Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Roco 1219 maximaal 9 geluiden op MS2?

Gestart door Steem maandag 02 april 2018, 22:48:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Roco 1219 maximaal 9 geluiden op MS2?
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Roco 1219 maximaal 9 geluiden op MS2?
Ik heb een Roco 1219 loc gekocht met full-sound. Dit is mijn eerste sound loc zonder MFX en dus was het even uitzoeken hoe ik de loc mét geluid op de MS2 kreeg. Een van de tips die ik las was om een loc uit de databank te kiezen met minimaal evenveel geluidsopties en dan het adres aan te passen naar de niet MFX loc. Dit had echter geen effect. Waarschijnlijk omdat alle locs met full sound MFX locs zijn en waardoor het protocol dus niet klopt. Als ik een loc nam met MM en 1 geluid dan ging het wel goed, maar ja, dan heb ik maar 1 geluid. Dus dan maar gewoon zelf de loc functies toevoegen. Afgaande op de eerder genoemde tip had ik niet verwacht dat dit zou werken, maar in tegendeel, dat ging prima. Ik heb nu 9 functies succesvol ingesteld, maar dan houdt het op. Een 10de functie instellen heeft geen effect. Het symbool staat er wel gewoon uiteraard, maar doet niks. Dit zou voor de 1219 het uitschakelen van de sluitseinen moeten zijn maar die blijven gewoon vrolijk branden. Ook hogere functies die een geluid zouden moeten afspelen doen niks. Wat doe ik fout?
Re: Roco 1219 maximaal 9 geluiden op MS2?
Is op dcc aanmelden niet makkelijker?
Re: Roco 1219 maximaal 9 geluiden op MS2?
Lid sinds: 2006

a'j plat kunt proatn, mo'j 't neet loaten

offline
Re: Roco 1219 maximaal 9 geluiden op MS2?
Steven,

je kunt de MS2/3 ook op DCC  instellen waarna alle functies van de Roco ook beschikbaar moeten zijn als het goed is.

Mark, je was net iets eerder met je antwoord.
Re: Roco 1219 maximaal 9 geluiden op MS2?
Hallo

Een lok met DCC aanmelden is heel iets anders dan je MS op DCC zetten.
Dat laatste moet je dus niet doen. :|
Eerste wel.

Bart
Re: Roco 1219 maximaal 9 geluiden op MS2?
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Roco 1219 maximaal 9 geluiden op MS2?
Ah, ik moet natuurlijk ook het protocol van de loc goed hebben. Staat nu op MM2 programmeerbaar. Zal hem vanavond met DCC proberen. Dank.