Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Marklin loc 3738 lijkt vermogen te missen!

Gestart door Jotrain donderdag 26 april 2018, 23:26:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin loc 3738 lijkt vermogen te missen!
Dag allemaal,
Ik heb mijn schaduwstation tot zover klaar, dat er treinen rondjes kunnen rijden. Voor nu om de stroomtoevoer en de rails te controleren of alles mooi aansluit. Straks natuurlijk als testbaan voor mijn eerste keer installeren met itrain.

Om te testen heb ik mijn CU 6021 dmv ringleiding aan het schaduwstation gekoppeld en alles werkt zoals het zou moeten. De eerste rondes zijn al gereden door 2 andere locs, maar nu komt het probleem..... zodra ik mijn 3738 op de baan zet, het adres invoer, en de gashendel open draai, rijdt de loc wel maar hij mist naar mijn gevoel vermogen. Als de "gashendel" vol uit staat, rijdt hij denk ik maar op de helft van de snelheid van wat hij normaal zou moeten kunnen rijden.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Gr Joost
Re: Marklin loc 3738 lijkt vermogen te missen!
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Marklin loc 3738 lijkt vermogen te missen!
Zijn je instellingen veranderd? (max snelheid / optrek en afremvertraging)

Mvg. Marcel
Re: Marklin loc 3738 lijkt vermogen te missen!
F4 (rangeersnelheid) per abuis actief?
Re: Marklin loc 3738 lijkt vermogen te missen!
Goedemorgen,
Nee beide volgens mij niet. Loc heeft een 68065 decoder, hierop kan ik volgens niet de vertraging instellen. Als ik aan het rijden ben, staan alle functies uit. Het valt me wel op dat de loc wat aan het kreunen en piepen is, dus zal er zo eerst even een drupje olie bij doen, maar zal dat de oplossing al kunnen zijn??
Re: Marklin loc 3738 lijkt vermogen te missen!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Marklin loc 3738 lijkt vermogen te missen!
Het kan ook zijn dat je het anker / motor moet schoonmaken, daar loopt de stroom doorheen en als dat vuil is gaat dat ten koste van het vermogen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Marklin loc 3738 lijkt vermogen te missen!
Dag peter,
Ja heb net de hele motor uit elkaar gehad en schoongemaakt. Drupje olie er al in. Lijkt of hij ergens aanloopt, bij de wielen lijkt het. Toch nog maar een keer uit elkaar halen. Heel vreemd
Re: Marklin loc 3738 lijkt vermogen te missen!
Nog een paar puntjes iets beter gesmeerd en de wielen nagekeken, loopt nu zonder gepiep en met elk rondje lijkt hij het vermogen terug te krijgen :D mooi even een paar rondes rijden dus,
Re: Marklin loc 3738 lijkt vermogen te missen!
Misschien het motorschild net iets te strak terug geschroefd.