Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

NS TRAXX 36629

Gestart door mardig23 donderdag 05 april 2018, 13:44:42

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2017

offline
NS TRAXX 36629
Beste medemodelspoorders,

Ik ben al een tijdje bezig met een stammetje ICR geel blauw, en heb nu na lang twijfelen toch nog maar eens de richting van Marklin uitgekeken.
Ik ben wel fan van de echte schaal, maar deze zijn getest door de tand des tijds, en voor een schappelijke prijs te vinden.

Nu is mijn vraag devolgende:

Er is hier op dit forum al veel over geschreven, maar we zijn alweer enige tijd verder, en ik vroeg me af welke NS TRAXX 186 ik hier best voor hang.
Ik dacht eerst aan de 36629, Marklin loc voor de Marklin rijtuigen, maar ik zie dat er van alle andere merken ondertussen versies zijn getest.

Ook de ACME, waarvan ik al enkele andere traxxen heb gehad is erg mooi, maar eerlijk, wie kan nu nog kiezen uit alle mogelijkheden hier.

Dus lotgenoten, wat zijn tot op vandaag jullie bevindingen met de Marklin/ACME/PIKO/ROCO en BRAWA versies?
Welke kopen en welke niet???

Help 8o
Re: NS TRAXX 36629
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: NS TRAXX 36629
Karl, gebruik even de zoekfunctie, er is al meerdere malen over geschreven op het forum.
Zie o.a. dit topic: https://forum.3rail.nl/index.php?topic=62580.0
Re: NS TRAXX 36629
Ben den Hollander
gast

Re: NS TRAXX 36629
Hier rijden slechts ACME Traxxen waar ik heel tevreden over ben. En netjes kort gekoppeld.



De Marklin machine's zijn geen echte 186's en daarbij ook lomp en de Piko's zeggen me niets. Van de Roco Traxx lees ik mindere ervaringen. De Brawa is een mooie machine maar die was er nog niet toen de ACME machine uit kwam.

Gr, Ben.

Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2017

offline
Re: NS TRAXX 36629
Citaat van: Looney Tunes op donderdag 05 april 2018, 14:04:43
Karl, gebruik even de zoekfunctie, er is al meerdere malen over geschreven op het forum.
Zie o.a. dit topic: https://forum.3rail.nl/index.php?topic=62580.0

Ja, dat heb ik gedaan, en er is veel over geschreven, maar dat is allemaal wel al even geleden.

Ik wilde graag de ervaringen weten na enkele jaren/maanden rijervaringen...
Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2017

offline
Re: NS TRAXX 36629
Hoi Ben,

Dat zijn de Ls rijtuigen zeker?

Ik had inderdaad gezien dat je de ACME had, waar je me trouwens al eens mee verder hielp.
De ACME is momenteel ergens in een Nederlandse treinshop te koop aan 189?.
Dat lijkt me echt een goede prijs. Maar ze zijn wel redelijk fragiel. Van mijn 2839 NMBS valt regelmatig wel eens wat af.
Als ik daar mee op de baan ga zal ik toch links en rechts een drupje lijm moeten gebruiken vrees ik...

Maar de Brawa is ook erg mooi, en ook met sound te krijgen maar wel een eindje in de 300?.

Ik had gelezen dat de Marklin eigenlijk een 185 is, en er wel wat motorproblemen zouden zijn.
Hij is wel met geluid voor een redelijke prijs, maar ik mis ook wel wat detailering hier...
Eigenlijk hoor ik van de Piko wel goede dingen, en ik denk aan 140? te koop op conrad. Maar ik heb nog nooit in deze klasse iets gekocht en ken de kwaliteit echt niet...

Ik vind het moeilijk kiezen :?

