Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Trein Amsterdam-Berlijn in 2020 met Vectron

Gestart door 100%erik vrijdag 04 mei 2018, 00:11:26

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Trein Amsterdam-Berlijn in 2020 met Vectron
Lid sinds: 2007

Warnsveld (GLD)

offline
Trein Amsterdam-Berlijn in 2020 met Vectron
De N.S wil vanaf 2020 met vectron locomotieven gaan rijden tussen Amsterdam en Berlijn, zie link:

https://www.spoorpro.nl/materieel/2018/05/03/ns-rijdt-vanaf-2020-met-snelle-locomotieven-naar-berlijn/?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=Nieuwsbrief%20week%202018-18

Dit is toch onzin naar mijn mening?
De Vectron Loks zouden 200 km/u kunnen halen volgens de N.S, maar op het gehele traject welke deze trein aflegt in Nederland is dit niet mogelijk!
En in Duitsland vanaf Bad Bentheim rijdt de trein al met een BR101 en deze kan 200 km/u halen!
Dus hoezo tijdwinst?
Het zal wel aan mij liggen maar weten ze bij de N.S wel waar ze mee bezig zijn?
Re: Trein Amsterdam-Berlijn in 2020 met Vectron
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: Trein Amsterdam-Berlijn in 2020 met Vectron
Ik heb ergens anders ook een artikel gelezen dat de NS Vectrons gaat inzetten op dit stuk, er stond zelfs een foto bij van een NS Vectron.

Er stond ook dat er geen extra tijdwinst zou zijn met deze locs.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Trein Amsterdam-Berlijn in 2020 met Vectron
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Trein Amsterdam-Berlijn in 2020 met Vectron
Hallo,

Het klopt, maar de reden is dat hiervoor de 1700 loks worden afgevoerd. Deze rijden nu nog op deze lijn.
Het voordeel is dat de vectron in 1 keer kan doorrijden. En nu is er nog een lok wissel bij de grens.
En deze lijn is of gaat een gedeeltelijk over een hoge snelheidslijn. En daaruit kan je een behoorlijke tijdwinst halen.

M.vr.gr. Erwin
Re: Trein Amsterdam-Berlijn in 2020 met Vectron
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Trein Amsterdam-Berlijn in 2020 met Vectron
In het artikel staat dat ook vrij duidelijk aangegeven.