Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Langzaam maar zeker: Jaren 60 "speelbaantje"

Gestart door w67 zondag 30 december 2007, 21:17:15

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje + dito aankleding...
hallo willem-jan,

ik kijk voor het eerst naar je draadje,en ben echt verbaasd hoe jij dat zo supper namaakt seg.het is net zoals in het bekende boekje staat van M,je laaste update is ook heel mooi.ga zo door vind het supper mooi gedaan en gevonden echt orgineel.



groeten peter(ke33)
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje + dito aankleding...
Hallo W-J

Waar haal je alles vandaan, in die mooie staat  :shock:

Gr Einte
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje + dito aankleding...
Dat zal vast wel het geheim van de smit zijn  :lol:
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje + dito aankleding...
Het is weer even geleden, maar het werk aan mijn baantje vordert gestaag.
Nog voordat ik de bovenleiding ga plaatsen ben ik begonnen met begrassen.
Een mooie gelegenheid om mijn zelfbouw begrasser te testen.



Voor de zekerheid maar even wat tape over de wissels......



Dit was het nu weer even,

Willem-Jan
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje + dito aankleding...
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje + dito aankleding...
Dag Willem-Jan,

deze wijze van aankleden is inderdaad typisch jaren zeventig.
De foto's zouden zo uit een Faller catalogus uit die tijd kunnen komen . . .

Groeten,

Erik
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje + dito aankleding...
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje + dito aankleding...
Omdat mijn baantje erg druk wordt, wilde ik toch een rustige uitstraling creëren.

Het dakje van het kioskje en het perron heb ik uiteindelijk dezelfde kleur gegeven als de locloods, inclusief de donkere accenten.

Dit beviel mij zo goed dat ik het dak van het station en het goederenloodsje ook deze donkere aaccenten heb gegeven. Lekker met het mooie pinksterweekend aan het tuinstel airbrushen. Het felle rode is ook hier nu van af en toch is het orginele karakter van de oude bouwdoosjes behouden. In de oude baanplanboeken van märklin zie je ook dat ze op de gebouwen wat donkere accenten hebben aangebracht langs de randen enz. Zeg maar een voorloper van het echte weather werk.





Willem-Jan

Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje + dito aankleding...
Petje af: ziet er inderdaad zeer fraai uit. Ga zo door ik blijf het graag volgen.

gr. Hennie
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje + dito aankleding...
Hallo Willem-Jan,

Helemaal te gek waar jij mee bezig ben!  Ik zie zò weer mezelf zitten voor mijn prachtige modelbaan, terwijl de kinderen uit de buurt ademloos toekijken hoe de 2 treinen hun rondjes rijden! Heel veel succes.

groeten, Willem.
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje + dito aankleding...
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje + dito aankleding...
Inderdaad ook een heel leuk thema, er zijn toch ook blikken boogbrugen geweest van marklin? vr gr Arie
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje + dito aankleding...
Hoi Willem-Jan.
Het wordt allemaal bijzonder en leuk en bijzonder goed voor wat nostalgische gevoelens! 8)
Je zou alleen eens moeten kijken wie er voor jou nog wat metalen bruggen heeft liggen. (Arie merkte dit ook al op!)
Het zou je baan nog een veel fraaier aanzien geven, je "gevlamde" rode daken zijn erg mooi gelukt.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje + dito aankleding...
Ik weet het AlbertJan en Arie, wie weet. De bouwstijl die ik toepas staat toe zonder al te veel te slopen wat dingen te veranderen. Maar de metalen bruggen hebben nog wat negatieve bij-effecten: De pijlers (rood/bruin) zijn wat moelijker te vinden en de bovenleidingsmasten voor de metalen bruggen zijn wat minder dik gezaaid. Natuurlijk is alles wel te vinden , maar mijn gezin moet daar uiteraard ook niet onder te lijden hebben....ANDERS HEB IK STRAKS OOK JOHN WILLIAMS OP DE STOEP STAAN !!!  Ik kijk wel regelmatig op Ebay en Marktplaats om nog een beetje van de prijsontwikkeling op de hoogte te blijven.
Mijn katalogus stamt uit 1970, daar staat de brug in die ik nu heb. Maar er zijn er vast wel mede forummers bij die weten of er ook R2 gebogen opritten bestaan, die R1 ken ik wel maar de R2 versie heb ik nog niet (bewust) gezien.