Re: NS TRAXX 36629
Ben den Hollander
gast

Re: NS TRAXX 36629
 @citaat Hier komt NOOIT Marklin (in mijn geval Trix) gemotoriseerd materieel meer binnen. Duur geprijsd, goedkope motorenrommel en MFX decoders af fabriek vind ik shit (ook bij de Trix modellen). Daar komt nog bij dat ik graag mijn decoders zelf uit zoek en ik heb niks met sound. ;)
Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2017

offline
Re: NS TRAXX 36629
Het is dan ook het 3rail forum en niet het Marklinforum hé Ben. Maar ik dacht op de foto's van je baan eens gezien te hebben dat die 2 rail is... 8o

Ik moet zeggen dat het ook bij mij lang geleden is dat ik nog nieuw Marklin materiaal heb gekocht.
Wel de oude Ice treinen en wat stoomtoestanden, maar allemaal oud spul.
Ik laat me toch meestal verleiden door wat hogere afwerking van LS of iets dergelijks.

Zou jij de Brawa overwegen ipv de ACME? (Ik heb wel iets met sound vrees ik. Ik vind die Traxx ook een vet geluidje maken.)
Ik heb wel gelezen dat in de BRAWA niet het correcte geluid zou zitten... :?
Re: NS TRAXX 36629
Ben den Hollander
gast

Re: NS TRAXX 36629
 @citaat Brawa sound is naar ik meen van Doehler en Haass. Wim Nobody heeft ervaring met die decoders, zo ook met Brawa loks.

Roco sound is doorgaans van Zimo, ACME levert geloof ik geen sound in 3railers. De laatste staat overigens afgeprijsd op Vallei trein, prima webwinkel en staat ook op de beurs van Houten: http://www.valleitrein.nl/acme.html

Je kunt ook voor een Piko gaan en er zelf een Esu Loksound in zetten.

Gr, Ben.
Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: NS TRAXX 36629
De Piko 186 rijdt goed en heeft een goede trekkracht, de Marklin 186 185 rijdt ook goed, het geluid vind ik prima en het is een mooie zware loc :thumbup: :thumbup: Ik heb de marklin van een goede vriend overgenomen, die had niks met MFX :)
Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2008

offline
Re: NS TRAXX 36629
Citaat van: Ben den Hollander op donderdag 05 april 2018, 14:36:29
@citaat Hier komt NOOIT geen Marklin (in mijn geval Trix) gemotoriseerd materieel meer binnen.

Ben, wat is dit nou ?
Ik denk toch dat je het tegengestelde bedoelt: hier komt NOOIT meer Märklin gemotoriseerd materieel meer binnen .......

grv Huub
Re: NS TRAXX 36629
Ben den Hollander
gast

Re: NS TRAXX 36629
 :D
Re: NS TRAXX 36629
nobody
gast

Re: NS TRAXX 36629
 @citaat  @citaat  Toch een (beetje) taalforum?
Re: NS TRAXX 36629
Nick Laarman
gast

Re: NS TRAXX 36629
Ik heb de 36622 en de 36629 en heb over beide modellen geen klagen tot nu toe nog geen slag verkeerd gedaan, zeker betreft geld/kwaliteit verhouding.
Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2014

offline
Re: NS TRAXX 36629
De marklin is een hobby uitvoering en het is geen 185 maar een 185.2 :) zet die 2 maar is naast elkaar dan zie je de verschillen wel en laten we eerlijk zijn 3railers zijn minder gefocust op maat en detail dan dat de 2railer zijn ;)
De marklin is echt als speelgoed op de markt gebracht de andere merken meer op basis voor de verzamelaar dus met meer kwetsbare onderdelen.
Enigste zwakke punt aan het marklin model is de motor dat is een goedkope chinese die als die kapot gaat ook vaak de decoder mee neemt.
Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re: NS TRAXX 36629
De geel/blauwe Marklin ICR rijtuigen horen eigenlijk toch niet bij de NS Traxx. Als Marklin nu eens met de aangepaste versie van de rijtuigen komt......
Re: NS TRAXX 36629
Nick Laarman
gast

Re: NS TRAXX 36629
Ik heb wel een vlakke baan en geen klimspiraal met 6 verdiepingen dus die Chinese motor doet het hier prima ook de met fyra marklin 42648 set erachter.
Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2017

offline
Re: NS TRAXX 36629
Bedankt voor de reacties!

