Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Bediening beeldscherm CS3

Gestart door Digibeet dinsdag 10 april 2018, 17:14:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Bediening beeldscherm CS3
Beste techneuten,
De bediening van het beeldscherm van de CS3 met je vingers is soms tenenkrommend.
Nu heb ik bv het probleem dat het scherm niet meer te verschuiven is met je vinger.
Bij bv max. vergroting verschuift het beeldscherm niet, maar wordt het kleiner; laat je het los, dan vergroot het langzaam weer tot vergroting 3.00
Ook: van links naar rechts (of v.v.) wordt het beeld kleiner en vanaf het midden weer groter.
Vergroten of verkleinen met 2 vingers functioneert dan ook niet meer.
Dit gebeurd echter lang niet altijd.
Eerst ging het een tijd goed maar opeens houdt de CS3  er mee op en gebeurt bovenstaande.
Voordat ik naar M ga.: heeft iemand soortgelijke ervaringen? En wat is er dan tegen te doen? Afsluiten en opnieuw beginnen helpt niet.
Bij voorbaat dank
Hans
Re: Bediening beeldscherm CS3
Dat was ik ook al gewaar geworden.
ik had toevallig nog een speciale pen liggen en die gebruik nu.
Jos
Re: Bediening beeldscherm CS3
Lid sinds: 2017

Mijn testbaan 260x200

offline
Re: Bediening beeldscherm CS3
Ik gebruik de VNC viewer. Van dat beeldscherm kreeg ik de hik. Waardeloos met mijn dikke vingers.
Ook met de muis niet geweldig.
Met de VNC viewer op het grote scherm van de PC, geweldig.
Re: Bediening beeldscherm CS3
Hallo,

Ik gebruik een muis heel handig, veel handiger dan uw vingers of een pen.
Re: Bediening beeldscherm CS3
Lid sinds: 2011

offline
Re: Bediening beeldscherm CS3
Ik lees het al:Het is nog geen goede tablet of telefoon!Ik blijf lekkerdoorgaan met 2 MS 2 en wat geheugenkaartjes Fijne avond Ruud
Re: Bediening beeldscherm CS3
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Bediening beeldscherm CS3
Hier nog geen problemen gelukkig met de CS3.
Ik ben overigens blij om de MS2 niet meer te hoeven gebruiken, zo'n CS3 is toch een heel stuk comfortabeler in gebruik. :)

Groet, Marc
Re: Bediening beeldscherm CS3
Beste Diago,

Het gebruik van een muis is schitterend. Bedankt voor de tip. Snel een muis kopen en alles is opgelost.

Hans
Re: Bediening beeldscherm CS3
Als de CS3 niet goed werkt ligt dat waarschijnlijk meer aan de gebruiker dan aan het apparaat ;)
Heb zelf een CS2 en heb ook al gespeeld met een CS3 en met de vingers alleen als het niet anders kan dus dan pennetje of muis :D
Re: Bediening beeldscherm CS3
Lid sinds: 2015

Nieuwe start, Markin HO baan digitaal gestuurd

offline
Re: Bediening beeldscherm CS3
Een muis aansluiten op usb poort. Werkt geweldig. En koop een muis met scrollwiel. Kun je meteen inzoomen en uitzoomen!
Re: Bediening beeldscherm CS3
hallo

Moet ik nog een instelling veranderen om een muis aan te sluiten op de cs3?

heb 2 muisjes geprobeerd maar krijg het niet werkend.

Alvast bedankt
Ed
Re: Bediening beeldscherm CS3
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: Bediening beeldscherm CS3
In de juiste USB poort gedaan?
Re: Bediening beeldscherm CS3
in geen van drieen beweging in te krijgen

gr Ed
Re: Bediening beeldscherm CS3
Functions1973
gast

Re: Bediening beeldscherm CS3
Citaat van: Ed van Nimwegen op zaterdag 23 juni 2018, 21:48:01
Moet ik nog een instelling veranderen om een muis aan te sluiten op de cs3?

Vreemd. Hier was het inprikken en werken. Logitech draadloze muis. Een instelling is het dus volgens mij niet.
Re: Bediening beeldscherm CS3
Ik heb er een van de action en werkte ook meteen.
Re: Bediening beeldscherm CS3
VNC viewer? Wat is dat ?
Re: Bediening beeldscherm CS3
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: Bediening beeldscherm CS3
Een programma waarmee je een bureaublad van een externe PC kan overnemen, ongeacht besturingssysteem. Vergelijkbaar (soort van) met bijvoorbeeld teamviewer.
Re: Bediening beeldscherm CS3
Bedankt Laurent. Ik ga op het forum eens verder zoeken hoe een en ander werkt want mijn ervaring met programma's op de PC is niet best. Meestal moet er dan een "student" bij komen. Maar als het werkt is het een uitkomst. Die trillende vingers op een touchscreen is maar niks.
Re: Bediening beeldscherm CS3
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: Bediening beeldscherm CS3
Je kan ook een goedkope USB muis in de poort van je CS steken, makkelijker en goedkoper.
Re: Bediening beeldscherm CS3
Hé Laurent, ik had nog een muisje met een wieltje. In een van de usb ingangen gestoken van de cs3 en het werkt meteen! Ik kan nu door de lijst heen scrollen en heel makkelijk de loc oppakken en op de regelaar zetten. Bedankt voor de tip.
Re: Bediening beeldscherm CS3
hoi,

Citaat van: modeltreinverzamelaar op dinsdag 10 juli 2018, 11:57:20
Bedankt voor de tip.

Altijd fijn dat mensen niet het complete draadje gewoon lezen. Want dezelfde tip met resultaten is al een paar keer voorbij gekomen in dit draadje:

Citaat van: diago op dinsdag 10 april 2018, 21:39:22
Ik gebruik een muis heel handig, veel handiger dan uw vingers of een pen.

en

Citaat van: Digibeet op woensdag 11 april 2018, 12:12:00
Het gebruik van een muis is schitterend. Bedankt voor de tip. Snel een muis kopen en alles is opgelost.

en

Citaat van: Markieboom op donderdag 12 april 2018, 22:26:19
Een muis aansluiten op usb poort. Werkt geweldig. En koop een muis met scrollwiel. Kun je meteen inzoomen en uitzoomen!

en

Citaat van: Functions1973 op vrijdag 29 juni 2018, 22:51:41
Vreemd. Hier was het inprikken en werken. Logitech draadloze muis. Een instelling is het dus volgens mij niet.

en

Citaat van: Marcel1966 op zaterdag 30 juni 2018, 17:58:47
Ik heb er een van de action en werkte ook meteen.

Dus top  :thumbup:  :thumbup:  dat maar één persoon bedankt wordt....  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:

Groet Ronald.