Grt. Willem-Jan
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje + dito aankleding...
Het was al weer een tijdje stil op mijn baantje.
Het werktreintje bestaande uit een DHG 500 + kiepkaretjes zoekt positie onder de kraan, terwijl de krokodil
met een zware goederentrein de nog bovenleidingloze brug passeert.



De krokodil loopt het station binnen waar hij eindelijk stroom van de bovenleiding kan pakken om zijn weg met de trafotrein te vervolgen.



Op de achtergrond de werktrein nog onder de kraan om ballast te laden.
Deze ballast zal binnenkort worden gebruikt om het spoor "in te bedden".

Willem-Jan
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje + dito aankleding...
Willem-Jan,

iedere keer als ik jouw baan zie dan moet ik weer terugdenken aan het moment dat ik besmet ben geraakt met het Märklinvirus, prachtig :D

Groetjes, John
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje + dito aankleding...
schitterend :D
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje + dito aankleding...
Hallo Willem-Jan,

Dat is weer een leuke update, er rijden hier de laatste tijd voor kroks rond  :shock:

Gr Einte
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje + dito aankleding...
Hallo WeeJee,

Leuk dat er nog leven in de brouwerij is. Tijdje stil geweest. Veel plezier !
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje + dito aankleding...
Citaat van: Einte op zaterdag 07 augustus 2010, 17:10:27
Hallo Willem-Jan,

Dat is weer een leuke update, er rijden hier de laatste tijd voor kroks rond  :shock:

Gr Einte

Ja klopt Einte, op mijn wenslijstje staat de 3015 maar voorlopig moet ik het met de 3056 (v.a.1976) doen.
De 3015 staat in de catalogus van 1970 voor : 150,- D.Mark nu begint het zo'n beetje bij ? 400,-  dus zeg maar 5x zoveel als toen. Als je deze prijs vergelijkt met andere locs uit die tijd en nu is die van de 3015 buitenproportioneel hoog!
Bijvoorbeeld de 3005 (DB stoomloc 23-serie) koste in 1970 DM. 65,. en nu in een mooie staat incl.ovp. al vanaf ?75,-

Grt.Willem-Jan
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje..een beetje veranderd.
Ik was nog niet tevereden met het sporenplan. Op een ander forum (alte-modellbahnen) zag ik een leuk Fleischmann sporenplan welke mij inspireerde. Het gaat dan vooral om de stationsporen, die heb ik aangepast en omgezet in M-Rail. Het voegt weinig toe alléén het recht toe recht aan is er een beetje vanaf .



Het baantje bestaat uit een ovaal plus een halve ovaal die overgaat in twee opstel sporen plus een draaischijf en een aansluiting naar een goederenloodsje plus kraan. De korte goederentreintjes moeten wel een stukje de draaischijf op maar zouden daar natuurlijk ook gedraaid kunnen worden.

Nu heb ik ook iets meer ruimte voor mijn station " Schönblick"  (Faller B-103) die ik weer in z'n orginele staat heb gebracht.



En natuurlijk komt er straks ook weer bovenleiding. De trafo's en schakelaars komen aan de voorkant waar de rails verspringt te staan. Ook dit hoort in mijn ogen bij de nostalgische aankleding.

Willem-Jan

Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje..een beetje veranderd.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje..een beetje veranderd.
Dag Willem-Jan.

Erg leuk om naar te kijken.
Het sporenplan is typisch volgens
jaren 70 aangepast!
Ook station "Schönblick" staat als
nieuw te prijken :wink:

Groeten,

Erik.
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje..een beetje veranderd.
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje..een beetje veranderd.
Heerlijk die nostalgische plaatjes! Erg leuk om zo een blik in het verleden te kunnen werpen, als het ware.
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje..een beetje veranderd.
Zo nu een tussendoortje. Natuurlijk zit ik niet stil en ik heb mijn baantje verder vereenvoudigd maar daar later meer over.
Het verzamelen vindt ik ook een leuke kant van onze hobby. Hier volgt een overzichtje van de inmiddels door mij verzamelde startsetjes. Ik ga rustig aan ook nog op zoek naar de 2943.


Antex 2911 H


Marklin 2963


Primex 2711


Marklin 2920


Marklin 0974

Al deze sets zijn in een nette en vaak ook nieuwstaat. Het Primex setje is in een nieuwstaat en alléén de doos heeft wat gebruikssporen.