Ik heb wel een klimspiraal, en ik rij met stammen zoals ze echt rondrijden dus tot een bakje of 10. Daarom toch effe een vraagje.
Waarom passen die ICR-en van Marklin niet achter de Traxx?
Ik dacht een stam BENELUX te maken, zoals deze:


Later op zoek naar een dummytraxx voor sandwichrijden :P

Zijn de ICR rijtuigen in de video anders dan de Marklins?
Re: NS TRAXX 36629
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: NS TRAXX 36629
Omdat de Märklin ICR rijtuigen ongereviseerd zijn.
Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2006

offline
Re: NS TRAXX 36629
Citaat van: Ben den Hollander op donderdag 05 april 2018, 17:15:42
Brawa sound is naar ik meen van Doehler en Haass.

Klopt
Re: NS TRAXX 36629
Nick Laarman
gast

Re: NS TRAXX 36629
Zijn de ICR rijtuigen in de video anders dan de Marklins

Ja niet op schaal 1/87 en er is iets met een raam......geloof ik.
Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2017

offline
Re: NS TRAXX 36629
Ok, maar dat is ook zo met de set 42648, niet? Dat zijn volgens mij dezelfde bakken als deze, met een ander kleurtje...

Van de schaal weet ik alles, maar ik heb al een berg LS-rijtuigen, en ik vond het welletjes.
Ik vond het tijd om nog eens een goede oude tante M bij elkaar te zoeken.
Ik twijfel toch over de Loc, vooral omdat ik van de motorproblemen al redelijk wat heb gelezen...

@Laurent: Dat vermoedde ik al, maar waar kan je dat aan merken?
Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2017

offline
Re: NS TRAXX 36629
@Wim Nobody:

Leuk dat je even spellingscontrole doet, maar volgens Ben weet je ook wel wat te vertellen over de BRAWA.

Daar ben ik wel nieuwsgierig naar :P
Re: NS TRAXX 36629
Nick Laarman
gast

Re: NS TRAXX 36629
Citaat van: mardig23 op donderdag 05 april 2018, 23:38:35
Ok, maar dat is ook zo met de set 42648, niet? Dat zijn volgens mij dezelfde bakken als deze, met een ander kleurtje...
Ben ook geen expert op dit gebied, maar is idd alleen ander kleurtje wat ik ervan begrepen heb.
Re: NS TRAXX 36629
nobody
gast

Re: NS TRAXX 36629
Citaat van: mardig23 op donderdag 05 april 2018, 23:41:05
@Wim Nobody:

Leuk dat je even spellingscontrole doet, maar volgens Ben weet je ook wel wat te vertellen over de BRAWA.

Daar ben ik wel nieuwsgierig naar :P
Ik ben alleen geïnteresseerd in Brawa Stoomlocs en oude E-loc modellen. Dus niet in de rijdende omgekeerde badkuipen.
Verder: Je kunt alle info vinden op de Brawa site. Je kunt ook zoeken op de combinatie "nobody en Brawa".
Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2017

offline
Re: NS TRAXX 36629
Hoi Wim,

Op de site van Brawa kan ik niet lezen wat de mensen in de praktijk van de locs vinden.
Ik zoek een antwoord op de vraag, maken ze deftig materiaal?
Via de zoekfunctie vond ik al veel info, maar weinig gebruikservaringen over de TRAXX.

