zo een veilig gevoel  :D




Dan heb ik nog wat overzicht foto`s gemaakt, zo ziet het er nu uit.












En natuurlijk de treinen lekker laten rijden, kunnen ze terwijl ik bezig ben leren optrekken en remmen, al moet ik dat wel in de gaten houden om aanpassingen te maken in koploper.
Zo dit was het weer en tot de volgende keer.  :P


Tot binnenkort met een nieuwe update ;-)

Met vriendelijke groet,
Erik
Re: ModelSpoorOpZolder - Foto update 3 maart 2019
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: ModelSpoorOpZolder - Foto update 3 maart 2019
Dit wordt écht een hele leuke en mooie baan!
Re: ModelSpoorOpZolder - Foto update 3 maart 2019
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: ModelSpoorOpZolder - Foto update 3 maart 2019
Hoi Erik.

Het wordt een prachtige baan. Kleuren van brug en rotsen is prachtig.
Enige minpunpuntje is wellicht de wat "gedrongen stad" tegen de schuine wand, maar ja hoe groot het ook is, er is altijd ruimte tekort  :D ;).

vr gr Arie
Re: ModelSpoorOpZolder - Foto update 3 maart 2019
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: ModelSpoorOpZolder - Foto update 3 maart 2019
Erik,

Ik heb weer genoten van je prachtige update. :) :thumbup:
Alles past en staat goed bij elkaar ook de huizen in de winkelstraat sluiten prachtig bij elkaar aan. :)
De houthandel heeft een mooie prominente plaats gekregen wat is te zien op de overzicht foto. :thumbup:
Succes met de verdere bouwwerkzaamheden en het rijden met koploper. :)

Groet Michel
Re: ModelSpoorOpZolder - Foto update 3 maart 2019
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: ModelSpoorOpZolder - Foto update 3 maart 2019
Hoi Erik,

Man wat ga jij lekker hard, super wat je allemaal maakt en zoals jij het omschrijft in een handomdraai.
Ik kan alleen maar dromen van zulke scenery.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: ModelSpoorOpZolder - Foto update 3 maart 2019
WoW!

Bedankt voor de vele foto?s.
Is een genot om te zien hoe het een en ander aan het ontstaan is.
Vooral de keermuur tussen het hout is erg mooi gedaan.

Gr.Wim
Re: ModelSpoorOpZolder - Foto update 3 maart 2019
 :P mooie baan Erik
Re: ModelSpoorOpZolder - Foto update 3 maart 2019
Citaat van: dolphin op zondag 03 maart 2019, 19:59:47
Hoi Erik.

Het wordt een prachtige baan. Kleuren van brug en rotsen is prachtig.
Enige minpunpuntje is wellicht de wat "gedrongen stad" tegen de schuine wand, maar ja hoe groot het ook is, er is altijd ruimte tekort  :D ;).

vr gr Arie

Hoi Arie,

Ruimte is altijd het probleem en dan heb je ook nog eens 2 schuine daken, schuiven, passen en meten, grrr. Ik heb het nu zo neergezet om vanaf de baan (rails) diepte te creëren, dus als ik later een foto of video opname maak dat je niet het schuine dak continu ziet. Ik ga nog wel proberen of ik er een wolken achtergrond tegenaan kan plakken, ben ik gelijk die vlekken kwijt van aftekening vorige baan.  :D Ook bij het industriegebied komt nog een achtergrondfoto tegen de wand, nu kan ik daar uiteraard nog makkelijk bij.

Voor de rest nu eerst maar eens wat rotsen maken en een Noch Grasmaster bestellen, dat is iets wat ik me had voorgenomen bij het begin van deze baan.  :D

Dank voor je reactie Arie.