Dag 3 railers,
Net als velen heb ik wat tijd over in deze dagen. Ook ik hoef immers niet meer 2 keer ruim een half uur dagelijks in de auto dus blijft er tijd over. Van het Sporle stadshuis 7110 had ik al de nodige afgietsels en de delen met de ramen heb ik aan de achterkant net zo lang afgeschuurd zodat ze niet meer blind zijn. In de verslagen hierboven is dit te zien en te lezen hoe dat het beste kan.
De grootte van de ramen heb ik met een klein vijltje iets vergroot zodat de gebruikte venstertjes van Auhagen 80200 er beter inpassen. Dat setje is niet al te duur, 5 euro ongeveer. Een deur heb ik zelf gemaakt en de andere komt uit de rommeldoos. Hierna heb ik alles geschilderd, gewashed en gedrybrushed. Bij de vensters nog glas geplaatst van wat folie en daarna de gordijnen opgehangen. Gewoon plaatjes zoeken met Google en je vind genoeg gordijnen. Daarna uitprinten, uitsnijden en op plakken. Achter een aantal gordijnen heb ik of in zijn geheel of deels karton geplakt. Dit zodat door die ramen/kamers geen of deels licht komt. Een gordijntje net op een kier blijft ook een leuk effect.
Voor het samenbouwen gebruik ik dus houtlijm. Verder een goede basis van een houten plaatje en ter versteviging nog wat extra karton en de nodige houten hoekstukjes. Ander wordt het breekbaar en wankel bouwwerk. Na het samenbouwen zijn tussen de voor- en zij-wanden, ondanks het nodige schuurwerk, wel naden zichtbaar. Precies op die locaties heb ik de regenpijpen geplakt zodat ook dat is weg gewerkt. De regenpijpen is rond materiaal van Evergreen (no 217), als ophangbeugels heb ik steeds wat dun en 1mm smal papier rondom geplakt, oefening baart kunst....
Voor het interieur heb ik uit karton verdiepingsvloeren en een tussenwandje gemaakt. De vloeren vervolgens voorzien van parket of tegels en de wanden met behang. Ook daarvoor is het nodige op het internet te vinden en uit te printen. Het keukentje en tafels en stoelen komen van Noch, nummertje 14833. Met wat Preiser figuurtjes gaat het nog meer leven, er staat o.a. een jongetje bovenop de eetkamertafel. Op de muren twee klokken en wat schilderijen opgehangen, ook die zijn uitgeprint etc.