Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

NS TRAXX 36629

Gestart door mardig23 donderdag 05 april 2018, 13:44:42

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: NS TRAXX 36629
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: NS TRAXX 36629
Laat nou juist net de cabine onscherp zijn...
Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: NS TRAXX 36629
En zelfs met deze slechte foto kun je het verschil in de cabine ruiten zien........ plaats anders een betere foto   :roll:
Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2017

offline
Re: NS TRAXX 36629
Hey mannen,

Geen ruzie maken in mijn draadjes hé. O:-D

Hier alleen happy happy joy joy :D

@Robert, bedankt voor het plaatsen van de foto, ik zie wel wat je bedoeld hoor.
@Laurent, Robert wil maar helpen hoor... Maar misschien heb jij wel een 185 en een 186?

Of jullie moesten geboren Rotterdammers zijn, met veel lijstjes van dingen die we niet nodig hebben, en geen drang heeft om vreemde mensen te leren kennen, en ook geen forum t-shirt wil aandoen ;)
Die mogen van mij net iets meer >:-D
Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2016

offline
Re: NS TRAXX 36629
@ robert.
dank voor de foto. ik zie het verschil. bij marklin zit de voorruit lager tov de piko versie.
Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2014

offline
Re: NS TRAXX 36629
Citaat van: mDDM op vrijdag 06 april 2018, 20:35:40
Iedereen roept wel dat die motortjes van Märklin bagger zijn, maar ik lees heel weinig van eigenaren bij wie ze ook echt kapot gegaan zijn.
Ik heb 7 marklin 185/186 waarvan er 3 een nieuw motor hebben gekregen bij 2 zijn ook de decoders kapot gegaan :( bij eentje was ik er op tijd bij.
Bij komende voordeel is dat mijn vervangings motoren 5 polige zijn ipv de 3 polige die marklin erbij leverd met de standaard instellingen loopt de 5 polige veel mooier dan de 3 polige :D
Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2006

offline
Re: NS TRAXX 36629
Nieuwe motoren, niet kloppende ramen (Model is dus eigenlijk op basis van een BR185)
Het is het dan weer net niet helemaal en dat flikt Märklin wel erg vaak.
Ok, als het je niet stoort heb je er vrede mee.
Maar toch goed dat het benoemd word!
Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2008

offline
Re: NS TRAXX 36629
Citaat van: hmmglaser op zaterdag 28 april 2018, 02:40:06
Citaat van: mDDM op vrijdag 06 april 2018, 20:35:40
Iedereen roept wel dat die motortjes van Märklin bagger zijn, maar ik lees heel weinig van eigenaren bij wie ze ook echt kapot gegaan zijn.
Ik heb 7 marklin 185/186 waarvan er 3 een nieuw motor hebben gekregen bij 2 zijn ook de decoders kapot gegaan :( bij eentje was ik er op tijd bij.
Bij komende voordeel is dat mijn vervangings motoren 5 polige zijn ipv de 3 polige die marklin erbij leverd met de standaard instellingen loopt de 5 polige veel mooier dan de 3 polige :D

Hoeveel uren hadden die locs grofweg gereden toen die motortjes het begaven?
Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2017

offline
Re: NS TRAXX 36629
Ondertussen heb ik alle NMBS en NS traxxen de revue zien paseren.

Hier effe nog eens de foto's van de ACME en de Marklin, zo kan je het verschil toch even zien.

Het is wel de Angeltrains, de Marklin 36629 heb ik effe niet bij de hand:
Ik vind de Marklin niet verkeerd, maar voor mij is het verschil voldoende om voor de ACME of LS te gaan.
Maar ze rijden allebei best ok O:-D
Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2019

offline
Re: NS TRAXX 36629
Het valt me op dat de ACME bijna blauw lijkt, dan lijkt de Märklin de kleur beter te benaderen, of is dat maar de foto?
De afwerking van de daktuin is bij ACME is wel pak beter dan Märklin!
En eindelijk ook een foto waar ik het verschil in de voorruit zie :)

Weet verder iemand wanneer de 2de batch NS Traxx van Märklin er zal zijn?
Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2006

offline
Re: NS TRAXX 36629
Welk dak is nou goed of welk dak is nou (goed) fout? :D
Of..... zijn er in het grootbedrijf ook verschillen.
Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2017

offline
Re: NS TRAXX 36629
Hoi Bart, 

Er is een kleurverschil tussen de LS/ACME en de Marklin.
Maar dat hij blauw lijkt op de foto is maar een indruk hoor.
De kleur van de Marklin ligt wel nauwer bij het origineel.
Qua afwerking is het normaal dat er een verschil is. De 2803 is een "instapmodel" van Marklin, de ACME is/was oorsprongkelijk het dubbel van de prijs dacht ik.
De Marklin 2901 (36618) heeft een meer correcte afwerking (en geluid), maar was dan ook 100? duurder dan de 36608.


@Baanloos, De ACME/LS heeft de correcte voorpartij.
Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2006

offline
Re: NS TRAXX 36629
Ha Karl, de vraag ging over de detaillering van het dak....
Maar zie inderdaad ook de verschillen op de cabines.