De spellingscontrole was jij blijkbaar niet maar Huub, sorry O:-D
Re: NS TRAXX 36629
nobody
gast

Re: NS TRAXX 36629
Citaat van: mardig23 op vrijdag 06 april 2018, 00:12:13
Ik zoek een antwoord op de vraag, maken ze deftig materiaal?
'k Ben zeer tevreden over Brawa locs (zinkspuitgietwerk) en rijtuigen/wagens.
Alle waar naar z'n geld. De (geluids) decoders laten zich goed instellen (DCC mode) met m'n ESU Lokprogrammer.
Alleen constateer ik dat de vensters in locs zeer snel blauw verkleuren onder invloed van een miniscule hoeveelheid daglicht.
Re: NS TRAXX 36629
Ben den Hollander
gast

Re: NS TRAXX 36629
Citaat van: mardig23 op donderdag 05 april 2018, 22:24:09

Ik dacht een stam BENELUX te maken, zoals deze:


Wat je ziet is een IntercityDirect, geen Benelux trein.
Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2017

offline
Re: NS TRAXX 36629
Klopt Ben, het is maar een voorbeeld...

De puntjes op de i:
Willemsdorp NS 186111 met BeNeLux trein 9231 Brussel Zuid-Amsterdam
Bron Dammers Flickr
Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2010

offline
Re: NS TRAXX 36629
Citaat van: Ben den Hollander op donderdag 05 april 2018, 14:36:29
@citaat Hier komt NOOIT geen Marklin (in mijn geval Trix) gemotoriseerd materieel meer binnen.
Dus altijd? O:-D
Re: NS TRAXX 36629
nobody
gast

Re: NS TRAXX 36629
 @citaat
Citaat van: huub op donderdag 05 april 2018, 18:36:59
Citaat van: Ben den Hollander op donderdag 05 april 2018, 14:36:29
@citaat Hier komt NOOIT geen Marklin (in mijn geval Trix) gemotoriseerd materieel meer binnen.
Ben, wat is dit nou ?
Ik denk toch dat je het tegengestelde bedoelt: hier komt NOOIT meer Märklin gemotoriseerd materieel meer binnen .......
grv Huub
Spuit 10+1. :D
Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2017

offline
Re: NS TRAXX 36629
Dit is waar ik naartoe wil: De Traxxsandwish B)


Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2006

offline
Re: NS TRAXX 36629
Ik heb ooit een Brawa sound 2-rail versie op de kop getikt. Omgebouwd naar 3 rail met originele onderdelen.

Het is een erg mooie loc met ongelooflijk veel functies. Maar op M-rail rijdt hij niet heel erg lekker :-(
En wat mij wel opviel is dat hij erg gevoelig is voor stroom onderbrekingen. En om plezier te hebben van alle functies moet je hem via DCC aansturen (wat ik helaas niet makkelijk kan).

Koen
Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: NS TRAXX 36629
De oude Marklin IC-rijtuigen hebben nog de oude zwarte NS logo?s en opschriften zijn van 20 jaar geleden.
Daarom passen ze eigenlijk niet in de huidige periode.
Het is mij een raadsel waarom ze elke keer weer met die dingen op de markt proberen te komen terwijl ze meer klanten zouden trekken als ze die dingen eens naar het echte voorbeeld zouden maken, war kleurstelling betreft.

Mvg Marcel
Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2017

offline
Re: NS TRAXX 36629
Hoi Marcel,

Ooit kocht ik de volledig Benelux-trein van Lima, omdat er toen niks beters te krijgen was.
Het is nu wel anders, maar dat maakt het in mijn hoofd soms onmogelijk te kiezen. 8o

Het zijn mijn eerste stapjes in Nederlands materiaal, omdat ik na de sneltreinen, nu mijn lijstje Benelux en IC Directtreinen aan het bijeensprokkelen ben.
Dit omdat de nieuwe geplande baan een HSL zal krijgen waarop alles wat uit Antwerpen vertrekt naar NL kan sporen.

Ik heb eens gekeken naar de nieuwe ICRm rijtuigenset die eraan komt van LS. Die is verrassend betaalbaar (167? / 3 rijtuigen), maar ik zie als leek eigenlijk niet zoveel verschil. Dat NS logo lijkt we wel donkerblauw ipv zwart, maar het is niet zo echt duidelijk op de foto's.

Nu is het probleem momenteel welke Loc ik zou aanschaffen als startpunt. Als LS hem zou hebben was het voor mij simpel geweest, maar nu zijn er 5 of zes mogelijkheden, en ik heb/had geen idee wat de verschillen in rijervaringen zouden zijn.