Willem-Jan
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje..een beetje veranderd.
Citaat van: w67 op woensdag 29 december 2010, 14:11:55
Zo nu een tussendoortje. Natuurlijk zit ik niet stil en ik heb mijn baantje verder vereenvoudigd maar daar later meer over.
Het verzamelen vindt ik ook een leuke kant van onze hobby. Hier volgt een overzichtje van de inmiddels door mij verzamelde startsetjes. Ik ga rustig aan ook nog op zoek naar de 2943.
Al deze sets zijn in een nette en vaak ook nieuwstaat. Het Primex setje is in een nieuwstaat en alléén de doos heeft wat gebruikssporen.
Hallo,
Leuk weer iets van je te vernemen. Veel plezier met de nieuwe aanwinsten :!:
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje..een beetje veranderd.
Bedankt voor jullie reacties, en Wim... natuurlijk blijf ik bezig. Jouw mooie perron figuurtjes krijgen staks ook nog een plekkie!
Ik heb een paar loc's en wagons zonder ovp. en die zullen in de eerste instantie zorgen voor de bedrijfsvoering. Natuurlijk komen de anderen ook aan bod maar dat zal in de eerste instantie voor foto-doeleinden zijn. Ik heb het sporenplan vereenvoudigd om toekomstige storingen te minimaliseren en zo hou ik ook  nog een behoorlijke reserve voorraad wissels. Het is wel bedoeld asl jaren 70 speelbaantje maar in de praktijk schep ik meer vreugde in het verzamelen,opknappen van al het oude Märklin spul en het ontwerpen en opbouwen van het baantje. Zo heb ik laats een complete modelbaan overgenomen van iemand die al meer dan 20 jaar niet meer op zolder was geweest. Het meeste zat in de ovp behalve deze loc's de P7 ( 3060 + 3061 ) in een nette staat.



Deze 3060 / 3061 combinatie heb ik volledig nagekeken en schoongemaakt er rijdt en schakelt werkelijk soepel.

Deze P7 combinatie vindt ik wel erg mooi en als je als thema een jaren 70 baantje hebt hoef je het ook niet zo nauw te nemen met het land waar het rollend materieel vandaan komt. Maar ik weet nog niet of ik deze wil houden of verkopen omdat ik eigenlijk amerikaanse wagons hierachter wel mooier vindt maar als ik deze ook weer moet gaan kopen is het einde zoek.

Willem-Jan
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje..een beetje veranderd.
Hallo WillemJan,

Ik vind dat je een mooie klasieke M baan hebt.
Zag in heb begin nog wat C rails maar die zijn gelukkig weg dit is veel mooier.
Waar is je onderstort gebleven, die mis ik.
Veel succes met de verdere bouw.

En rij met de loc's die je mooi vind, doe ik ook.
Ik rij NS, maar ben verzot op Duitse stoomlocs dus die rijden er straks ook gewoon tussen door, haha :lol:

vr.gr. Günther.
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje..een beetje veranderd.
Hallo Willem-Jan,

Mooie loc die P7, ik heb er zelf ook een vind hem geweldig.

Gr.
Piwie.
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje..een beetje veranderd.
Hallo Willem-Jan,

Eigenlijk ontdek ik nu pas je draadje. Met heel veel plezier dit gelezen en hoe herkenbaar.
Ontzettend leuk om te zien hoe je dit alles weer tot leven brengt. Helaas heb ik net een hele serie oude huisjes en perrons weggegooid omdat ik daar niets meer aan had....helaas, anders had je het zo mogen hebben.
Leuk om te zien dat je helemaal in 'stijl' blijft. Veel succes met de uitvoering.
Ik blijf dit vanaf nu volgen.

Vriendelijke groet,
Henk163
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje..een beetje veranderd.
Hallo Willem-Jan,

Wat een leuke baan ben je aan het opzetten. Erg stimulerend om dit zo te zien groeien!

Zelf speel ik ook nog met de gedachte om zo'n soort baan op te zetten. Met als uitgangspunt natuurlijk mijn eerste treintje: set 2943. In al zijn simpelheid toch een leuk nostalgisch treintje met een "echt" stoomlokje.  Daarbij metalen bruggen en opritten, want de treinen maken een heerlijk geluid als ze over die bruggen heenrijden.
En geluidsdemping? Liever niet:  :D M-rails + M-locomotieven + M-wagons: een prachtcombinatie toch?

