Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Contactsleper voor dubbelasser goederenwagon

Gestart door guillaume woensdag 02 mei 2018, 21:20:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Contactsleper voor dubbelasser goederenwagon
Hallo

Even als inleiding:
In de wintermaanden kan ik mijn baan niet gebruiken en dat betekent dat als ik weer in maart begin er veel aanslag op de rails is.
Nu veeg ik een heleboel weg met wasbenzine, echter er zijn stukken waar ik niet bij kom, vooral als het gaat om wissels. Daar blijven de loks vaak hangen.

Voor de personentreinen heb ik een oplossing.
De lok en de eerste wagon zijn met stroomdoorvoerende koppelingen voorzien en de sleper van de lok is middels een draadje aan deze koppeling gesoldeerd.
Daar alle wagons van verlichting zijn voorzien krijgt de lok nu dus van twee kanten zijn spanning.

Voor enkele goederentreinen rijdt ik met dubbele tractie.
Ook deze loks zijn voorzien van een stroomdoorvoerende koppeling en verbonden aan de sleper.
Resultaat: spanning van twee kanten en geen haperen tijdens het rijden.

Echter nu de vraag.
Niet alle goederentreinen rijden met dubbele tractie.
Dus ben ik op zoek naar een sleper die onder een goederenwagen gemonteerd kan worden.
De opening waarin het draaistel  wordt geklemd, is kleiner als bij een personenwagon.
In de opening van een personenwagon kan een sleper type 73404, 73405 of 73406 worden ingestoken, echter niet in het draaistel van een goederenwagen.
Als iemand mij kan helpen welke sleper hiervoor wel geschikt is, dan ben ik geweldig geholpen.

met vriendelijke groet
guillaume

Re: Contactsleper voor dubbelasser goederenwagon
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Contactsleper voor dubbelasser goederenwagon
Hi Guillaume,

Zelf heb ik al heel wat slepers onder goederen wagons geplaatst.
Vaak bevestigd met stukjes styreen of soms ook met stukje hout.
Wel opmeten hoe dik dat moet zijn en even verven en klaar.

groet
Harald
Re: Contactsleper voor dubbelasser goederenwagon
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: Contactsleper voor dubbelasser goederenwagon
Ik vind het een raar verhaal Guillaume... Ik rijd helemaal niet zo vaak met mijn materiaal en heb hier nooit last van. Onderlaatst oude M rail bruggen van zolder gehaald die sinds 5 of 6 jaar niet gebruikt waren. Op slechts een enkel brugdeel waren er wat kortstondige haperingen met de eerste lok. Ik zou eerder proberen het probleem van je rails, oxidatie wellicht, weg te nemen...
Re: Contactsleper voor dubbelasser goederenwagon
Hallo Guillaume,

Ik sluit mij aan bij Laurent. Maar heb je al overwogen om ATF uit te proberen. Veel foriumleden zijn hier goed over te spreken. En anders iets creëren in de vorm van een poetswagen, die in dubbeltractie even de baan langsloopt.
Re: Contactsleper voor dubbelasser goederenwagon
Vreemde topic titel. Alle goederenwagens, met uitzondering van de railbus aanhanger met één as, hebben tenminste twee assen. 8o
Je bedoelt kennelijk: Goederenwagens met draaistellen.