Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Is dit een type Td?

Gestart door ernstcramer vrijdag 13 april 2018, 22:56:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Is dit een type Td?
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Is dit een type Td?
Ik heb de volgende Roco wagon:





Volgens mij is het een type Td of Tds. Op de doos staat geen Roco type nummer, op de bijliggende beschrijving ook niet.
Ik ben dus benieuwd of het a) een type Td is en b) of iemand een roco-typenummer heeft waar dit een variant op kan zijn.
Ik kwam 1 hit tegen waarbij 3 roco nummers stonden vermeld: 46419/46425/46426
Via de Duitse Modellbau Wiki kwam ik op 46425, maar daar stond geen foto bij vermeld.

Ik hoor het graag  8o :D
Re: Is dit een type Td?
Lid sinds: 2007

offline
Re: Is dit een type Td?
Yes, dit is Td / Tds
Re: Is dit een type Td?
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: Is dit een type Td?
Dank je! (was ik vergeten te posten... :?)

moet ik er nog alleen achter zien te komen welk typenummer van Roco dit dan kan zijn. Het lijkt een speciale uitvoering, maar ik kan geen site vinden waar ik (zoals van Märklin) lijstje met oude typenummeringen kan terug vinden.
Re: Is dit een type Td?
Lid sinds: 2014

offline
Re: Is dit een type Td?
ik weet niet of die een speciaal Roco type nummer heeft.
Het wagonnetje is in de jaren 90 als relatiegeschenk van NS Cargo op de markt gekomen.

Groeten,
Roel
Re: Is dit een type Td?
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: Is dit een type Td?
Citaat van: RoelMarklin op maandag 16 juli 2018, 22:23:03
ik weet niet of die een speciaal Roco type nummer heeft...

Dank je Roel. Ik heb zitten zoeken naar een equivalent van Roco voor een typenummer, maar kon dat niet vinden. Vandaar, na een vrij uitgebreide zoektocht, de eerste vraag of ik dan in ieder geval het type Td/Tds goed is. Wat dus wel het geval is  :P
Re: Is dit een type Td?
Lid sinds: 2010

met de trein was U er al(lang) geweest !

offline
Re: Is dit een type Td?
blijkbaar of zie ik het verkeerd  ontbreken de beschriftingen !

Blijkbaar, achteraf goed gezien, mogelijk is het relatiegeschenk de reden van ontbreken beschriftingen.Een andere redenen waarom die ontbreken dat dit wagonnetje uit een voordelige startset komt en bij deze wagons durft men al eens iets(bewust/voordeliger te zijn ) te vergeten
Re: Is dit een type Td?
Lid sinds: 2010

met de trein was U er al(lang) geweest !

offline
Re: Is dit een type Td?
ook kan hier de oplossing liggen, eventueel de rest te gebruiken om herstelde wagons van nieuwe beschriftingen te voorzi

http://www.modellbahndecals.de/Decals-Gueterwagen/
Re: Is dit een type Td?
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: Is dit een type Td?
Ha Peter, dank voor je reacties. En ook de site voor de decals, die zal ik opslaan.
Ik zie er alleen geen Td bij zitten. Maar komt vast nog een andere keer van pas.
Re: Is dit een type Td?
Lid sinds: 2010

met de trein was U er al(lang) geweest !

offline
Re: Is dit een type Td?
Enst, graag gedaan, tja waarom zou(den) zo'n (fora)forum anders voor dienen (om elkaar wat te helpen) hé?

Ik ben zeker dat jij hetzelfde zou gedaan hebben ,trouwens kun je daar ook zelfontworpen decals bestellen en als je wat zoekt, kun je via meerdere setjes zelf aan de slag gaan

Groeten Peter