Citaat van: Lokkie op vrijdag 06 januari 2012, 13:02:38
Hoi Koen,
Sorry voor de late reactie.
Het mechaniek werkt op zich prima.
Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik de servo's ga voeden.
Ik lees op dit forum wat tegenstrijdige berichten mbt. het wel of niet gebruiken van externe voeding ed.
Weet je trouwens of je met de laatste versie van de LokProgrammer de SwitchPilot kunt uitlezen en hoe lees jij de decoders uit
Gr.
René
hoi rene, ik gebruik een externe voeding in de vorm van een 2-tal 15v DC voedingen met wat vertragingen ertussen om de 4 decoders. Dat werkt feilloos.
Ik programmeer de decoders door ze op de "dcc programmier gleis" van mijn TAMS centrale aan te sluiten. Dan kan je gewoon cvs zetten en uitlezen.
Ik heb dus een spreadsheet met daarin per decoder en per servo/wissel de waarde voor de snelheid en stand A en stand B staat. Ook dat werkt feilloos en is heel makkleijk herhaalbaar en voor te bereiden en bovendien kan je wissels dan ook eenvoudig van decoder laten wisselen want je zet gewoon de juiste CV waarde in de nieuwe decoder.
Bovendien heb ik herrn Kersten TAMS nu bijna zover (het is momenteel het project waar ze aan werken) dat je via de TAMS centrale OOK naar accesory decoders (dus b.v. de ESU SPS) die POM (programming on main) ondersteunen dus gewoon CV warades kan zetten terwijl die dingen in de baan hangen. Met ene ESU lok programmer kan dat trouwens nu al en met een ESU centrale wellicht ook al,, Maar binennkort hopelijk dus ook met de TAMS..
En dat is echt heel handig want vaak wil je een servo net 1 tandje minder ver zetten als er lichte brom is ivm druk op de arm...
maar met gewoon een lange kabel vanaf de tams naar de decoder gaat het op zich nu ook wel... CV programming van deze decoders is in mijn optiek echt veel handiger dan die druk knoppen.
Daarnaast gebruik ik ook een simpele servo tester om voordat ik eea inregel om de servo arm in de exacte middenstand te zetten. Dat maakt het werken aan het geheel ook stuk consistenter
gr koen