Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

intellibox 2

Gestart door pbakker vrijdag 06 april 2018, 13:55:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
intellibox 2
Lid sinds: 2015

offline
intellibox 2
Saluut,

Wat is het probleem:

Regelaar aangesloten op de computer, en er is contact,
Ik ben gaan uitproberen, via de IB2 tool in het lokdata overzicht, en een naam veranderd, en dan speigeren.
Er verschijnt tussen de loks een regel met vraagtekens, daarop geklikt, vervolgens in het display van de IB 2, het merknaam, verder niets. Het display valt even weg en komt weer op enz.
Schijf in de computer, en na uren van uitproberen weer contact, maar ook met de vraagtekens in het lokoverzicht van de IB2, op geklikt stom stom.

Mijn vraag is;
Hoe laat ik de gegevens in de juiste volgorde, het uitproberen laat me nu in de steek.

Groet Piet Bakker.

Re: intellibox 2
Lid sinds: 2006

offline
Re: intellibox 2
Misschien helpt het als je de gebruiksaanwijzing erbij pakt, die leest en uitvoert wat daarin staat.

Groetjes
Re: intellibox 2
Lid sinds: 2015

offline
Re: intellibox 2
Sprinter,

Als je de software update bedoeld op blz158, ja die wordt toegepast, echter nog geen soelaas.

De bestanden, locdata enz, in de IB2 kunnen via de pc gelezen worden, ze staan er dus in.

Groet Piet
Re: intellibox 2
Lid sinds: 2006

offline
Re: intellibox 2
Nee Piet, dat bedoel ik niet.
Ik bedoel heb je deze gelezen en gedaan wat er in staat.
https://www.hobbytime.nl/wp-content/uploads/sites/3/2017/01/Intellibox-II-NL-handleiding-afb..pdf

Groetjes
Re: intellibox 2
Lid sinds: 2015

offline
Re: intellibox 2
Sprinter,

Als ik  www.hobbytime.enz aanklik kom ik op het handboek uit die ik zelf ook bezit. Hoe kom ik op die upload sites 3/2017/01, ik kom er zo niet uit. verder werk ik met windows 10, ligt daar het probleem? de schijf ondersteunt volgens mij geen W10. Ik zou graag lezen waar ik verder mee kom.

Geniet van het aankomende mooie weer.

Groet Piet.


Re: intellibox 2
Lid sinds: 2015

offline
Re: intellibox 2
Saluut,

De IB2 functioneert weer, het aandachtig lezen en trachtend de bedrijfsinstructie uit te voeren was was in zekere zin bijdragend maar niet de oplossing. De Pc heeft windows 10 besturingssysteem, de bijgeleverde DVD gaat niet verder dan Windows 7. Speurend op de site van Ulhenbrock, dit was bijdragend Sprinter, staat de IB2  tool die windows 10 ondersteund, het installeren en uitvoeren bracht de gewenste oplossing. In het lokdata deel stond een vreemd adres, 65535?? deze verwijderd via de Pc, vervolgens opgeslagen en gespeigerd naar de IB2, en er was weer beeld. Blijft de vraag hoe kwam dat vreemde adres er in, Motorola nieuw ondersteunt tot 255.

Veel zon mensen

Piet Bakker.
       
Re: intellibox 2
Lid sinds: 2010

offline
Re: intellibox 2
hoi,

Citaat van: pbakker op zondag 08 april 2018, 08:38:54
De Pc heeft windows 10 besturingssysteem, de bijgeleverde DVD gaat niet verder dan Windows 7. Speurend op de site van Ulhenbrock, dit was bijdragend Sprinter, staat de IB2  tool die windows 10 ondersteund, het installeren en uitvoeren bracht de gewenste oplossing.

De meeste computers hebben tegenwoordig windows 10-64bit versie op de schijf staan. Bij veel oudere computers zijn de meeste windows-versies 32 bit. Daardoor zijn andere drivers voor alle randapparatuur, zoals printers, scanners, enzovoort nodig.

Groet Ronald.
Re: intellibox 2
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: intellibox 2
Citaat van: pbakker op zondag 08 april 2018, 08:38:54... In het lokdata deel stond een vreemd adres, 65535?? ... Motorola nieuw ondersteunt tot 255.

65535 is op zich niet zo'n vreemd adres. 65535 is het grootste getal dat in twee bytes past, 255 is het maximum in één byte. Dit heeft er vast iets mee te maken, al zou ik niet weten hoe. Gelukkig werkt het weer, dan hoef je het niet verder te onderzoeken.
Re: intellibox 2
Ben den Hollander
gast

Re: intellibox 2
 @citaat 65535 is het algemeen of default adres om Uhlenbrock spul te benaderen.