Ik vind het altijd leuk om 2 modellen met elkaar te vergelijken.  In railtijdschriften geniet ik er van.
Een andere invalshoek van een fabrikant hoeft niet altijd slechter te zijn.
Als je naar de foto van de dakpartijen kijkt zie op je de M* een andere invalshoek dan op LS/ACME.
Sommige details zijn dan op het Märklin model weer mooier en fijner uitgevoerd.
Dan gaan we maar even voorbij aan het feit dat in het grootbedrijf een dak vaak behoorlijk smerig is door vuil en aanslag van de bovenleiding. Kortom je ziet zelden zulke "maagdelijk schone" dakpartijen.

Wat betreft dit model dan komen de aspecten zoals gewicht van de loc, kap kunststof of plastic, hoe de kap los te maken, techniek onder de kap, onderhoud, trekkracht in model, correcte lengte over buffers, radstand nog niet aan bod.
Kunnen de gebruikers in praktijk daar nog iets over zeggen?
Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2014

offline
Re: NS TRAXX 36629
Over het algemeen is marklin wat degelijker gebouwd wel gaat dat ten koste van fijne details aan de behuizing zeker voor de hobby serie.
Verder heb je geen goed model de plussen en minnen kun je waarschijnlijk tegen elkaar weg strepen dus komt het puur op smaak aan.
Maar laten we eerlijk zijn als de modellen over de baan rijden of in een schaduwstation staan dan zie je de verschillen gewoon niet.
Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2006

offline
Re: NS TRAXX 36629
Beste Baanloos,

Ofwel zie ik niet goed maar waar zie je bij Marklin iets van het dak dat beter afgewerkt is?
Mvg
Olivier 77
Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2006

offline
Re: NS TRAXX 36629
Je hebt gelijk Olivier, ik gooi de 2 modellen door elkaar 8o
De M* heeft een versimpelde uitvoering van de leidingen, isolatoren enz.
Blijft over of dat blokjespatroon op het Märklindak conform de werkelijkheid is.
Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2017

offline
Re: NS TRAXX 36629
Nee, dat is het niet. Het dak van deze Traxx is vlak, zonder "bobbels".

Maar Marklin heeft het ook niet volledig uit zijn duim gezogen. Als je het dak van dichterbij bekijkt, zie je wel degelijk het blokjespatroon terugkomen, weliswaar in kleurverschil.
Vermoedelijk zitten er antislip-pads op het dak of zoiets, en wanneer de loc een keer vuil is geweest blijft daar het vuil wat meer op vastzitten.

Ik heb er ergens een detailfoto van, maar ik kan hem niet direct vinden.
Hieronder zie je dat het vlak is, maar je ziet ook wat ik bedoel, ook al is het heel vaag :?

Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2006

offline
Re: NS TRAXX 36629
Eigenlijk is een "vuile uitvoering" van het dak veel realistischer.
Een loc wordt nog wel eens gewassen, bestickerd maar het dak maar wordt maar zelden schoongemaakt behalve bij controle en vervanging van stroofafnemers, leidingwerk of groot onderhoud (?)
Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2014

offline
Re: NS TRAXX 36629
Het lijkt erop dat er een bedliner op het dak zit waarschijnlijk voor grip met onderhoud.
Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2018

offline
Re: NS TRAXX 36629
Wat mij betreft over de marklin . Die ik persoonlijk zou nemen .
Heb de motortjes in reserve besteld .
Op de bekende Chinese site .
Heb er nu 5 reserve stuks . Ik was nog geen 5? kwijt . Märklin prijs 25? 🤯
En als de decoder foert zegt plaats ik gewoon een nieuwe.
Grts Benny
Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2006

offline
Re: NS TRAXX 36629
Laten we maar van het "dak" afkomen :D

Blokjespatroon goed te zien maar overdreven weergegeven op het Märklin model en niets van waar te nemen op het model van ACME.
Maar daar zijn de leidingen weer mooier weergegeven.
Vaak zijn er in het grootbedrijf varianten van een locserie al naar gelang bouwjaar dus wil ik hier niet beweren dat de ACME-weergave fout is.

Nu weer met beide benen op de grond dan maar?
Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2015

offline
Re: NS TRAXX 36629
Citaat van: mardig23 op donderdag 05 april 2018, 22:24:09

Later op zoek naar een dummytraxx voor sandwichrijden :P


Hallo

Ik ben zelf ook met een sandwich stam bezig intercity Brussel. Ik heb 1 NS 186 en 1 nmbs 2800 van marklin en heb ook bij 1 alle tandwielen en motor eruitgehaald en de dummy achter was er niks aan de hand maar reed de dummy voor, door het gewicht rolt de dummy toch iets moeizamer en dan drukt die de rijtuigen in elkaar en drukt die de rijtuigen in de bocht eruit. Wat je zal moeten doen is de motor instellingen zo programmeren dat beide locs precies even hard rijden. Het is een interessant project moet ik zeggen

Groetjes Stephan