Citaat van: Bahn-AG op zaterdag 24 maart 2018, 10:56:01
Citaat van: Treinengek Junior op zaterdag 24 maart 2018, 01:10:49
Met die vraag zitten wij ook momenteel. De CS2 kan namelijk met de laatste update ook de nieuwste MFX+ cabines tonen en de 32 functies aansturen. Dan heeft een CS3 maar weinig extra voordelen meer.
Hallo
Hou er wel rekening mee dat de CS2 software waarschijnlijk geen updates meer gaat krijgen.
Bij de CS3 weet je niet wat er nog gaat komen.
Dit zou voor mij al genoeg reden zijn om voor de CS3+ te gaan als je nog niks hebt.
Of je moet zeggen;"ik geloof het allemaal wel, wat er nu op zit is genoeg".
Dan zou je ook aan een CS2 kunnen denken.
CS2 met laatste update is overigens behoorlijk langzaam.
Bart
MFX én DCC zijn gewoon een must tegenwoordig. Ook Märklin heeft dat inmiddels begrepen, zowel met de centrales als met de decoders. Multiprotocol. Als ik geen MFX kan gebruiken, wil ik op DCC draaien. Ik heb geen zin in tig adressen voor 1 lok omdat het protocol maar 4 functies ondersteund naast het licht. In CV's heb ik ook weinig zin, vandaar dat ik in alle ombouwloks een ESU gooi. Die gaat mooi op de programmer, visueel aanpassen en het draait.
Groet,
Laurent
Citaat van: josje40 op zaterdag 24 maart 2018, 13:44:44
Al de oude boosters zijn niet meer te gebruiken.
Andere s 88 aansluiting en ernstig flakkeren van de wissel en sein verlichting.
Ik had verwacht dat het compatable met de CS 2 is, en dat is het dus niet.
Het is mijn eigen fout door mij vooraf niet genoeg erin te verdiepen
Je verwacht dat elektronica van bijna 35 jaar geleden (want in 84 kwam Märklin digital, het eerste ontwerp van dat spul ligt dus meer dan 35 jaar achter ons) nog steeds feilloos ondersteund wordt? Elektronica die compleet anders is, in de manier van opbouw, van werking, veiligheid (!), de systeemarchitectuur, etc? Heeft jouw computer ook nog steeds een floppydrive, een disketteuitgang, een ingang voor ponskaarten en ga zo maar door?
Het eerste systems, feitelijk een compleet nieuw concept, is in 2004 geintroduceerd. Dat is 20 jaar na de introductie van het oude Digital systeem. Dat Märklin nog tot de introductie van de CS3 in 2016, dus nog eens 12 jaar, ondersteuning heeft geboden aan eigenlijk niet volledig compatibele systemen (MFX kan zo'n oude booster eigenlijk niet), is zeer netjes te noemen.