Nieuws: Steun de Stichting 3rail met uw donatie. Kijk in onze webshop voor de mogelijkheden.
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Weatheren
| | |-+  Ervaring met Fengda airbrush
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Ervaring met Fengda airbrush  (gelezen 2087 keer)

Steem

• Vaste Gast
  • Ik hou van hobbies
Ervaring met Fengda airbrush
« Gepost op: donderdag 28 juni 2018, 17:52:57 »

Ik wil (sommige) locs en wagons zowel gaan weatheren als compleet overspuiten. Ik zit daarom te kijken naar een airbrush apparaat. Bij bol kwam ik de Airbrush Set Fengda AS-186K tegen. Ik lees er behoorlijk goede reviews over. In het verleden kwam het pistool als het zwakste element uit de bus maar die hebben ze inmiddels aangepast.

Zijn er mensen met ervaring met deze of soortgelijke airbrushes? Ik vind 105 euro een prima prijs om er mee te beginnen maar het is zonde als het een complete miskoop is.
Mvg,
Steven

BlikkenTinus

• Vaste Gast
Re: Ervaring met Fengda airbrush
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 28 juni 2018, 22:17:50 »

Steven,

Het is allemaal niet verkeerd. De compressor heeft een druktankje en een drukregelaar, zelfs met waterscheider. Dus dat is in orde. Er zijn vast degelijker gebouwde machines, maar dit werkt vast goed. Ik heb een Lidl (Parkside) compressortje met een later erbij gekochte druktank. Werkt super.
Die spuit zal niet heel geweldig zijn, maar werkt ook. Ik heb niet zo lang geleden een Harder en Steenbeck airbrush gekocht en dat is wel heel fijn werken. Maar om te proberen lijkt mij de door jou gevonden Fengda set prima geschikt.

Groet,
Peter

Steem

• Vaste Gast
  • Ik hou van hobbies
Re: Ervaring met Fengda airbrush
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 29 juni 2018, 10:11:54 »

Bedankt. Kreeg gister ook nog van de modelspoorwinkel te horen dat die compressor sowieso goed was. Mochten de accessoires tegenvallen kan ik die altijd nog vervangen.
Mvg,
Steven