De oude foto's in de oude Mä baanontwerp boekjes uit de jaren 50-60 zijn ook zo leuk om naar te kijken.

Veel plezier met het werken aan de baan en ik zal dit draadje zeker volgen.

Groet,
Rob
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje..een beetje veranderd.
Hey Willem-jan ,

hoe bevalt je zelfbouw begrasser je ?

lukt het een beetje om je zones te begrassen ?

Tof je thema !  :D

Succes in elk geval met de verder bouw !


tot dan Steven.

Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje..een beetje veranderd.
Nog een nieuwe aanwinst. De Primex 2730 , de basis is eigenlijk een 2711 maar nu met een stoomlocje en twee gele wagons. Het stoomlocje, primex 3020 is een sterk vereenvoudigde märklin 3029. Dit locje is uitgevoerd met een handbediende rijrichting schakelaar.





Vanavond weer een update over de aankleding van mijn baan met "oude" materialen.
Willem-Jan
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje..een beetje veranderd.
De meeste spulletjes op mijn huidige baantje komen zo uit de fabriek op mijn baantje terecht.
Om er toch een persoonlijke draai aan te geven heb ik zelf zaagsel gekleurd. De produkten die in de winkel te koop zijn vindt ik toch te fel van kleur. Nu heb ik kleurvarianten die dichter bij elkaar liggen. Dat kijkt wat rustiger.... vindt ik.


hier hoort de locloods


de draaischijf


zaagsel


de linkerbaanhelft is al gedeeltelijk af.
Alléén het wegdek moet ik nog met verf behandelen en natuurlijk alles nog verder aankleden.
Willem-Jan
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje..een beetje veranderd.
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje..een beetje veranderd.
Hoi Willem-Jan,

heel erg gaaf om zo'n "catalogus-baan" te zien  :D
Groet,

Ronald
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje..een beetje veranderd.
Hoi Willem-Jan,

Het ziet er allemaal weer heerlijk nostalgisch uit. :cool:

Gr.
René
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje..een beetje veranderd.
3060 = een EMD F7, 
de P's dat zijn alco's  en dan zit je in de 37 serie van märklin

maar ze staan mooi op je baan.  B)
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje..een beetje veranderd.
haij haij .

Das leuk om te zien een begin set waar het bij mij allemaal is mee begonnen .

De marklin 0974 , één van de wagonnetjes is nu uitgerust met een fietscomputer en dient als schaal snelheids tester en loc is opnieuw aangeschaft als nostalgie , oude was de tands des tijd iets minder doorgekomen
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje..een beetje veranderd.
Zo ik heb weer wat gedaan.  Er moet ook nog wel e.a. gebeuren zoals verder detaileren de achtergrond en de bedrading.
Ik heb ook een paar oude boompjes geplaats die vroeger ( bij mijn ouders thuis op zolder) op mijn baantje stonden. Dit heb ik aangevuld met wat nieuwe oude bouwdoosjes.























Willem-Jan




Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje..een beetje veranderd.
Hoi Willem-Jan,

Het ziet er weer super uit. 8)

Gr.
René
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje..een beetje veranderd.
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje..een beetje veranderd.
Wow, heel gaaf baantje Willem-Jan! ;)

Heb je Marklin al gebeld voor een catalogusfoto? :D

Groet,

Ronald
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje..een beetje veranderd.
Dat is geen gek idee van Ronald! Zeker nu Märklin weer allerlei modellen als de V200 en BR23 uit de jaren '70 opnieuw in de oude uitvoering op de markt brengt.

Je baan is inderdaad een natuurgetrouwe kopie uit de vorige eeuw :)

Succes en ik vind het leuk om je vorderingen te volgen.

Vriendelijke groet,
Henk163
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje..een beetje veranderd.
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje..een beetje veranderd.
Beste Willem Jan,

lijkt een beetje op het idee uit oude Marklin Catalogi en ontwerpboeken, erg leuk.

