Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Ombouw Trix BR 03 naar wisselstroom

Gestart door Baardo maandag 31 december 2007, 15:41:04

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ombouw Trix BR 03 naar wisselstroom

Ik ben zoekende naar de 39573 van Marklin. Nu heb ik voor een schappelijke prijs de 22110 van Trix gekocht. Hetzelfde model maar dan in gelijkstroom. Is het mogelijk om deze naar Marklin digitaal om te bouwen?

Ik heb de beschrijving van de loc hieronder vermeld.

Voorbeeld: serie E 03 van de Deutsche Bundesbahn (DB), asindeling Co´Co´, bouwjaar vanaf 1965, voorserie met slechts één serie ventilatoren aan de zijkant. Inzet: testritten, Intercity- en TEE-treinen
Model: tijdperk III, chassis en opbouw van metaalspuitgietwerk, met stekkerverbinding voor digitale decoder, 5-polige motor, 3 assen aangedreven, 2 antislipbanden, verlichting van de traforuimte met licht tegelijk schakelbaar, koppelingsschacht volgens NEM. L.o.b. 219 mm


Kan iemand mij helpen?


Re: Ombouw Trix BR 03 naar wisselstroom
Hallo Baardo,

Ja, dat kan wel, maar je moet wel een paar dingen in de gaten houden:
Er zit al een gelijkstroom motor in met een stekkerverbinding voor een decoder. Die kun je er dan zo in prikken.
Een sleper eronder monteren zal niet al te veel moeite zijn. Verder moet je dan de wielcontacten met elkaar verbinden voor de massa, en het belangrijkste: Je zult de wielen ietsje moeten aanpassen, of Märklin-wielen bestellen en inzetten.

Dat is even wat mij zo gauw te binnen schiet voor een ombouw.
Aanvullingen zijn altijd welkom. (of vragen, die ook)

Groetjes

Harry Stipkes