Hoi,
Na het eten gelijk naar boven gegaan, de bewuste kruiswissel losgemaakt en de aandrijving eruit gehaald.
Toen ik de aandrijving eruit had was het gelijk duidelijk wat er aan de hand was, bij deze aandrijving zaten de eindschakelaars er nog in.
Ik heb de aandrijving omgewisseld en gauw alles weer gemonteerd.
PC aan, koploper opgestart en rijden maar.
De treinen hebben ongeveer 15 min. gereden zonder problemen.
Citaat van: degeluidsman op maandag 12 september 2011, 16:24:45
Dat is minder Rene,
Ik hoop dat je geen schade hebt ?
Zijn de eindschakelaars uit je aandrijving gehaald ?
Mvg,
Peter / degeluidsman.
Hoi Peter,
Nee, gelukkig geen schade.
Ja (op één na dus
) alle eindschakelaars zijn eruit.
Citaat van: Blausee-Mitholz op maandag 12 september 2011, 17:12:33
Kun je nu voorstellen dat ik 3 a 4 jaar geleden in één avond alle Märklin wisselspoelen er uit gerukt heb............
Ik was het zo verschrikkelijk zat.
Daarna overal servo ingebouwd en nooit meer ergenis gehad op dit punt.
Die enkele keer dat het fout liep moest ik mij zelf de schuld geven en niet de techniek.
Servo rules mensen, hoe eerder je ze inbouwd hoe eerder je van je ergenis af bent
Mvg, Johan
Hoi Johan,
Ik kan me je reactie heel goed voorstellen.
Als ik nog een keer een andere baan ga bouwen dan komen er zeker servo´s in.
Citaat van: Hans V200.0 op maandag 12 september 2011, 17:28:54
Hoi René,
Ik hoop dat we de boel niet in de war hebben geschopt met mijn lok's
Want ook die reden door de beveiligingen heen (lastregeling),en ze waren niet geijkt.
En ik hoop dat je ook geen schade aan je lok's hebt,want dat zou ook balen zijn
Er ontstonden wel conflicten daardoor dacht ik,en misschien zat dat conflict er al voordat het zich openbaarde.
Ook had je last van Casper
Misschien heeft het daar ook mee te maken,immers de rijwegen worden geschakeld door de bezetmelding.
En als die een loopje neemt,schakelt ie wat vaker dan eigenlijk zou moeten.
Aangezien de microswitches eruit zijn,kan dat schadelijk zijn
Wel baal ik voor je René,en misschien kunnen we er samen eens naar kijken,twee zien er meer dan èèn.
Of je roept de hulptroepen (je zoontje) erbij,soms ziet die ook meer dan je denkt
M.v.g.
Hans V200.0
Hoi Hans,
Jouw loks hebben hier geen debet aan hoor.
Ik heb nu nog twee punten die een spookmelding (kunnen) generen en daar ga ik nog even naar kijken.
Dave is een grote steun bij het in de gaten houden van de rijdende treinen.
Mocht het nodig zijn voor hulp/advies en/of morele steun dan hoor je het gelijk.
Citaat van: bellejt op maandag 12 september 2011, 17:46:30
hier hetzelfde met mijn k-rail aandrijvingen.Nagenoeg allemaal vervangen door Hoffmann aandrijvingen.Geen miserie meer en ze kosten maar 12,5 euro stuk.Als ik niet al mijn compatibele K83 decoders had was ik ook naar servo's gegaan. Voordeel van de Hpffmaan is dat er een terugmelding mogelijk is.Er zit standaard een wisselkontakt op.Denk dat ik dat zelfs in de toekomst zou durven uitrusten met een terugmelder.Dan kan koploper dat ook nazien.
Hoi Johnny,
De Hoffmann aandrijvingen ken ik (nog) niet.
Heb je een link oid en zijn deze ook voor c-rails
Citaat van: TimT op maandag 12 september 2011, 19:18:35
als je kan moet je eens proberen het voltage te verhogen naar het schijnt zou dit helpen.(ik heb al eens last gehad wegens te laag voltage )
of anders moet je ze overbruggen of servos steken .
Groeten Tim
Hoi Tim,
Ik ga er van uit dat de wisselaandrijving met voldoende spanning geschakeld wordt, omdat ze allemaal op een eigen booster aangesloten zitten.
Maar in ieder geval hou ik dit in gedachten.
Gr.
René