Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Brawa BR 216 41155 met geluid

Gestart door Bas dinsdag 20 maart 2018, 11:32:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Brawa BR 216 41155 met geluid
Lid sinds: 2012

Pukos sind ok!

offline
Brawa BR 216 41155 met geluid
Dag 3 railers,

Vandaag de eerste lok die ik van een ander merk dan Märklin heb gekocht.
Al eerder schreef ik in dit draadje https://forum.3rail.nl/index.php?topic=70469.0 het volgende: ?zou er graag geluid in hebben, maar ja dan wil je ook schakelbare sluitlichten , metalen kap, vind ik die ruitenwissers en andere details ook niet zo mooi etc.?.

De beschreven omgebouwde 3374 is inmiddels verkocht, en met minder dan 100 euro bij betaald heb ik inclusief verzenden de vandaag beschreven Brawa BR 216 41155 kunnen kopen. Dit model voldoet aan al mijn bovenstaande gestelde eisen.

Het eerste wat opvalt is het gewicht van deze loc nl 532 gram, voelt gewoon als oude Marklin aan. De filigrane details worden los meegeleverd, die zal ik t.z.t. wel monteren. Detaillering van het model is verder erg fijn uitgevoerd, geen lompe schroef meer in het dak, al kan het lakwerk op een paar plekjes bij de dakrand nog wat netter. Het model meldde zicht zonder problemen op mijn MS-2 als MFX model aan. Het geluid is zeer naar mijn zin maar vanaf de fabriek staat die wel erg hard dus gelijk aangepast.
De rijeigenschappen zijn ronduit fantastisch, fahrt butterweich zeggen onze oosterburen dan. Ervaren is nu precies snappen wat ze daarmee bedoelen. Met het geluid uit ook vrijwel geruisloos. Verlichting en schakelbare sluitverlichting zijn netjes uitgevoerd en staan niet te fel of te zwak.

De verpakking kan beter, het gebruikte karton mag wel een klasse dikker en robuuster. De piekschuim verpakking is niet echt handig i.v.m. de sleper. Aan de achterzijde van het piepschuim zitten weliswaar 2 gaten om het model erdoor uit te kunnen duwen.  Het model er op zijn kop uit bewegen zorgt ervoor dat er minder druk op de sleper staat. De handleiding en onderdelenlijst zijn verder zeer uitgebreid en compleet en roepen geen vragen op.

Al met al zeer tevreden met dit model, absolute pluspunten zijn de rijeigenschappen en detaillering, wat beter kan is de verpakking en het genoemde lakwerk bij de dakrand.

Groeten,

Bas
Re: Brawa BR 216 41155 met geluid
Lid sinds: 2012

Pukos sind ok!

offline
Re: Brawa BR 216 41155 met geluid
verpakking en handleiding....
Re: Brawa BR 216 41155 met geluid
Lid sinds: 2012

Pukos sind ok!

offline
Re: Brawa BR 216 41155 met geluid
en nog wat details:
Re: Brawa BR 216 41155 met geluid
Mooie loc. Wél uit de buurt van (indirect) daglicht houden, want anders verkleuren de ramen.
Althans, dat is bij mijn Brawa loc's het geval.
Re: Brawa BR 216 41155 met geluid
Lid sinds: 2012

Pukos sind ok!

offline
Re: Brawa BR 216 41155 met geluid
bedankt voor de tip! :thumbup:
Re: Brawa BR 216 41155 met geluid
Geld trouwens voor alles he , nooit je loc in direct zon licht plaatsen , krijg je later goed spijt van.

Mvg: Alex
Re: Brawa BR 216 41155 met geluid
 @citaat Ik heb 't niet over direct zonlicht.
Mijn treintjes rijden in een kamer waar daglicht binnenkomt door twee vensters met vitrages ervoor.
Vensters kijken uit op het Noord-Westen, dus nooit direct zonlicht.
Geen van mijn, niet Brawa, locs heeft last van die blauwe verkleuring.