Heb jij iets rondrijden van deze Traxxen?
Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2017

offline
Re: NS TRAXX 36629
Citaat van: KNed op vrijdag 06 april 2018, 10:16:14
Ik heb ooit een Brawa sound 2-rail versie op de kop getikt. Omgebouwd naar 3 rail met originele onderdelen.

Het is een erg mooie loc met ongelooflijk veel functies. Maar op M-rail rijdt hij niet heel erg lekker :-(
En wat mij wel opviel is dat hij erg gevoelig is voor stroom onderbrekingen. En om plezier te hebben van alle functies moet je hem via DCC aansturen (wat ik helaas niet makkelijk kan).

Koen

Hoi Koen,

Ik heb geen M-rails, dus dat is misschien minder een probleem. Ik moet zeggen dat de foto's die ik ervan zie heel erg mooi overkomen.
Wat bedoel je juist met "stroomonderbrekingen"?

Ik denk dat ik, ondanks de goede ervaringen van de mensen hier, de Marklin toch maar ga laten afvallen. Het is toch niet echt een 186...

Maar deze Brawa blijft een kanshebber. Maar dan wel niet met geluid "af fabriek", want dat is niet van een Traxx en dat zou me wel storen bij een loc van meer dan 300?.
De ACME vind ik de mooiste, maar ik weet niet of je er achteraf sound kan inbouwen.
Bij de Piko kan dat volgens Ben hier wel. Die is qua prijs wel erg interssant, maar minder mooi dan de BRAWA / ACME.

Het is chaos in mijn hoofd :P
Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2017

offline
Re: NS TRAXX 36629
Citaat van: Ben den Hollander op donderdag 05 april 2018, 17:15:42
@citaat Brawa sound is naar ik meen van Doehler en Haass. Wim Nobody heeft ervaring met die decoders, zo ook met Brawa loks.

Roco sound is doorgaans van Zimo, ACME levert geloof ik geen sound in 3railers. De laatste staat overigens afgeprijsd op Vallei trein, prima webwinkel en staat ook op de beurs van Houten: http://www.valleitrein.nl/acme.html

Je kunt ook voor een Piko gaan en er zelf een Esu Loksound in zetten.

Gr, Ben.

Hoi Ben,
De Brawa is inderdaad D&H en zoals ik al dacht FOUT 8o Het geluid is niet van een Traxx...

Wat ik nog wou vragen, Kan je in de ACME zo een ESU Loksound inbouwen?
Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2010

offline
Re: NS TRAXX 36629
Citaat van: nobody op vrijdag 06 april 2018, 09:19:49
Spuit 10+1. :D
Dat krijg je als het topic niet helemaal doorleest >:-D
Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: NS TRAXX 36629
Ik heb een stuk of 20 traxen van Marklin.
De 146.0, 146.1, 185.0, 185.1. En een stel exoten.
Ook 2 van Trix, welke oa kkk en betere motor en verlichting hebben.  De Trix versie is wat minder een hobby uitvoering, maar heeft ook een kunststof kap.

Mvg. Marcel
Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2006

offline
Re: NS TRAXX 36629
Citaat van: mardig23 op vrijdag 06 april 2018, 11:15:24
Wat bedoel je juist met "stroomonderbrekingen"?

Ik bedoel vuile rails, of slechte aansluitingen. Daar is deze loc vrij kritisch op.

Het geluid schijnt inderdaad niet goed te zijn, maar dit is mijn enige sound-loc dus dat valt niet op  :)
En ik kon hem kopen voor een spotprijsje dus...

Koen
Re: NS TRAXX 36629
Ben den Hollander
gast

Re: NS TRAXX 36629
Citaat van: mardig23 op vrijdag 06 april 2018, 12:00:38

Wat ik nog wou vragen, Kan je in de ACME zo een ESU Loksound inbouwen?


Zekers. Een plekje voor de speaker is voorzien plus 2 soldeer eilandjes voor de draden.

Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2008

offline
Re: NS TRAXX 36629
Iedereen roept wel dat die motortjes van Märklin bagger zijn, maar ik lees heel weinig van eigenaren bij wie ze ook echt kapot gegaan zijn.
Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2017

offline
Re: NS TRAXX 36629
 @citaat
Hoi mDDD

Exact de rede waarom ik nog eens over deze loc begin. Mijn eerste gedacht was de Marklin te kopen, en met de Marklin rijtuigen te rijden.

Ik heb wel veel gelezen over dat motortje op andere fora, en online toestanden, maar hier zitten vele eigenaars van deze loc.
Nu weet ik ondertussen dat de Marklin geen 186 is, en dat is voor mij toch wel een nadeel.
Ook de berichten over het motortje deden me twijfelen.

Maar het enige commentaar van een eigenaar is positief, al heeft die geen helixen of hellingen...

Maar als je dan voor 189? een Acme kan kopen, waar je achteraf nog sound kan inbouwen valt de Marklin toch wel af bij mij...
Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2007

offline
Re: NS TRAXX 36629
Citaat van: Ben den Hollander op vrijdag 06 april 2018, 16:15:16


Wat is de functie van de 6 schakelaartjes?

Willy
Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2017

offline
Re: NS TRAXX 36629
Beste Heren,

De kogel is door de kerk.

Desondanks ik heb vernomen dat ook LS toch nog zou komen met deze loc met Stuurrijtuig, heb ik de ACME gekocht bij Valleitrein, zoals door Ben hier aangegeven.
Voor die prijs een ACME waar ook al een decoder inzit kon ik niet laten voorbijgaan. >:-D

Later een loksound erin, en de huidige decoder in één van de analoge sneltreinen die hier nog klaarstaan om om te bouwen :D

Als LS toch nog met de desbetreffende set komt, heb ik gelijk de keuze om sandwish te rijden om met stuurrijtuig.

Nu op zoek naar bijhorende rijtuigen, want ik denk dat ik naast de Marklin ICR's ga pakken die ik tegenkwam :-(
Misschien toch nog maar eens gaan kijken naar de LS-en...

Bedankt voor de reactie allemaal!
Re: NS TRAXX 36629
Ben den Hollander
gast

Re: NS TRAXX 36629
Citaat van: nmbssncb op zaterdag 07 april 2018, 12:29:51

Wat is de functie van de 6 schakelaartjes?


1 t/m 4 is voor het 3e witte sein c.q. rode sluitlicht per cabinezijde aan of uit, 5 en 6 zijn voor keuze boven- of beneden leiding of beide aan of uit.
Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2007

offline
Re: NS TRAXX 36629
(Voor de duidelijkheid: dit gaat niet meer over de Märklin NS Traxx maar over de ACME NS Traxx)

Ik had al een vermoeden dat het met de lichtfuncties te maken had door het koplamp symbool naast de schakelaartjes.
Ik neem aan dat ze die functie hebben in analoog gebruik en dat die functies via de decoder kunnen geconfigureerd worden in digitaal gebruik?

Willy
Re: NS TRAXX 36629
Ben den Hollander
gast

Re: NS TRAXX 36629
Citaat van: nmbssncb op zondag 08 april 2018, 11:43:54

(Voor de duidelijkheid: dit gaat niet meer over de Märklin NS Traxx maar over de ACME NS Traxx)


Lees de vraagstelling van Karl.....
Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2016

offline
Re: NS TRAXX 36629
Ik lees dat de Marklin Traxx geen serie 186 is maar een serie 185. Andere merken maken wel een Traxx 186.
Waaraan is te zien dat Marklin een 185 Traxx maakt?
Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: NS TRAXX 36629
de cabine ramen zijn anders, zal morgen ff een foto posten.
Re: NS TRAXX 36629
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: NS TRAXX 36629
beetje slechte foto, maar je kunt het verschil wel zien. links marklin NS 186 rechts piko Captrain 186