Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Prijzig

Gestart door Chief zondag 25 maart 2018, 21:50:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Prijzig
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Prijzig
In reactie 32 gaf vragensteller aan dat hij voor ? 65,- het gewenste artikel had bemachtigd. En dus de verbeteringen aan de baan kon doorvoeren. Obsessie opgelost, taak volbracht, draadje beëindigd?

Machtig interessant draadje, sindsdien. Waarbij het begrip "door marketing bepaalde Märklin-prijzen" niet is genoemd, maar wel is gesuggereerd. Top.  :D
Re: Prijzig
Lid sinds: 2015

offline
Re: Prijzig
LS
Ik heb met veel plezier maar ook met verbazing,  de reacties van een ieder gelezen.
Ik wist niet dat er zoveel " economen" zich met modeltreinen zich bezig hielden. :)
Het leest wel heerlijk weg . :D
Groet,  Koos
PS
Het koperdraad wat wordt gebruikt in de modelbouw, is door Nederlanders uitgevonden.
Het waren namelijk twee Nederlanders, die elk aan een koperen cent trokken. :P

Groet Koos
Re: Prijzig
Lange trein
gast

Re: Prijzig
Goedemorgen Allen,

Een feit dat nog door niemand is aangehaald, dacht ik, is het feit dat wij allemaal ergens wel wisten en weten dat het om een dure hobby gaat!

Het spreekwoord zegt dan ook: ' Als je je billen brandt, moet je op de blaren zitten'

Dat het alsmaar duurder wordt is een zeker niet aangenaam maar niet omkeerbaar process en dat je dan gaat zoeken naar 'goedkopere ' alternatieven is ergens wel normaal. Ik zet 'goedkoper' bewust tussen aanhalingstekens want goedkoper kopen is niet altijd goedkoper§ Maar dat debat is al in menige draadjes besproken.

We ondergaan allemaal het duurder worden van de hobby en kijken met lede ogen toe hoe de jeugd meer en meer zijn rug keert naar deze hobby, waardoor deze dreigt nog duurder te worden. Een negatieve of neerwaartse spiraal dus.

Ik wacht wat langer om iets aan te kopen of ga restaureren wat anderen niet meer willen en zo ik is er een nieuw aspect in de hobby gekomen. Is leuk en geeft voldoening, maar terug wat investeringen aan basismateriaal.

Met vriendelijke groeten,

Denis
Re: Prijzig
Ben den Hollander
gast

Re: Prijzig
 @citaat Ik kocht gisteren een net setje met 5 karren, flink afgeprijsd. Ik kan namelijk m'n geduld bewaren en ren niet achter elke nieuwigheid aan. Hoewel geld me in deze hobby maar beperkt interesseert is het ook een beetje de sport niet altijd de volle mep te betalen. Dat maakt dat ik altijd twee keer blij ben met een nieuwe aanwinst. ;)

Gr, Ben.
Re: Prijzig
Gerrit-1959
gast

Re: Prijzig
@ Gonbidatu:  :thumbup: Gefeliciteerd. Je hebt net een gratis geheel onverzorgde voetreis naar Rome gewonnen. :D
Re: Prijzig
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Prijzig
Citaat van: Lange trein op woensdag 22 augustus 2018, 10:34:22
Een feit dat nog door niemand is aangehaald, dacht ik, is het feit dat wij allemaal ergens wel wisten en weten dat het om een dure hobby gaat!
Och, wat is nou duur? Vrouwtjes onderhouden als hobby wordt er ook niet bepaald goedkoper op. >:-D
Re: Prijzig
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Prijzig
 @citaat gelukkig heb ik maar 1 vrouwtje om te onderhouden  :D
Re: Prijzig
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Prijzig
Ik ben iemand die het leuk vind om juist "goedkoop" wagons en loks te kopen
Ik vind het zelf een sport om bloktreinen te laten rijden van dezelfde soort wagons, ik speur dan ook regelmatig op rommelmarkten naar dit soort "oude" wagons waar de meeste hun neus voor zouden ophalen.

Ik heb zo een hele ris van de oude koel en banenwagond waar ik bijna nooit meer dan ? 3 .00 voor betaald heb, dit heb ik ook gedaan met de wijnwagons, platte bakjes en ook de lange autotransportes heb ik er nu 5 van en nooit meer betaald dan ? 12.00 waren ze duurder dan leit ikze gewoon liggen.

Ook haal ik hier heel vaak auto modellen van Wiking en Herpa voor vaak 7 of 8 voor een tientje, dus gewoon je ogen open houden en weten bi wat voor stands je goedkoop kan kopen en welke de hoofdprijs vragen

Gr Ed