Persoonlijk vindt ik wel de oude metalen Marklin brug in dit plaatje mooier overkomen dan de eigenlijk een beetje te nieuwe kunststof uitvoering,

met vriendelijke groet,

Walter
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje..een beetje veranderd.
De metalen brug is ook wel mooier Walter, maar de pilaren en bovenleiding mastvoetjes zijn moeilijker te vinden. Bovendien staan deze kunsstof brugdelen al vanaf 1970 in de catalpgus en sluit het dus perfect aan bij het thema (zie titel). Dus het is natuurlijk ook een praktische overweging om deze kunsstof brug te gebruiken, het tijdperk dient als excuus. Maar het onderwerp metalen brug is hier vaker besproken.
Willem-Jan
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje..een beetje veranderd.
Toch zou het een uitdaging voor de moeten zijn om alle onderdelen bij elkaar te krijgen voor een metalen bruggen.
Zie het meer als een verzamelproject.
Ook al duurt het een paar jaar, dan heb je een modelbaan jaren 50, misschien nog leuker.

vr.gr. Günther.
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje..een beetje veranderd.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje..een beetje veranderd.
Hoi jan-Willem, wat is dit een leuk draadje, zo lekker nostalgisch. :)
Ik zie ook mijn begin setje van toen, dat was de set 0974, tenminste daar lijkt ie het meest op, ik heb de doos niet meer.
Gek genoeg heb ik deze in geen enkele catalogus zien staan, althans niet met twee platte wagons, wel de 2943, maar die had een kipwagon.
Kan het zijn dat deze set, onder een ander nummer met verschillende soorten wagons werd uitgeleverd?
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje..een beetje veranderd.
Hoi Kappa,
Op de foto van Willem-Jan (zie hieronder) is volgens mij te zien dat het vakje voor het tweede wagonnetje een kiepwagentje zou kunnen opnemen.

Het nummer  0974 lijkt trouwens wel opgeplakt. Is dat ook zo? Het zou kunnen dat het een set was die speciaal voor warenhuizen in Duitsland gemaakt werd. En dan met een apart bestelnummer

Wat zijn die foto's die afgelopen zondag geplaatst zijn weer mooi!!!!



Groet,
Rob
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje..een beetje veranderd.
Willem Jan ,

Ik zie je draadje vandaag voor het eerst 8o. en misschien moest het wel zo zijn  :O :O :O. Ik stond vandaag met mijn dremel in mijn hand om een metalen boogbrug in de lengte door te zagen :oops: :oops:.
Na het lezen van je draadje ben ik blij dat ik dit nog niet gedaan heb.
Ergens in een doos heb ik ook nog metalen opritten (2of 3) met een geintergreerde rails.
Helaas  kan ik geen foto's maken . Indien je geinterseerd ben dan hoor ik dat wel.
Groet Erik
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje..een beetje veranderd.
wow




Dit is het setje waaar het voor mij allemaal is begonnen
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje..een beetje veranderd.
Beste Rob en Frans, je zou bij het zien van dit setje denken dat er een kiepwagon in past. MAAAAARRRRR!!! het kiepwagonnetje heeft een railing aan één kant waardoor deze niet optimaal past. De uitsparing in dit setje is bedoeld voor twee houten blokjes ( zie doos: een groen kubusje plus een geel cylindertje). Deze moet ik nog zien te vinden of te maken. Maar inderdaad plakte Märklin een ander nummer over een bestaande set. Bij primex was dit ook zo zoals je hierboven kunt zien.

Bedankt voor jullie leuke reacties, en uuhhh Erik...zet a.u.b. nog even niet de zaag in de bruggen.  Kun je wel een foto van het spul naar mij mailen ?

Grt. Willem-Jan
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje..een beetje veranderd.
Ha WJ,

Ondanks al ons geknutsel en gefrutsel om het zo realistisch als mogelijk te maken, heb jij de mooiste baan. Ik blijf er elke keer weer van genieten. Less is more.

Gr. Peter
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje..een beetje veranderd.
Ik vindt dat je een mooien baan hebt neergezet alles ziet er nog mooi uit .
Het is net of je terug bent in de tijd van weleer .
Het heeft wat .

Mvgr Ger
Re:Langzaam maar zeker: Het jaren "70 baantje..een beetje veranderd.
Een een korte mededdeling: Ik heb de metalen bruggen. Ook is de 3015 onderweg en zal één dezer dagen binnen komen dankzij Peter R. Märklin  te Oegstgeest.

Foto's + verslagje volgen.

Willem-Jan